Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформаціі? про закупівлю, відповідності вимог тендерноі? документаціі? вимогам Закону Украі?ни «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостеи? здіи?снення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом Украі?ни «Про публічні закупівлі», на період діі? правового режиму воєнного стану в Украі?ні та протягом 90 днів з дня и?ого припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів Украі?ни від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозицій учасника, своєчасності укладання договорів про закупівлю, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річнии? план закупівель Комунального підприємства "Жилсервіс" Златопільської міської ради Харківської області (далі - Замовник) на 2025 рік (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2025-10-22-003566-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію з Додатками (1-8), затверджену рішенням уповноваженоі? особи Замовника від 22.10.2025, реєстр отриманих тендерних пропозиціи?, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ШЛЯХБУД ПОЛТАВА» (далі - ТОВ «ШЛЯХБУД ПОЛТАВА»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.11.2025, протокольне рішення (протокол) Замовника щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.11.2025р., щодо визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 06.11.2025, договір про закупівлю товару від 12.11.2025р. № 46-КП/3110-2025 (далі - Договір) з Додатком № 1, Додаткова угода від 12.11. 2025 № 1 до Договору, відповідь Замовника на пояснення, отримане через електронну систему закупівель 13.11.2025 року.
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності вимог тендерноі? документаціі? вимогам Закону з урахуванням Особливостеи? встановлено наступне.
1.1 Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог частини третьої статті 17 Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» від 09.01.2025 № 4196-IX Господарський кодекс України втратив чинність з 28.08.2025.
Аналізом оприлюдненої в електронній системі закупівель тендерної документації на закупівлю встановлено, що пункти 1.1. та 12.5 Додатка № 5 до тендерної документації Замовника містить вимоги, що - Договір про закупівлю товару за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до норм Цивільного Кодексу України, Господарського Кодексу України, Особливостей і що у випадках, не передбачених даним Договором, сторони керуються чинним цивільним, господарським законодавством України.
Тобто, тендерна документація складена та затверджена Замовником без врахування змін в законодавстві, які діяли на дату проведення закупівлі та тендерна документація містить вимоги щодо необхідності дотримання нормативно-правових актів, нечинних на момент оголошення закупівлі.
Отже, на порушення абзацу першого частини третій статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей тендерна документація містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 12.11.2025 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 13.11.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Наступним повідомляємо чому Замовником складена Тендерна документація відповідно до норм Господарського Кодексу України, а саме Додаток 5 «Проект договору про закупівлю товару». Додаток 5 використовується підприємством на протязі багатьох років, та не передавався для перегляду та внесенню змін юридичному відділу. Враховуємо Ваше запитання як зауваження, та відповідно до нього вже виконуємо дії для виправлення помилки. В Договорі №46-КП/3110-2025 від 12.11.2025року будуть внесені зміни шляхом підписання додаткової угоди.».
1.2. Згідно вимог пункту 3 частини другої Статті 21 Закону щодо інформування про проведення відкритих торгів оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
Водночас, згідно пункту 5 частини другої статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як: кількість товару та місце його поставки та місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.
На виконання вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначена наступна інформація: місце поставки товарів: «Україна, Харківська область, Златопільська територіальна громада, дороги та тротуари».
На виконання вимог пункту 5 частини другої статті 22 Закону Закону Замовник в тендерній документації пунктом 4.3. Розділу 1. «Загальні положення» визначає місце поставки товарів: «64102, Україна, Харківська область, місто Златопіль, дороги та тротуари міста», що не відповідає інформації, зазначеній в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 12.11.2025 щодо вище виявлених розбіжностей.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 13.11.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Повідомляємо про місце поставки, та просимо врахувати як несуттєву помилку (людський фактор) допущену в тендерній документації, а саме пункт 4,3 Розділ 1 Загальні положення. Просимо вважати за дійсну та вірну адресу яка є зазначеною в оголошенні до закупівлі: Україна, Харківська область, Златопільська територіальна громада, дороги та тротуари. Вважаємо що помилка не несе негативного впливу на бюджет».
Однак, Замовником надано пояснення що підтверджує факт порушення пункту 5 частини другої статті 22 Закону в частині внесення недостовірної інформації щодо місця поставки товару.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерноі? документаціі? вимогам Закону з урахуванням Особливостеи? встановлено порушення вимог абзацу першого частини третій статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей та пункту 5 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформаціі? про закупівлю, розгляду тендерної пропозицій учасника ТОВ «ШЛЯХБУД ПОЛТАВА»; своєчасності укладання договорів про закупівлю; відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.