Звернення:
За тендером : Послуги охорони
Тема:
Дискримінація, щодо неможливості залучення обладнання звязку співвиконавця
Зміст:
Шановний Замовник!
Вами в Додатку 1 до тендерної документації вимагається надання:1.3. Дозвіл:
- виданий Учаснику ДП “Український державний центр радіочастот” (або витяг чи посилання на реєстр присвоєнь радіочастот, відповідно до Закону України “Про електронні комунікації”), який підтверджує право Учасника на експлуатацію в регіоні надання послуг переносної радіостанції професійного УКХ радіозв'язку з потужністю вихідного сигналу передавача не менш 3 Вт (в кількості не менш ніж 4 шт.);
- виданий Учаснику ДП «Український державний центр радіочастот» (або витяг чи посилання на реєстр присвоєнь радіочастот відповідно до Закону України «Про електронні комунікації»), який підтверджує право Учасника на експлуатацію радіоелектронного засобу (базової станції розміщеної в м. Київ) УКХ радіотелефонного зв’язку сухопутної рухомої служби з потужністю передавача не менше 15 Вт.. Ви свідомо обмежуєте коло потенційних учасників не даючі можливості залучення обланання УКХ співвиконавців, Вам потрібні лише ВЛАСНІ радіоелектронні засоби УКХ та ВЛАСНА базова станція. Законом України "Про публічні закупівлі", а саме у статті 16 є імперативна норма: " Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців." Усуньте, будь ласка, зазначені вище дискримінаційні вимоги. В іншому випадку будемо звертатися до Колегії АМКУ. З повагою
Дата оприлюднення звернення:
21.10.2025 13:40
Добрий день!
Шановний Учаснику, дякуємо за звернення!
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі — Особливості), Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 18 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначається вимога про зазначення Учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю — у разі закупівлі робіт або послуг.
п. 9 розділу 3 та Додатком 1 тендерної документації на закупівлю послуг охорони, Замовником дотримано вимоги законодавства у частині зазначення вимог щодо інформації про субпідрядника/співвиконавця.
Законом України «Про охоронну діяльність» встановлено право суб’єктів охоронної діяльності для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти (п. 2 ч. 1 ст. 9 цього Закону). Такому праву кореспондує заборона використовувати засоби радіозв'язку без наявності дозволу на їх використання на наданих радіочастотах (п. 8 ч. 1 ст. 10 цього Закону).
Охоронна діяльність є ліцензованим видом послуг. «Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від від 18 листопада 2015 р. №960 визначено, що засоби радіотехнічного зв’язку, експлуатація яких потребує наявності відповідних дозволів, використовуються після отримання таких дозволів (п. 12(1)).
Замовник в тендерній документації просить надати документи передбачені законодавством.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону Замовник вимагає від Учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною другою статті 16 Закону встановлено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Законом надане право визначити кваліфікаційні вимоги, які є необхідними з точки зору Замовника для належного виконання умов договору.
У зв’язку з цим, вимоги Замовника жодним чином не дискримінують Учасників, оскільки будь-який Учасник, як юридична особа, яка використовує радіостанції для надання послуг, повинна мати відповідний дозвіл на їх експлуатацію. Це є обов'язковою вимогою для законної роботи у сфері охоронних послуг.
Охоронна компанія має отримати дозвіл на право експлуатації радіостанцій, а залучення субпідрядників можливе за умови дотримання вимог договору та чинного законодавства. Охоронна компанія повинна мати усі необхідні дозволи для надання послуг, оскільки залучення субпідрядника не звільняє її від відповідальності за якість, безпеку та законність виконання/надання послуг.
Залучення субпідрядника можливе, якщо це не заборонено договором та якщо компанія, яка залучає субпідрядника, залишається відповідальною перед Замовником за кінцевий результат, включаючи забезпечення безпеки, як зазначено у статті 838 Цивільного кодексу України.
Замовником встановлено у тендерній документації кваліфікаційні критерії для Учасників та інформацію про спосіб підтвердження відповідності цим критеріям, що стосується субпідрядників/співвиконавцем, якщо вони будуть залучені.
З огляду на вищезазначене, Замовником прийнято до уваги звернення Учасника та буде внесено відповідні доповнення до п.1.3 Додатку 1 тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
22.10.2025 11:15