Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка Бердичівського району» Гришковецької селищної, Райгородоцької, Семенівської та Швайківської сільських рад (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 16.10.2025 № 20, тендерна пропозиція переможця Житомирської філії товариства з обмеженою відповідальністю «Медмаркет Рітейл Груп» (далі – Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп»), електронний протокол визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю від 27.10.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.10.2025, договір про закупівлю від 05.11.2025 № 5/11, додаткова угода від 13.11.2025 № 1, відповідь Замовника на пояснення, оприлюднена в електронній системі закупівель 17.11.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону, технічна специфікація (Додаток № 3 до тендерної документації) містить посилання на виробника («Planmeca») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Додатку № 5 до тендерної документації Замовником від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції довідки, складеної у довільній формі, яка містить відомості про підприємство, зокрема, адресу – юридичну та фактичну, форму власності та юридичний статус.
На виконання вказаних вимог учасником Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» у складі тендерної пропозиції надано довідку про учасника процедури закупівлі від 22.10.2025, в якій відсутні відомості про форму власності та юридичний статус, юридичну та фактичну адресу (зазначено місцезнаходження), що не відповідає вимогам пункту 3 Додатку № 5 до тендерної документації.
В пункті 5 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник повинен провести кваліфіковане навчання персоналу Замовника сертифікованим сервісним інженером по користуванню запропонованим обладнанням, доставку, інсталяцію та пуск обладнання за рахунок Учасника.
На підтвердження учасник повинен надати гарантійний лист та копію сертифікату.
Проте, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» відсутній вказаний сертифікат сервісного інженера, що не відповідає вимогам пункту 5 Додатку № 5 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Підпункти 3, 6 і 12 передбачають відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі у разі, коли:
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Відповідно до пункту 1 розділу І Додатку № 6 до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі, на виконання вимоги згідно з пунктом 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав), у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, а саме:
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути виданий / сформований / отриманий у поточному році.
- інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі (у разі коли доступ до такої інформації є обмеженим).
Пунктом 37 частини першої статті 1 Закону визначено, що учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку, яка наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді (стаття 80 Цивільного кодексу України).
Статтею 95 Цивільного кодексу України визначено, що філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.
При цьому, філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх утворила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності.
Таким чином, відокремлені підрозділи, які не мають статусу юридичних осіб, не можуть виступати від свого імені учасниками процедур закупівель, однак від імені юридичної особи, яка їх створила, на підставі виданої нею довіреності, філії можуть брати участь у процедурах закупівлі.
Слід відмітити, що Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» на підставі довіреності від 17.10.2025 № 128 бере участь в даній процедурі закупівлі від імені юридичної особи ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп».
Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, розміщеного на сайті Міністерства юстиції України (за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result») керівником юридичної особи ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» є Яригін Ігор Ігорович.
Зазначаємо, що учасником Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» у складі тендерної пропозиції надано, зокрема, аналогічний договір від 22.07.2025 № 39/07, стороною якого є ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп», та копію ліцензії на право провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання від 27.12.2019 № ОВ011274, виданої на ім’я ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп», директором якого є Яригін Ігор Ігорович.
Слід відмітити, що учасник повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей виключно на керівника учасника (юридичної особи).
Однак, на виконання вище вказаної вимоги переможцем Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» надано витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» та інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, які видані на директора філії Подригу Ігоря Михайловича, а не на директора ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» Яригіна Ігоря Ігоровича, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу І Додатку № 6 до тендерної документації та як наслідок порушено підпункти 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що в порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Житомирська філія ТОВ «Медмаркет Рітейл Груп» через ненадання у спосіб, зазначений в пункті 1 розділу І Додатку № 6 до тендерної документації, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 17.11.2025 надано пояснення «КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТОМАТОЛОГІЧНА ПОЛІКЛІНІКА БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ» ГРИЩКОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ, РАЙГОРОДОЦЬКОЇ, СЕМЕНІВСЬКОЇ ТА ШВАЙКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКИХ РАД повідомляє щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 05.11.2025 № 5/11 та оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів.».
Замовником додатковою угодою від 13.11.2025 № 1 розірвано договір про закупівлю робіт від 05.11.2025 № 5/11.