Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 03 ЛЮТОГО 2026 РОКУ.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Частина 3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» передбачає: «Суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити декількох суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність із збирання та перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за територіальним принципом та/або за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні)».
За результатами організованого та проведеного Ужгородською міською радою конкурсу та на підставі рішення Виконавчого комітету № 357 від 15.10.2012 року,
виконавцем з надання житлово-комунальних послуг зі збирання та вивезення твердих побутових відходів на території міста Ужгорода з 01.01.2013 року
визначено ТОВ «АВЕ Ужгород» (код згідно ЄДРПОУ 38330105).
Виконавчим комітетом Ужгородської міської ради від 21.11.2012 року за №424 укладено з ТОВ «АВЕ Ужгород» договір про надання житлово-комунальних послуг зі збирання та вивезення твердих побутових відходів на території міста Ужгорода строком на 25 років, а також згідно рішення від 10 вересня 2025 року за № 489 було затверджено коригування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами. Повторний конкурс з визначення виконавця послуг з поводження з «побутовими відходами на території міста Ужгорода не проводився.
На даний час Договір надання послуг з вивезення побутових відходів на території м. Ужгород від 15.10.2012 p., укладений між TOB «АВЕ Ужгород» та
Ужгородською міською радою є діючим, що підтверджується довідкою № 15.06-08/4 від 03.01.2025 p. Закарпатської ТПП.
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України листом № 57-02/1925 від 24.12.2019 р. підтверджує, що ТОВ «АВЕ Ужгород» займає монопольне домінуюче) становище на ринку послуг з вивезення твердих побутових відходів у територіальних межах м. Ужгорода.
На підставі вищенаведеного, Закарпатська ТПП підтверджує, що після укладення договору про надання житлово-комунальних послуг зі збирання та
вивезення твердих побутових відходів на території міста Ужгорода між Виконавчим комітетом Ужгородської міської ради та ТОВ «АВЕ Ужгород»,
останній є єдиним постачальником таких послуг в територіальних межах міста Ужгорода.
Таким чином, «Послуги з управління з змішаними, роздільно зібраними, великогабаритними, ремонтними відходами (ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям)» можуть надаватись виключно ТОВ «АВЕ Ужгород» (код згідно ЄДРПОУ 38330105), відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, з урахуванням потреби замовника на період 2025 року.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби ДВНЗ «УжНУ» в закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям, в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у формі цього файлу «Обґрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
• Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, 25 грудня 2015 року (зі змінами) (додається);
• Постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (додається);
• Закон України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року
№ 2320-IX (зі змінами) (додається);
• Довідка про підтвердження статусу єдиного постачальника послуг від 03.01.2025р. № 15.06-08/4 (додається);
• Лист АКУ (Закарпатське обласне територіальне відділення від 24.12.2019 №57-02/1925) (додається).