Звернення:
За тендером : Електролізні установки в рамках реалізації проєкту № PLUA.01.02-IP.01-0001/24-00 "Cтале управління водними ресурсами: шлях до відродження Західної України та Східної Польщі" в межах Програми Interreg NEXT "Польща – Україна 2021-2027", що співфінансується Європейським Союзом через Орган управління програми (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна, представлений Міністерством фондів розвитку та регіональної політики Республіки Польща, на території Рівненської області
Тема:
ДОДАТОК 4 Проект договору ГУ
Зміст:
Добрий день,
В Додатку 4 до «Тендерної документації» (Проект договору) в п. 4.1. зазначено, що «Розрахунок за поставлений Товар здійснюється в розмірі 100 % післяоплати упродовж 20 (двадцяти) календарних днів з дати поставки та улаштування Товару на об’єктах Замовника на підставі наданого постачальником оригіналу видаткової накладної та підписаного сторонами акта введення в експлуатацію. Розрахунки за Товар за даним Договором, можуть здійснюватися Замовником частинами, шляхом перерахування безготівкових грошових коштів у гривні на банківський рахунок Постачальника. У разі затримки фінансування, розрахунок за поставлений Товар здійснюється протягом 10 банківських днів з дати отримання Замовником призначення на свій реєстраційний рахунок». В п.4.2. того ж Додатку 4 вказано, що «Замовник має право здійснювати попередню оплату за Товар у розмірі до 50 % (п’ятдесят відсотків) від вартості Договору». Просимо пояснити від чого або від кого залежить «можливість здійснення Замовником розрахунків за товар частинами і право Замовника здійснювати попередню оплату за Товар у розмірі до 50 % вартості Договору»? І чи не суперечить така можливість і право Замовника розділу 13 «Проекту Договору» в частині Антикорупційного Законодавства? Чи вже завчасно визначений вірогідний переможець, якому буде забезпечена попередня оплата в розмірі 50 % від вартості Договору і розрахунки за товар частинами?
Дата оприлюднення звернення:
23.10.2025 10:57
Доброго дня!
Пункти 4.1 та 4.2 проєкту договору встановлюють передбачені законодавством форми розрахунків, які можуть бути застосовані виключно залежно від наявності передбаченого проєктом фінансування та рішень головного розпорядника бюджетних коштів, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1070 від 04.12.2019.
Щодо форм оплати:
• Попередня оплата (до 50 %) може бути застосована не автоматично, а лише за умови наявності відповідного фінансування, дотримання положень Постанови КМУ № 1070 та вимог Програми.
• Оплата частинами після поставки — це допустимий механізм виконання бюджетних зобов’язань, коли фінансування надходить поетапно (що є звичайною практикою роботи з грантовими коштами).
Таким чином, зазначені умови не є обов’язком, не є гарантією та не застосовуються наперед «під конкретного учасника» — вони лише визначають правову можливість, яка може бути реалізована виключно за наявності правових та фінансових підстав після завершення процедури закупівлі.
Щодо антикорупційного законодавства
Вказані положення не суперечать розділу 13 проєкту договору, оскільки:
• вони універсальні і застосовуються безвідносно до особи переможця;
• повністю відповідають нормам бюджетного законодавства та Постанові КМУ № 1070;
• остаточне рішення щодо авансу ухвалюється лише після завершення процедури закупівлі, за наявності коштів.
Отже, Замовник не визначає наперед конкретного переможця, а лише передбачає законні механізми розрахунків, які можуть бути застосовані відповідно до реального стану фінансування.
Дата оприлюднення відповіді:
24.10.2025 10:36