Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
ДСТУ 50160:2014
Зміст:
ДСТУ 50160:2014
Шановний Замовник.
Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ЕN 50160:2010, IDT) на який ВИ посилаєтесь в додатку №1 тендерної документації наказом Національного органу стандартизації державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 04.12.2023 року №330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них» прийнято національний стандарт, гармонізований з європейськими стандартами, методом підтвердження З НАДАННЯМ ЧИННОСТІ З 08 ГРУДНЯ 2023 року, а саме: ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» на заміну ДСТУ EN 50160:2014, та З 01 БЕРЕЗНЯ 2024 РОКУ СКАСОВАНО ЧИННІСТЬ національного стандарту ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Жоден Постачальник в 2025 році, при наявності діючого чинного нового ДСТУ, не може отримати від спеціалізованої метрологічної лабораторії протокол перевірки показників якості електроенергії (виданий у 2022 році) на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» який втратив чинність.
Відповідати, що в Кодексі системи розподілу (далі-Кодекс) прописано ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014). непотрібно, тому що по-перше: посилання на пп. 11.4.6. п.11.4. розділу 11 Кодексу «Доступ до системи розподілу та послуги з розподілу електричної енергії» - це маніпуляція постачальника, який надав Вам для оприлюднення дану тендерну документацію, так як п.11.4. Кодексу чітко визначає, що ОСР (оператор системи розподілу – тобто відповідно до Вашого місцезнаходження це Черкасиобленерго) повинен дотримуватися затверджених Регулятором показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії та якості електричної енергії. Отже, за якість електричної енергії відповідальність несе ВИКЛЮЧНО ОСР, постачальник несе відповідальність за комерційну якість надання послуг з постачання електричної енергії і жодним чином несе відповідальності за якість електричної енергії.
По-друге: Кодексом системи розподілу чітко визначено:
п.4.1.7 Відповідальність за якість електричної енергії, отриманої споживачем внутрішніми мережами несе виробник електричної енергії, до якого приєднані електроустановки споживача.
п.10.9.1 Виробник електричної енергії/оператор УЗЕ, ОСР, споживачі несуть відповідальність за недотримання показників якості електричної енергії у власних електричних мережах під час роботи в енергетичному острові.
ч.1 пп.6 п.11.2.3 Виробник несе відповідальність за збитки, заподіяні ОСР, зокрема у разі відпуску електричної енергії в розподільчі мережі, параметри якості якої перебувають поза межами показників, визначених державними стандартами, якщо зазначене виникло з його вини.
Отже, відповідно до вищевикладеного вимога, яка зазначена в Додатку 1 тендерної документації Технічна специфікація, щодо надання протоколу перевірки показників якості електроенергії є дискримінаційною (дуже мале коло учасників може надати такий протокол, так як ДСТУ до якого він вимагається є таким що втратив чинність), а також такою, що не має виконуватись постачальниками, так як такий протокол відповідно до законодавства ми можете вимагати ВИКЛЮЧНО у свого оператора системи розподілу - ПАТ «Черкасиобленерго» з яким укладено Договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії або виробника електричної енергії, а не у постачальника.
Пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації та виправити нечинний ДСТУ EN 50160:2014 на чинний EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
При ігноруванні даної пропозиції, змушені звернутись до АМКУ для забезпечення рівності учасників при участі в даній закупівлі, так як наразі Вами порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Невідповідність тендерної документації до норм чинного законодавства тягне за собою відповідальність відповідно до ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Дата оприлюднення звернення:
20.10.2025 13:35