Обгрунтування використання процедури
        
        
            
                Обгрунтування підстави для здійснення закупівлі
(згідно з підпунктом 5 пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії  правового режиму, воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
1.	Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, його категорія: 
1.1	Найменування замовника: Черніївський ліцей  Івано-Франківської міської ради
1.2	Місцезнаходження замовника: 77460, Івано-Франківська обл., Івано-Франківський район, с. Черніїв, вул. Грушевського , 7.
1.3	Ідентифікаційний код замовника: 20562852
1.4	Категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
2.	Назва  предмета закупівлі із  зазначенням  коду за Єдиним закупівельним словником (у разі  поділу  на лоти  такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота)  та назви  відповідних  класифікаторів  предмета  закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):  ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Теплова енергія )
3.	Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): звіт  про  договір про закупівлю, укладений  без використання електронної системи закупівель.
4.	Очікувана вартість закупівлі: 355 000,00 грн. ( Триста п’ятдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) у тому числі 59 166,67 грн. ПДВ
5.	Підстави для здійснення закупівлі: Відповідно до абзацу четвертого підпункту 5 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178, а саме: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. 
6.	Особливості здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 05.11.2025р.
Статтею 4 Указу №64  Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України
Стаття 12-1 Закону України  «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з 7 абзацом п.5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 №794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво  єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою  національної підготовки  та переведенням її на режим роботи  в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення»  Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року  №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі – Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3-8 цього розділу.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли : роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. 
Обсяг закупівлі визначається на підставі  річного планування, а також з урахуванням  потреби замовника протягом 2025 року.
Згідно з Особливостями  з урахуванням Закону  та потребами Замовника  передбачено здійснити Закупівлю в обсязі – 3,444 Гкал та підключене теплове навантаження на опалення об’єктів Споживача 0,22454 Гкал/год  на суму кошторисних призначень – 355 000,00 грн. з ПДВ.
Тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно ч. 2 ст. 5 Закону України «Про природні монополії» Антимонопольним комітетом України (далі - Комітет) ведеться зведений перелік суб’єктів природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Згідно інформації оприлюдненої на сайті https://amcu.gov.ua/ опубліковано Зведений перелік суб’єктів природних монополій під №28 Державне міське підприємство « Івано-Франківськтеплокомуненерго » включено до Зведеного переліку суб’єктів природних монополій Івано-Франківської області. Відповідно до розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 р. № 874-р (далі – Розпорядження № 874-р) «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій», відповідно до його повноважень складає та веде перелік суб’єктів природних монополій.  Згідно статті 1 Закону України «Про природні монополії» природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Абзацом 2 частини 1 статті 12 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 р. №2210-111 (далі - Закон №2210) передбачено, що суб’єкт господарювання займає монопольне (домінуюче) становище на ринку товару, якщо на цьому ринку у нього немає жодного конкурента. Таким чином, Державне міське підприємство «Івано-Франківськтеплокомуненерго» є суб’єктом господарювання, який здійснює господарську діяльність на ринку передачі теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами в межах території, на яких розташована діюча мережа та відповідно до статті 12 Закону України «Про захист економічної конкуренції» займає монопольне (домінуюче) становище на вказаному ринку в межах території, на якій розташовані власні діючі мережі з часткою 100%. 
Отже, документальним підтвердженням відсутності конкуренції з технічних причин, як підстави для укладання прямого договору, є зведений перелік суб’єктів природних монополій Антимонопольного комітету України від 31.08.2025 року.
 Таким чином, наявні підстави для прямого договору відповідно до пункту 13 Особливостей. 
З метою задоволення потреби Замовника у зазначеному вище товарі/послузі укласти прямий договір з Учасником: Державне міське підприємство «Івано-Франківськтеплокомуненерго» без застосування електронної системи закупівель. 
Для цього погодити: Очікуваний обсяг закупівлі товару/послуги: 3,444 ГКал. та підключене теплове навантаження на опалення об’єктів Споживача 0,22454 Гкал/год . Очікувану загальну вартість закупівлі товару/послуги: 355 000 грн. ( Триста п’ятдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) у тому числі 59 166,67 грн. ПДВ. Строк поставки товару/послуги: до 31.12.2025 р.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі  закупівель звіт  про договір  про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3 розділу 10 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом зі звітом про договір про закупівлю , укладений без використання  електронної системи закупівель, замовник оприлюднює  в електронній системі закупівель договір про закупівлю  та додатки до нього , а також обґрунтування  підстави для здійснення  замовником закупівлі  відповідно до пункту 13 Особливостей  у формі цього файлу « Обгрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування  виключення за Особливостями  :
1.	Витяг із зведеного переліку суб'єктів природних монополій станом на 31.08.2025 року
2.	П О С Т А Н О В А ВІД 15.07.2010 N 835 «Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії ДМП "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" .