Звернення:
За тендером : Газовий хроматограф (ДК 021:2015: 38430000-8 — Детектори та аналізатори)
Тема:
Питання змін в "ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ", які носять дискимінаційний характер
Зміст:
Шановний Замовнику,
У додатку 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано
1) Можлива кількість одночасно встановлених інжекторів - Не менше, ніж 3;
2) Можлива кількість одночасно встановлених детекторів - Не менше, ніж 4;
3) Діапазон температур термостату - Не вужче, ніж від кімнатної температури +2 С до 450 C;
вказані характеристики носять дискимінаційний характер, бо такі характеристики на сьогодні має лише один виробник «Shimadzu» який офиційно представляє в Україні "ШимЮкрейн"
Просимо Вас змінити вказані характеристики додатку 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» з метою розширення кількості учасників і конкуренції по вартості, вказавши їх наступним чином:
1) Можлива кількість одночасно встановлених інжекторів - Не менше, ніж 2;
2) Можлива кількість одночасно встановлених детекторів - Не менше, ніж 3;
3) Діапазон температур термостату - Не вужче, ніж від кімнатної температури + 4 С до 450 C;
Дякуємо за розуміння
Дата оприлюднення звернення:
19.10.2025 21:19
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення і повідомляємо, що тендерна документація повинна відповідати нормам ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що закупівлі здійснюються принципами, серед яких: максимальна економія, ефективність, пропорційність та недискримінація учасників, рівне ставлення до них. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
1. Повідомляємо, що технічна вимога щодо кількості одночасно встановлених інжекторів/детекторів залишається обґрунтованою та актуальною для нашого технічного завдання. Провівши попередній аналіз ринку хроматографічного обладнання, яке б відповідало вимогам задач Замовника, були враховані варіанти декількох сучасних виробників хроматографів з можливістю встановлення до 3-х інжекторів та до 4-х детекторів одночасно, а саме:
1) Газовий хроматограф SCION 456-GC / 8500 GC, виробництва SCION Instruments, з наступними параметрами:
? Інжектори: до 3
? Детектори: до 4.
2) Газовий хроматограф GC-2030AF, виробництва Shimadzu Corporation, з наступними параметрами:
? Інжектори: до 3
? Детектори: до 4.
Вищезазначене свідчить про те, що вимога щодо кількості одночасно встановлених інжекторів/детекторів не є дискримінаційною, а відображає реальні технічні стандарти та підхід, який застосовується провідними виробниками галузі.
2. Замовник позбавлений можливості зменшити характеристики щодо кількості одночасно встановлених інжекторів і детекторів, оскільки це є технічно вмотивованим рішенням Замовника, сформованим на підставі практичного досвіду експлуатації хроматографічного обладнання, у тому числі через те, що Замовник:
- має велику кількість аналітичних задач дуже широкого спектру;
- велику кількість аналізів;
- обмежене фінансування;
- обмежені площі лабораторних приміщень.
Враховуючи викладене, є економічно необґрунтованим витрачати кошти на декілька хроматографів, коли всі актуальні інжектори і детектори можуть бути розміщені в одному приладі і не потребуватимуть, в такому разі, часу на перемонтаж аналітичних ліній. Це буде економити час і кошти лабораторії.
3. Разом з цим, щодо можливості змінити характеристику «Не вужче, ніж від кімнатної температури +2 °С до 450 °C» повідомляємо, що Замовник самостійно визначає умови тендерної документації, які є обов’язковими для учасників, проте з метою запобігання можливому неправильному тлумаченню вимог замовника і, як наслідок, обмеженню конкуренції серед учасників закупівлі, дискримінації, та оскарженню закупівлі, вважаємо за необхідне внести деякі уточнення до п. 4 розділу «Газовий хроматограф» таблиці «Вимоги до технічних характеристик» Додатку 1 тендерної документації, що будуть оприлюднені у вигляді нової редакції тендерної документації.
Таким чином, Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції, а також Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, згідно якого право Замовника встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги передбачено ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Тож Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується.
Дата оприлюднення відповіді:
22.10.2025 18:33