Звернення:
За тендером : Електрична енергія з розподілом
Тема:
Повідомляємо, що в Правилах роздрібного ринку електричної енергії на який Замовник посилається, в розділі 8.3 та його підпунктах НІДЕ НЕ ВКАЗАНО про територіальну приналежність структурного підрозділу
Зміст:
Повідомляємо, що в Правилах роздрібного ринку електричної енергії на який Замовник посилається, в розділі 8.3 та його підпунктах НІДЕ НЕ ВКАЗАНО про територіальну приналежність структурного підрозділу, а Ви вимагаєте приналежність до територій Сумської області. Доводимо до Вашого відома, що постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається в вашій тендерній документації. Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією. Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Зазначена вимога в оголошення, порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додатково, можете ознайомитись з Висновками про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c; - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a; - № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a, № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c. Також аналогічну правову позицію висловлено Державною аудиторською службою України під час проведення моніторингу закупівлі № UA-M-2023-10-31-000010, у ході якого встановлено, що встановлення географічно обмежувальних вимог є дискримінаційним та створює бар’єри для участі в процедурі закупівлі, що є порушенням частини четвертої статті 22 Закону. Звідси слідує, що ВИ ЯК ЗАМОВНИК свідомо порушує законодавство, тому Вимагаємо внести зміни до оголошення, та виключити вищеперечислені вимоги — як такі, що є незаконні, дискримінаційні та такі, що обмежують коло учасників закупівлі. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
24.10.2025 17:31