42510000-4 -
Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої
Кількість
25
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
Україна, відповідно до документації
Дата постачання по
01.12.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
15
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата здійснюється шляхом безготівкового переказу на поточний рахунок Постачальника, зазначений у реквізитах Постачальника в Договорі на підставі видаткових накладних протягом 15 робочих днів з моменту їх підписання Сторонами, за наявності фінансування на зазначені цілі на реєстраційних рахунках Замовника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.10.2025 14:01
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.10.2025 14:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.10.2025 14:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.10.2025 14:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.10.2025 14:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15912-р/пк-пз від 22.10.2025. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є Замовником у процедурi відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Кондиціонери» ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої розглянуло скаргу ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ”від 20 жовтня 2025 року № UA-2025-10-16-009073-a.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та повідомляє наступне: У Скарзі ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ” зазначає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють взяти участь в Державній закупівлі. Внаслідок чого, Замовник порушив права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що є порушенням вимог статті 5 Закону з урахуванням Особливостей та охоронюваних законом інтересів Скаржника, що суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку вважає за необхідне надати наступне пояснення по суті Скарги.
Повідомляємо, що ТОВ «Комерс Еліт Солюшнс Груп» зазначає, що Замовник допустив порушення в Додатку №1 до Тендерної документації, а саме: в Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі. В свою чергу наводимо таблицю-порівняння (з посиланнями на відповідні технічні характеристики в мережі інтернет) в якій зазначаються різні моделі, які підходять під вимоги Додатку №1 до Тендерної документації і тому не обмежують коло потенційних Учасників
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15912-р/пк-пз від 22.10.2025. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є Замовником у процедурi відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Кондиціонери» ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої розглянуло скаргу ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ”від 20 жовтня 2025 року № UA-2025-10-16-009073-a.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та повідомляє наступне: У Скарзі ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ” зазначає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють взяти участь в Державній закупівлі. Внаслідок чого, Замовник порушив права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що є порушенням вимог статті 5 Закону з урахуванням Особливостей та охоронюваних законом інтересів Скаржника, що суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку вважає за необхідне надати наступне пояснення по суті Скарги. Повідомляємо, що ТОВ «Комерс Еліт Солюшнс Груп» зазначає, що Замовник допустив порушення в Додатку №1 до Тендерної документації, а саме: в Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі. В свою чергу Замовник надає таблицю-порівняння (з посиланнями на відповідні технічні характеристики в мережі інтернет) в якій зазначаються різні моделі, які підходять під вимоги Додатку №1 до Тендерної документації і технічні паспорти кондиціонерів, які відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі . Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі не є дискримінаційними, якщо в сукупності всім таким характеристикам, установленим замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні. З огляду на викладене, Замовник в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог не порушує вимог частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
16.10.2025 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку оголосила процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-009073-a
ФОП Даниленко Віталій Олександрович має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. .
ФОП Даниленко Віталій Олександрович вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом Уповноваженої особи № 7-ЛД-1ПТ від 16 жовтня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 Тендерної документації, Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 10 Додатку №1 до тендерної документації, Учасник надає в складі пропозиції:
Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)?добросовісна конкуренція серед учасників;
2)?максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)?відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)?недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги про те, що «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційними з огляду на те, що штучно звужують коло потенційних учасників та, зокрема, унеможливлює участь Скаржника.
Скаржник має у наявності та планував запропонувати товар, що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації.
Проте, вищенаведені вимоги обмежують можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Скаржник на розгляд Комісії надає:
1) файл «35_Сертифікат.pdf», в якому міститься сертифікат офіційного представника TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD - виробника продукції ALPINAIR в Україні, виданий на ім’я ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»;
2) файл «Сертифікат_Даниленко.pdf», в якому міститься сертифікат дилера, що підтверджує статус ФОП Даниленко В.О. «ДИЛЕР КОМПАНІЇ РЕФКЕЙ МФГ», офіційного представника виробника кліматичного обладнання марки AlpinAir в Україні;
3) файл «Лицензия TCL.pdf», в якому міститься Ліцензія на імпорт, видана ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" на імпорт продукції TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD – кондиціонери, що містять R-32 (дифторметан).
Таким чином, Скаржник має договірні відносини з ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» (є сертифікованим дилером продукції ALPINAIR). При цьому, Скаржник:
1) не має потреби і не здійснює безпосередньо імпорт продукції (кондиціонерів) на митну територію України;
2) не потребує оформлення та не оформлював ліцензію на імпорт в порядку Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.
При цьому, кондиціонери було офіційно та в межах чинного законодавства ввезено на митну територію України ліцензіатом ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" для подальшої реалізації. У такому випадку, Скаржник, який здійснив закупівлю товарів (кондиціонери) у ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" вже на митній території України, не мав обов’язку та не здійснював належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки купівля товару в межах митної території України не є експортно-імпортною операцією. При цьому, Скаржник не має можливості вплинути на постачальника з метою отримання митних декларацій чи інших документальних підтверджень належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки не має важелів впливу на третіх осіб - інших суб’єктів господарювання. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснили імпорт товарів та надали документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів у складі тендерної пропозиції.
Крім того, враховуючи, що Скаржник не здійснював імпортної операції та не мав потреби оформлювати ліцензію на імпорт кондиціонерів, а відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», поставка кондиціонерів не належить до ліцензованих видів господарської діяльності. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснюють імпорт товарів та мають ліцензію на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства.
Пропонуємо внести зміни до тендерної документації, зокрема передбачити альтернативу надання документів щодо імпортера, який є постачальником учасника, а не виключно учасником-імпортером або виключити вказані вимоги пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу або привести її у відповідність до Закону, яка міститься у пункті 10 Додатку 1 до Тендерної документації щодо надання учасниками: «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ФОП Даниленко Віталій Олександрович просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом: Кондиціонери, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-009073-a.
3) Зобов’язати Замовника – Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15905-р/пк-пз від 22.10.2025. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є Замовником у процедурi відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Кондиціонери» ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої розглянуло скаргу ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ від 20 жовтня 2025 року № UA-2025-10-16-009073-a.b2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та повідомляє наступне: У Скарзі ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ зазначає про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі. Внаслідок чого, Замовник порушив права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що є порушенням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р №1178 (далі - Особливості) та охоронюваних законом інтересів Скаржника, що суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель.
Щодо пункту 1 Скарги:
Згідно з пунктом 10 Додатку №1 до Тендерної документації, Учасник повинен надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Скаржник пропонує внести зміни до тендерної документації, зокрема передбачити альтернативу надання документів щодо імпортера, який є постачальником учасника, а не виключно учасником-імпортером або виключити вказані вимоги пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації.
Пояснення: Згідно із положеннями Митного кодексу України оформлення переміщення товарів в режиму "імпорт" на територію України оформлюється митними деклараціями. Оскільки, згідно із офіційними статистичними даними, в Україні відсутні виробники безпосередньо предмету закупівлі, будь-який запропонований товар, що відповідає вимогам до предмету закупівлі, є товаром іноземного виробництва, що має бути переміщений в Україну в режимі "імпорт" та оформлений відповідний чином для його належного вводу у цивільний товарообіг, зокрема зі сплатою належних платежів (мита, податку на додану вартість, тощо). Враховуючи вартість предмету закупівлі та іноземне походження товарів, що є предметом закупівлі, замовник має пересвідчитися у належному оформленні таких товарів в режимі "імпорт", зокрема щодо дотримання прав та законних інтересів власника торгівельної марки, щодо спати належних митних платежів та щодо належного введення зазначених товарів у цивільний товарообіг країни. Будь-який покупець товарів іноземного походження на внутрішньому ринку має право вимагати від імпортерів надавати аналогічні підтвердження їх належного оформлення в режимі "імпорт". Оскільки в сегменті побутової електронної техніки непоодинокі випадки так званого "паралельного імпорту" із порушенням прав власників ТМ, а також випадків ввезення поза митним контролем та реалізації контрафактної продукції, зазначені документи є чи не єдиним належним підтвердженням відповідного походження товару, оформлення конкретних товарів (в тому числі помодельно) у відповідності до зазначених торгівельних марок та належного введення товарів в товарообіг із сплатою усіх відповідних платежів Більше того, митні декларації підтверджують особу постачальника товарів та країну походження постачальника, що не можуть належати до юрисдикції країни-агресора. Абзацом другим пункту 2 постанови № 1178 установлено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою. При цьому спосіб визначення країни походження товару Законом та Особливостями не встановлено. Отже, замовник самостійно визначає спосіб підтвердження країни походження з дотриманням законодавства в цілому. Водночас відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (зі змінами), Державна митна служба України (Держмитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів. Держмитслужба реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи. Відповідно до пункту 4 Держмитслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема забезпечує та здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до законодавства з питань митної справи, а також за правильністю класифікації та визначення країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, в тому числі після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення; взаємодіє з митними адміністраціями та іншими уповноваженими органами іноземних держав з питань проведення перевірки автентичності документів, які надавалися для підтвердження заявленої митної вартості, класифікації та країни походження товарів.
Згідно з пунктом 10 Додатку №1 до Тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік. Пояснення: Згідно із положеннями Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами" від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови Кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.», імпорт товарів, що відповідають вимогам предмету закупівлі підлягає обов’язковому ліцензуванню. Оскільки, згідно із офіційними статистичними даними, в Україні відсутні виробники безпосереднього предмету закупівлі, будь-який запропонований товар, що відповідає вимогам до предмету закупівлі, є товаром іноземного виробництва, що має бути переміщений в Україну в режимі "імпорт" на підставі належним чином оформленої ліцензії на імпорт. Оскільки в сегменті побутової електронної техніки непоодинокі випадки т.з. "сірого імпорту" із порушенням вимог митного та природоохоронного законодавства, що підтверджується матеріалами численних кримінальних справ, дотримання відповідних норм має бути чітко встановлено під час проведення торгів. Україною взято на себе ряд важливих зобов'язань в рамках Кіотського протоколу, на виконання яких й спрямовані вимоги щодо ліцензування імпорту, тож їх порушення в світлі поточної військової підтримки його основними країнами-підписантами є неприпустимим. Зазначені ліцензії отримує більше 200 юридичних осіб щорічно, отже вимога щодо підтвердження дотримання учасником торгів зазначених вимог законодавства не може вважатися дискримінаційною. Більше того, ліцензії на імпорт серед інших даних підтверджують особу постачальника товарів та країну походження постачальника, що не можуть належати до юрисдикції країн-агресора.
Зазначені вимоги не є дискримінаційними, необґрунтованими, а також такими, що обмежують коло учасників, штучно створюючи нерівні умови та порушують їх інтереси. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог не порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і Послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами), просимо прийняти рішення про відсутність порушень Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку процедури Закупівлі та відмовити у задоволенні Скарги ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ.
З огляду на викладене скарга ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ є необґрунтованою та безпідставною, права ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ не порушені.
Добрий день шановний Учасник! Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі знаходяться в Додатку №1 до Тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
16.10.2025 15:34
Звернення:
За тендером : Кондиціонери
Тема:
монтаж
Зміст:
закупівля з монтажем?
п. 2,5 Договору говорить про встановлення в місці зберігання всіх 60 комплектів товару, чи як?
дякуємо за відповідь
Дата оприлюднення звернення:
16.10.2025 16:07
Добрий день, шановний Учасник! Дана закупівля монтаж не включає.
Дата оприлюднення відповіді:
16.10.2025 16:41
Звернення:
За тендером : Кондиціонери
Тема:
Колір корпусу
Зміст:
Шановний Замовнику!
Під час ознайомлення з тендерною документацією звернули увагу, що у технічних характеристиках не зазначено вимогу щодо кольору корпусу кондиціонерів. Просимо надати роз’яснення, чи має колір корпусу суттєве значення для Замовника та чи буде вважатися невідповідністю, якщо кондиціонери матимуть зелений або синій колір, за умови повної відповідності всім технічним параметрам, визначеним у тендерній документації. Інформуємо, що ми як потенційні учасники маємо кондиціонери відповідних типорозмірів (15 шт типу 09 та 25 шт типу 12), які відповідають усім технічним вимогам, проте мають зелений та синій колір корпусу відповідно.У разі якщо для Замовника критично, щоб кондиціонери були саме білого кольору, просимо внести відповідні уточнення (зміни) до тендерної документації, щоб уникнути можливих розбіжностей при оцінці пропозицій та подальшому постачанні.
Дякуємо!
Дата оприлюднення звернення:
17.10.2025 16:50
Добрий день, шановний Учасник! Дякую за запитання. Колір корпусу кондиціонера не має суттєвого значення.
Дата оприлюднення відповіді:
18.10.2025 12:55
Звернення:
За тендером : Кондиціонери
Тема:
досвід
Зміст:
Шановний Замовник.
Досвід вконання аналогічних договорів 2025 року розглядається? Просимо внести зміни в Додаток №1.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
18.10.2025 22:48
Шановний Учасник! Дякую за запитання. Для розширення кола учасників будуть внесені зміни в Додаток №1 до Тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
20.10.2025 08:52
Звернення:
За тендером : Кондиціонери
Тема:
Ліцензія на імпорт
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації є вимога про те, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік. Але, звертаємо Вашу увагу на те, що у більшості випадків ліцензію на імпорт отримує виробник або генеральний імпортер, а подальша реалізація товару на території України здійснюється через мережу авторизованих партнерів, що є стандартною та законною практикою. Отже, дана вимога обмежує коло потенційних учасників.
Саме тому просимо внести зміни до тендерної документації шляхом викладення вимоги у наступній редакції:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданої на ім'я постачальника (учасника процедури), виробника товару, імпортера або іншого суб'єкта господарювання у ланцюгу постачання у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами» від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2024 р. № 1481».
Такий підхід забезпечить дотримання вимог законодавства щодо контролю за обігом відповідних товарів і водночас не обмежуватиме необґрунтовано коло потенційних учасників, забезпечуючи реальну конкуренцію у процедурі за
Дата оприлюднення звернення:
20.10.2025 10:05
Шановний потенційний Учасник! Дякую за запитання. Згідно із положеннями Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами" від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови Кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.», імпорт товарів, що відповідають вимогам предмету закупівлі підлягає обов’язковому ліцензуванню. Оскільки, згідно із офіційними статистичними даними, в Україні відсутні виробники безпосереднього предмету закупівлі, будь-який запропонований товар, що відповідає вимогам до предмету закупівлі, є товаром іноземного виробництва, що має бути переміщений в Україну в режимі "імпорт" на підставі належним чином оформленої ліцензії на імпорт. Оскільки в сегменті побутової електронної техніки непоодинокі випадки т.з. "сірого імпорту" із порушенням вимог митного та природоохоронного законодавства, що підтверджується матеріалами численних кримінальних справ, дотримання відповідних норм має бути чітко встановлено під час проведення торгів. Україною взято на себе ряд важливих зобов'язань в рамках Кіотського протоколу, на виконання яких й спрямовані вимоги щодо ліцензування імпорту, тож їх порушення в світлі поточної військової підтримки його основними країнами-підписантами є неприпустимим. Зазначені ліцензії отримує більше 200 юридичних осіб щорічно, отже вимога щодо підтвердження дотримання учасником торгів зазначених вимог законодавства не може вважатися дискримінаційною. Більше того, ліцензії на імпорт серед інших даних підтверджують особу постачальника товарів та країну походження постачальника, що не можуть належати до юрисдикції країн-агресора.
Дата оприлюднення відповіді:
20.10.2025 15:02
Звернення:
За тендером : Кондиціонери
Тема:
Митне оформлення
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації наявна вимога про те, що учасник у складі тендерної пропозиції має "Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства". Звертаємо Вашу увагу на те, що підтверджкючі документи належного митного оформлення містять конфіденційну комерційну інформацію (митна вартість товару, умови поставки, ціноутворення, обсяги імпорту тощо), розкриття якої може завдати шкоди діловій репутації та конкурентним позиціям учасника на ринку. Вимога надання таких документів порушує право на захист комерційної таємниці. А також, вимога надання митних документів ставить в нерівні умови учасників, які працюють через офіційні канали дистрибуції, оскільки митне оформлення здійснюється виробником/імпортером, а не кінцевим постачальником.Просимо повністю виключити вимогу про надання документального підтвердження митного оформлення, оскільки наявність чинної ліцензії на імпорт є достатнім та вичерпним підтвердженням законності ввезення товару на територію України відповідно до вимог чинного законодавства.
Такий підхід забезпечить дотримання вимог законодавства щодо контролю за обігом відповідних товарів, захистить конфіденційну комерційну інформацію учасників і водночас не обмежуватиме необґрунтовано коло потенційних учасників, забезпечуючи реальну конкуренцію у процедурі закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
20.10.2025 10:14
Шановний потенційний Учасник! Дякую за запитання. Згідно із положеннями Митного кодексу України оформлення переміщення товарів в режиму "імпорт" на територію України оформлюється митними деклараціями. Оскільки, згідно із офіційними статистичними даними, в Україні відсутні виробники безпосередньо предмету закупівлі, будь-який запропонований товар, що відповідає вимогам до предмету закупівлі, є товаром іноземного виробництва, що має бути переміщений в Україну в режимі "імпорт" та оформлений відповідним чином для його належного вводу у цивільний товарообіг, зокрема зі сплатою належних платежів (мита, податку на додану вартість, тощо). Враховуючи вартість предмету закупівлі та іноземне походження товарів, що є предметом закупівлі, замовник має пересвідчитися у належному оформленні таких товарів в режимі "імпорт", зокрема щодо дотримання прав та законних інтересів власника торгівельної марки, щодо сплати належних митних платежів та щодо належного введення зазначених товарів у цивільний товарообіг країни. Будь-який покупець товарів іноземного походження на внутрішньому ринку має право вимагати від імпортерів надавати аналогічні підтвердження їх належного оформлення в режимі "імпорт". Оскільки в сегменті побутової електронної техніки непоодинокі випадки так званого "паралельного імпорту" із порушенням прав власників торгової марки, а також випадків ввезення поза митним контролем та реалізації контрафактної продукції, зазначені документи є чи не єдиним належним підтвердженням відповідного походження товару, оформлення конкретних товарів (в тому числі помодельно) у відповідності до зазначених торгівельних марок та належного введення товарів в товарообіг із сплатою усіх відповідних платежів. Більше того, митні декларації підтверджують особу постачальника товарів та країну походження постачальника, що не можуть належати до юрисдикції країни-агресора.
Дата оприлюднення відповіді:
20.10.2025 15:13
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
935 800
грн.
Період подання пропозицій
до
26.10.2025 00:00
Замовник:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку