Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 30 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 04.10.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунальної установи «ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ПІДГОТОВКИ НАСЕЛЕННЯ ДО НАЦІОНАЛЬНОГО СПРОТИВУ» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 15.10.2025 №18; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» (далі – ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» від 24.10.2025 року № 20; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27 та 28 жовтня 2025 року.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, джерелом фінансування закупівлі «Комплект обладнання симулятор для тренувань польотів на мультикоптері FPV за ДК 021:2015: 34740000-6 Обладнання для повітряних і космічних літальних апаратів, тренажери, симулятори та супутні деталі» (Код згідно ДК 021:2015:34740000-6: Обладнання для повітряних і космічних літальних апаратів, тренажери, симулятори та супутні деталі) за ID: UA-2025-10-15-015934-a є кошти місцевого бюджету.
Також, відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/44949738/profile) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
Згідно з пунктом 4-1 Постанови №710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області та 27.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання зокрема, посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області в частині щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості Замовник в електронній системі закупівель 28.10.2025 зазначає, зокрема, наступне: «Інформацію закупівлі не оприлюднена на офіційному вебсайті, така як відсутній власний вебсайт».
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі та наданого Замовником пояснення встановлено, що в порушення пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником, як розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів).
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення інформації про визначення переможця процедури закупівлі встановлено наступне.
Нормами пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 зі змінами, внесеними наказом Мінекономіки від 23.05.2025 № 2519, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 червня 2025 року за №878/44284 (далі – Порядок №1082) визначено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/ постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Однак, під час проведення моніторингу встановлено, що в електронній системі закупівель 24.10.2025 було розміщено протокольне рішення уповноваженої особи від 24.10.2025 № 20 про визнання переможцем торгів ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» та про намір укласти договір про закупівлю із переможцем закупівлі, проте станом на момент завершення моніторингу, після внесення інформації в електронне поле системи закупівель, на неї (вищезазначене протокольне рішення від 24.10.2025 № 20) не накладено кваліфікований електронний підпис посадової особи (уповноваженої особи Замовника), та як наслідок електронною системою закупівель автоматично не сформувалося повідомлення про намір укласти договір про закупівлю протягом одного дня з дати оприлюднення Замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення інформації про визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне.
За нормами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Одночасно, у пункті 19 Особливостей визначено виключний перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Під час моніторингу встановлено, що у підпункті 2 пункту 11.2 Додатку 5 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 5 проектори договору.docx»), визначено, що істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку: «погодження зміни ціни за одиницю Товару в Договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого Товару на ринку, що відбулося з моменту укладення Договору про закупівлю або останнього внесення змін до Договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю Товару. Зміна ціни за одиницю Товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого Товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю Товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого Товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю на момент його укладення».
Водночас, у підпункті 2 пункту 19 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції від 04.10.2025 року) визначено, наступну підставу зміни істотних умов договору про закупівлю: узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання.
При цьому, у підпункті 2 пункту 19 Особливостей визначено, що такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії), а також що змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю.
З огляду на зазначене, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 27.10.2025 через електронну систему закупівель Замовнику звернулось до Замовника із запитом про надання інформації/пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовником, у наданому 28.10.2025 поясненні, зазначено зокрема наступне: «Пунктом 6 Додатку 1 «В проєкті договору пп.11.2. п 11 (Додаток 5 тендерної документації ) не було враховано зміни до пп 2 п19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” ”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в новій редакції від 04.10.2025р…», що в свою чергу, підтверджує невідповідність зазначеного проєкту договору вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, у підпункті 2 пункту 11.2 Додатку 5 проєкту договору про закупівлю (файл: «Додаток 5 проектори договору.docx») зазначено випадок для внесення змін до істотних умов договору, який не відповідає чинним на момент проведення закупівлі нормам пункту 19 Особливостей (застосована редакція, чинна до 04.09.2025).
Отже, Замовником при складанні тендерної документації порушено вимоги пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» та визначення його переможцем встановлено наступне.
Замовником у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» тендерної документації встановлено наступне: «Для підтвердження вище зазначених функцій ПЗ та належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання, учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника спеціалізованого ліцензійного програмного забезпечення в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар. Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, дати оприлюднення та ідентифікатор запиту в електронній системі закупівель ProZorro».
Так, на вищеописану вимогу Замовника, учасником ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» у складі своєї тендерної пропозиції подано авторизаційний лист від 22.10.2025 № 22/10-25.5 (файл: «Технічна документація.pdf), виданий ТОВ «АР БУК ЮА».
Проте, в ході проведення моніторингу встановлено, що ТОВ «АР БУК ЮА» є офіційним Дистриб'ютором ТОВ “ФЛЕКС РЕАЛІТІ”, яке в свою чергу є виробником програмного забезпечення “AR_Book”, призначеного для створення, проведення уроків та аналітики освітнього процесу, що включає в себе симулятора польотів на FPV дроні, відповідно учасником ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» у складі своєї тендерної пропозиції не надано оригінал авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника спеціалізованого ліцензійного програмного забезпечення.
Також, Замовником у пункті 1.5 Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» тендерної документації вимагається надання учасником у складі його пропозиції: «Копія позитивного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо відповідності Товару вимогам діючого санітарного законодавства України, чинного на момент подачі тендерної пропозиції»
Так, на вищеописану вимогу Замовника, учасником ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» у складі своєї тендерної пропозиції подано копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 12.08.2021 № 12.2-18-1/15274 (файл: «Технічна документація.pdf) про те, що персональні комп’ютери, моноблоки та сервери ТМ DiaWest виготовлені у відповідності із ТУ У 30.0-30256061-001:2016 «Комп’ютери персональні. Технічні умови» та в якому, зокрема зазначено, що висновок дійсний на термін дії цих технічних умов (ТУ У 30.0-30256061-001:2016 «Комп’ютери персональні. Технічні умови»).
Проте, в ході проведення моніторингу встановлено, що поданий у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи не відповідає технічним умовам на Комп’ютери персональні та сервери ТУ У 26.2-30256061-001:2025 (файл: «ТУ компютери та сервери.pdf), які є чинними з 20.06.2025 та які надані учасником у складі своєї пропозиції на вимогу Замовника, встановлену в пункті 1.7 Додатку 2 тендерної документації.
Окрім того, Замовником у розділі «Операційна система та програмне забзпечення - Спеціалізоване ліцензійне програмне забезпечення» Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» тендерної документації встановлено, зокрема, наступне: «Підтримка різних навчальних форматів: Освітня система має підтримувати різні навчальні формати, включаючи онлайн, дистанційне та змішане навчання. (надати скріншот для підтвердження) … та … готові уроки, що відповідають вимогам МОН та НУШ. (надати скріншот для підтвердження)».
Однак, всупереч вимогам Замовника учасником ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» не надано вищезазначені скріншоти, які б дали змогу підтвердити, що освітня система підтримує різні навчальні формати, включаючи онлайн, дистанційне та змішане навчання, а також, що готові уроки, що відповідають вимогам МОН та НУШ.
Разом з тим, подана учасником ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» у складі його пропозиції копія листа від 29.12.2023 № 21/10-1049 (файл: «Гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі».jpg) про надання грифа «Схвалено для використання в освітньому процесі» не підтверджує, що готові уроки відповідають вимогам МОН та НУШ, оскільки зазначений гриф виданий тільки для електронного навчального посібника «Геометрія» для 8 класу.
Внаслідок вказаних дій та прийнятих рішень Замовника виникли обставини, передбачені абзацом другим підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, а саме: Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
З приводу зазначеного Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, в ході проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-10-15-015934-a через електронну систему закупівель 28 жовтня 2025 року Замовнику було направлено запит про надання пояснень щодо розгляду тендерної пропозиції та визначення переможцем учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам, визначеним у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ».
Слід зазначити, що 29.10.2025 Замовником надано пояснення: «За результатом проведення моніторигу закупівлі «Комплект обладнання симулятор для тренувань польотів на мультикоптері FPV за ДК 021:2015: 34740000-6 Обладнання для повітряних і космічних літальних апаратів, тренажери, симулятори та супутні деталі» виявлно порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник прийняв рішіння про відміну торгів у зв*язку неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель»
Таким чином, надані Замовником пояснення не спростовують невідповідність учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підтверджують виявлені під час моніторингу порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовником на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ», а визначено його переможцем за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушеннями законодавства у сфері закупівель.
Підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Так, Замовником в електронній системі закупівель 29 жовтня 2025 року оприлюднено інформацію про відміну процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель згідно протокольного рішення № 24 від 29.10.2025 року.