Звернення:
За тендером : Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники
Тема:
Поставка товару
Зміст:
В Додатку 1 тендерній документації у Формі 3 «Цінова пропозиція» замовник вимагає виключити поставку товару транспортними компаніями–перевізниками (Нова Пошта, САТ, Делівері та інші компанії, які здійснюють перевезення), оскільки така поставка товару виключає його прийом-передачу згідно умов закупівлі та Проєкту договору. А в пунктах 5.9. та 5.10. проєкту договору (Додаток 3 до тендерної пропозиції) замовник зазначає, що приймання товару по кількості та за якістю здійснюється відповідно до “Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання по кількості № П-6”, затвердженої постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 р. (із змінами і доповненнями) та “Інструкції про порядок приймання продукції виробниче-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю № П-7”, затвердженої постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 25.04.1966 р. (із змінами і доповненнями) (далі – Інструкції).
Звертаємо вашу увагу, що зазначені Інструкції в своїх положеннях не передбачать виключення поставки товару транспортними компаніями–перевізниками, а навпаки передбачають отримання вантажів з товарами від «органов транспорта». Тобто твердження, що така поставка товару виключає прийом-передачу товару згідно умов закупівлі та Проєкту договору є необгрунтованим та безпідставним.
Зазначені учасником Інструкції часів СРСР значно застарілі та не відповідають в повній мірі сучасним торгівельно-економічним відносинам між суб’єктами господарювання. В даний час всі торгівельні компанії під час доставки товарів користуються послугами компаній–перевізників, таких як Нова Пошта, САТ, Делівері та інші. Безпідставне виключення таких компанії під час закупівлі являється дискримінаційною вимогою, що значно звужує число учасників закупівлі та знижує конкуренцію.
Крім того, згідно Листа Міністерства економіки України від 11.10.2005 № 81-16/71 щодо обов'язковості повного дотримання інструкцій про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю і якістю, затверджених постановами Державного арбітражу Союзу РСР відповідно від 15.06.65р. N п-6 і від 25.04.66р. N п-7 з урахуванням прийняття ст. 204 Цивільного кодексу України, Мінекономіки зазначає, що повне застосування зазначених інструкцій Державного арбітражу Союзу РСР не є обов'язковим у разі, коли відповідно до положень Цивільного кодексу України сторони договору поставки на власний розсуд урегулювали питання щодо порядку приймання-передачі продукції. Тобто ті положення цих двох архаїчних документів СРСР, що не відповідають сучасним торгівельно-економічним відносинам в України замовник може врегулювати в договорі відповідно до положень Цивільного кодексу України.
Просимо вас прибрати в тендерній документації відверто дискримінаційну вимогу виключити поставку товару транспортними компаніями–перевізниками (Нова Пошта, САТ, Делівері та інші компанії, які здійснюють перевезення), оскільки вона є безпідставною, необгрунтованою та не передбачена в положеннях “Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання по кількості № П-6”, затвердженої постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 р. (із змінами і доповненнями) та “Інструкції про порядок приймання продукції виробниче-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю № П-7”, затвердженої постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 25.04.1966 р. (із змінами і доповненнями), на які замовник посилається в проєкті договору (Додаток 3 до тендерної пропозиції). А, при необхідності, урегулювати питання щодо порядку приймання-передачі товару в договорі відповідно до положень Цивільного кодексу України.
Дата оприлюднення звернення:
24.10.2025 14:48
Доброго дня.
В Додатку 1 тендерній документації у Формі 3 «Цінова пропозиція» замовник виключає поставку товару транспортними компаніями–перевізниками (Нова Пошта, САТ, Делівері та інші компанії, які здійснюють перевезення), оскільки місце поставки товару є склад за адресою замовника. Дана вимога підрозуміває виключити доставку за місцем знаходження транспортних компаній–перевізників, оскільки такі ситуації неодноразово мали місце, коли отримувати товар замовних мав саме там (наприклад потім стає питання щодо супровідних документів на якість, або маємо паспорти на товар, але в них відсутні відмітки і тому подібне). Разом з тим враховуючи кількість закупівель у замовника стоїть питання про витрати матеріально відповідальної особи щодо отримання, поставки товару від транспортних компаній до складу замовника (мінімальний машинорейс 40 кілометрів), які не компенсуються. Тому питання йдеться більше про місце поставки товару, а щодо прийому-передачі то як правило товар поставляють водії таких компаній, які взагалі не є учасниками договірних правовідносин та не несуть будь якої відповідальності.
Дата оприлюднення відповіді:
27.10.2025 13:25