Звернення:
                            
                            
                                За тендером : Капітальний ремонт дорожнього покриття автодороги по вул. Північна (від вул.Спаська до буд.1) в м. Самар, Дніпропетровської області
                            
                        
                        
                            
                                Тема:
                            
                            
                                Акту обстеження об’єкту та Акту огляду проектно-кошторисної документації
                            
                        
                        
                            
                                Зміст:
                            
                            
                                В підпункті 1.5. частини 1. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Додатку 3 до тендерної документації встановлені наступні вимоги: «Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих працівників та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та фактичним розумінням всього переліку робіт, УЧАСНИК ПОВИНЕН ВИКОНАТИ ВІЗУАЛЬНЕ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ. АКТ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ.
Задля забезпечення якості та надійності будівництва та з метою уникнення помилок, забезпечення прозорості та відповідальності між учасниками будівельного процесу, УЧАСНИК ПОВИНЕН ОЗНАЙОМИТИСЬ ІЗ ПРОЕКТНОЮ ЧАСТИНОЮ ПРОЕКТНО-КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. АКТ ОГЛЯДУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ.».
Вищевказані вимоги замовника НЕОБҐРУНТОВАНІ, ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. А саме:
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати Акт обстеження об’єкта та Акт огляду проектно-кошторисної документації (складені у довільній формі), підписані уповноваженими особами учасника та замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників. Як наслідок, замовник, з незалежних від учасника обставин, на власний розсуд може не підписати зазначені Акти, що може бути підставою для відхилення пропозиції такого учасника.
Відповідно до частини першої статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі", «Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися З ГАРАНТУВАННЯМ ЦІЛІСНОСТІ ДАНИХ ПРО УЧАСНИКІВ І ЇХНІХ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ/ПРОПОЗИЦІЙ під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі ТА ЇХ КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ ДО МОМЕНТУ РОЗКРИТТЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ/ПРОПОЗИЦІЙ».
Таким чином, встановлені замовником вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкта та Акту огляду проектно-кошторисної документації, порушують право учасника на конфіденційність інформації. Тобто, перед розкриттям пропозицій учасників замовнику вже будуть відомі потенційні учасники закупівлі, що суперечить вищевказаній нормі закону щодо КОНФІДЕНЦІЙНІСТІ УЧАСНИКІВ ДО МОМЕНТУ РОЗКРИТТЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ/ПРОПОЗИЦІЙ.
Також слід зауважити, що чинним законодавством України з публічних закупівель НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО МЕХАНІЗМУ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКА ТА ЗАМОВНИКА ПОЗА ЕЛЕКТРОННОЮ СИСТЕМОЮ закупівель ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ до моменту укладення договору про закупівлю. 
В ст.5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII):
«Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) ДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ СЕРЕД УЧАСНИКІВ;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ НА ВСІХ СТАДІЯХ ЗАКУПІВЕЛЬ;
4) НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ;
5) ОБ’ЄКТИВНЕ ТА НЕУПЕРЕДЖЕНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ/СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ;
6) ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ І ЗЛОВЖИВАННЯМ.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Звертаємо увагу замовника на сталу практику Антимонопольного комітету України з розгляду скарг за аналогічними питаннями. Зокрема аналогічна з нашою позиція міститься в наступних рішеннях АМКУ: рішення від 30.10.2020 №20243-р/пк-пз, рішення від 13.10.2020 №19212-р/пк-пз, рішення від 16.10.2023 №16458-р/пк-пз, рішення від 10.01.2024 №592-р/пк-пз, рішення від 08.08.2023 №12323-р/пк-пз, в яких зазначено, що дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Враховуючи вищевикладене та сталу практику Антимонопольного комітету України з розгляду скарг за аналогічними питаннями, вимагаємо від замовника ВИДАЛИТИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НАСТУПНІ ВИМОГИ: 
«Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих працівників та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та фактичним розумінням всього переліку робіт, УЧАСНИК ПОВИНЕН ВИКОНАТИ ВІЗУАЛЬНЕ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ. АКТ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ. 
Задля забезпечення якості та надійності будівництва та з метою уникнення помилок, забезпечення прозорості та відповідальності між учасниками будівельного процесу, УЧАСНИК ПОВИНЕН ОЗНАЙОМИТИСЬ ІЗ ПРОЕКТНОЮ ЧАСТИНОЮ ПРОЕКТНО-КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. АКТ ОГЛЯДУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ.»
                            
                        
                        
                            
                                Дата оприлюднення звернення:
                            
                            
                                29.10.2025 10:49
                            
                        
                            
                                
                                    Доброго дня! Щановний Учаснику, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іінформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Щодо вимога надання акту візуального обстеження обєкту, акту обстеження  об'єкта є нормативно визначеним обов'язком для проведення обстеження об'єкту, а також дає змогу учаснику ознайомитись з реальним станом обєкта, визначити обсяг та склад робіт, на місці оглянути і визначити, як учасник застосовуватиме свою матеріально-технічну базу і техніки та зменшить ризики помилок у технічних розрахунках або неправильної оцінки складності виконання робіт.
                                
                            
                            
                                
                                    Дата оприлюднення відповіді:
                                
                                    
                                        31.10.2025 13:02