Закупівля Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник), НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи від КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР № 20» ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
Усі посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент"
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Усі посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент"
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.10.2025 14:05
Способи підтвердження
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
Довідка учасника у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товарів, що є предметом закупівлі
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Аналогічним договором, в розумінні цієї тендерної документації, є договір на постачання аналогічного за кодом ДК 021:2015 товару.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.10.2025 14:05
Способи підтвердження
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
Довідка учасника у довільній формі, яка містить інформацію про укладений та виконаний учасником аналогічний договір із зазначенням: найменування замовника, з якими укладено договір, номер закупівлі в електронній системі (у разі застосування), дати та суми Договору
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
Копія аналогічного договору
Опис
Завірена копія договору, який вказаний у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі з урахуванням вимог цього пункту
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
Копія видаткової накладної
Опис
Копія видаткової накладної про поставку товару
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
Копія відгуку
Опис
Копія позитивного відгуку замовника про виконання зазначеного у довідці договору
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.10.2025 14:05
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.10.2025 14:05
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.10.2025 14:05
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.10.2025 14:05
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.10.2025 14:05
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, що встановлені ст. 5 Закону
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
17.10.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол рішення уповноваженої особи (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-15-008849-a) про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме — у зв’язку з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”».
Вказане рішення є безпідставним, необґрунтованим та прийнятим із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) і Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Особливості).
Замовник аргументує своє рішення наступним: Замовником виявлено помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційоного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі. Внесення змін до тендерної документації в цій частині не представляється можливим, оскільки можуть бути порушені встановлені ст. 5 Закону принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Відповідно до п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) Коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) Подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 п.25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Обґрунтування неправомірності рішення Замовника
1. Відсутність документального підтвердження неможливості усунення порушень.
У Протоколі від 17.10.2025 р. Замовник зазначає, що було «помилково та неповно викладено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (розділ ІІ Додатку 4 Тендерної документації)».
Однак, Замовник:
? не конкретизував, у чому полягає така «помилка» чи «неповнота»;
? не навів жодного опису порушень, як того прямо вимагає п.50 Особливостей;
? не надав доказів, що такі порушення дійсно унеможливлюють проведення процедури;
? не обґрунтував, чому виправлення виявлених недоліків не може бути здійснене шляхом внесення змін до Тендерної документації.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Таким чином, Замовник не виконав обов’язок щодо опису виявлених порушень, встановлений абзацом другим підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Фактично рішення є формальною відмовою без юридичного змісту та не підтверджено жодними доказами, що прямо суперечить вимогам закону та практиці Комісії Антимонопольного комітету України.
2. Замовник мав і право, і обов’язок внести зміни до тендерної документації
Згідно з пунктом 54 Особливостей, а також пунктом 2 Розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право і зобов’язаний у разі виявлення помилок чи неточностей внести зміни до тендерної документації.
Після оприлюднення закупівлі 15.10.2025 р. Замовник 17.10.2025 року відмінив дану процедуру закупівлі до кінцевого строку подання пропозицій 23.10.2025 р.
У Замовника було не менше 8 календарних днів, що цілком достатньо для реалізації цього права.
Пункт 54 Особливостей чітко передбачає, що при внесенні змін до тендерної документації строк подання пропозицій продовжується, але не менше ніж на 4 дні.
Отже, жодних перешкод для внесення змін не існувало.
Відповідно, твердження Замовника про “неможливість внесення змін” є юридично нікчемним, оскільки суперечить прямій нормі права.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 жовтня 2025 року.
3. Відміна торгів без фактичних підстав є порушенням принципів Закону.
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:
? добросовісної конкуренції серед учасників;
? максимальної економії та ефективності;
? відкритості та прозорості на всіх стадіях;
? недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
? об’єктивного та неупередженого визначення переможця.
Своїми діями Замовник грубо порушив усі перелічені принципи, адже:
? безпідставно припинив конкурентну процедуру без опису конкретних порушень;
? позбавив Скаржника законного права на участь у відкритих торгах;
? ухвалив рішення без будь-яких доказів чи аналізу;
? створив передумови для непрозорих дій у подальшому укладанні договорів.
Таким чином, рішення Замовника є свавільним актом, що порушує законні права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі.
Підтвердження правової позиції рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ
Практика Комісії є сталою та однозначною: відміна торгів з формальних підстав без належного обґрунтування визнається неправомірною:
1) У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
2) У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Отже, позиція Комісії АМКУ є послідовною та прямо підтверджує незаконність дій Замовника у цій закупівлі.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Зауважуємо, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
На підставі вищевикладеного, з метою захисту своїх законних прав, ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
17.10.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол рішення уповноваженої особи (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-15-008849-a) про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме — у зв’язку з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”».
Вказане рішення є безпідставним, необґрунтованим та прийнятим із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) і Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Особливості).
Замовник аргументує своє рішення наступним: Замовником виявлено помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційоного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі. Внесення змін до тендерної документації в цій частині не представляється можливим, оскільки можуть бути порушені встановлені ст. 5 Закону принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Відповідно до п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) Коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) Подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 п.25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Обґрунтування неправомірності рішення Замовника
1. Відсутність документального підтвердження неможливості усунення порушень.
У Протоколі від 17.10.2025 р. Замовник зазначає, що було «помилково та неповно викладено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (розділ ІІ Додатку 4 Тендерної документації)».
Однак, Замовник:
? не конкретизував, у чому полягає така «помилка» чи «неповнота»;
? не навів жодного опису порушень, як того прямо вимагає п.50 Особливостей;
? не надав доказів, що такі порушення дійсно унеможливлюють проведення процедури;
? не обґрунтував, чому виправлення виявлених недоліків не може бути здійснене шляхом внесення змін до Тендерної документації.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Таким чином, Замовник не виконав обов’язок щодо опису виявлених порушень, встановлений абзацом другим підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Фактично рішення є формальною відмовою без юридичного змісту та не підтверджено жодними доказами, що прямо суперечить вимогам закону та практиці Комісії Антимонопольного комітету України.
2. Замовник мав і право, і обов’язок внести зміни до тендерної документації
Згідно з пунктом 54 Особливостей, а також пунктом 2 Розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право і зобов’язаний у разі виявлення помилок чи неточностей внести зміни до тендерної документації.
Після оприлюднення закупівлі 15.10.2025 р. Замовник 17.10.2025 року відмінив дану процедуру закупівлі до кінцевого строку подання пропозицій 23.10.2025 р.
У Замовника було не менше 8 календарних днів, що цілком достатньо для реалізації цього права.
Пункт 54 Особливостей чітко передбачає, що при внесенні змін до тендерної документації строк подання пропозицій продовжується, але не менше ніж на 4 дні.
Отже, жодних перешкод для внесення змін не існувало.
Відповідно, твердження Замовника про “неможливість внесення змін” є юридично нікчемним, оскільки суперечить прямій нормі права.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 жовтня 2025 року.
3. Відміна торгів без фактичних підстав є порушенням принципів Закону.
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:
? добросовісної конкуренції серед учасників;
? максимальної економії та ефективності;
? відкритості та прозорості на всіх стадіях;
? недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
? об’єктивного та неупередженого визначення переможця.
Своїми діями Замовник грубо порушив усі перелічені принципи, адже:
? безпідставно припинив конкурентну процедуру без опису конкретних порушень;
? позбавив Скаржника законного права на участь у відкритих торгах;
? ухвалив рішення без будь-яких доказів чи аналізу;
? створив передумови для непрозорих дій у подальшому укладанні договорів.
Таким чином, рішення Замовника є свавільним актом, що порушує законні права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі.
Підтвердження правової позиції рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ
Практика Комісії є сталою та однозначною: відміна торгів з формальних підстав без належного обґрунтування визнається неправомірною:
1) У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
2) У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Отже, позиція Комісії АМКУ є послідовною та прямо підтверджує незаконність дій Замовника у цій закупівлі.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Зауважуємо, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
На підставі вищевикладеного, з метою захисту своїх законних прав, ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 29 жовтня 2015 року прийнято до розгляду скаргу фізичної особи-підприємця Сахна Ярослав Андрійович (код ЄДРПОУ 3839210554) (надалі – Скаржник), якій присвоєний № UA-2025-10-15-008849-a.b1 (надалі – Скарга).
Скаржник оскаржує порушення, на його думку, замовником (комунальним підприємством «Консультативно-діагностичний центр № 20» Одеської міської ради, ЄДРПОУ 02774562, надалі – Замовник) порядку проведення процедури закупівлі, а саме рішення Замовника про відміну процедури закупівлі "Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційного світильника), НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи", номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-10-15-008849-a, (надалі – Процедура закупівлі).
В обгрунтування Скарги Скаржник:
1) по пункту 1 Скарги:
зазначає, що в рішенні уповноваженої особи Замовника від 17.10.2025 про відміну Процедури закупівлі не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які унеможливлюють проведення Процедури закупівлі, а також не надав доказів цих порушень;
2) по пункту 2 Скарги:
зазначає, що замість прийняття рішення про відміну Процедури закупівлі Замовник мав право та обов’язок згідно з пунктом 54 Особливостей внести зміни до тендерної документації.
Заперечуючи проти Скарги, вважаємо за необхідне повідомити Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель наступне:
1) по пункту 1 Скарги:
- в рішенні уповноваженої особи Замовника від 17.10.2025 (оприлюднено в електронній системі закупівель) про відміну Процедури закупівлі наведений докладний опис допущених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: «помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі.» А саме, в тендерній документації Замовника відсутня вимога про надання учасниками сертифікатів виробництва за ISO 13485 та підтвердження відповідності до міжнародних стандартів; додавання цих вимог дозволить закупити найбільш якісне медичне обладнання та цілком відповідає принципам здійснення закупівель, викладених у пункті 2 частини 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» – максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- на нашу думку, додавання цих вимог до тендерної документації є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що встановлені ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі», такі як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; вважаємо, що в такому випадку необхідне оголошення нової закупівлі з розширеними медико-технічними вимогами до предмета закупівлі; розширення
- пункт 50 Особливостей не містить вимоги до Замовника додавати докази для застосування підпункту 2 пункту 50 Особливостей, на Замовника покладається лише зазначати опис порушень, які унеможливлюють проведення Процедури закупівлі;
2) по пункту 2 Скарги:
- відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів; зауважимо, що наведена норма Особливостей не містить зобов’язання для Замовника вносити зміни до тендерної документації у разі самостійного виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель; таке зобов’язання може виникнути лише за рішеннями органу державного фінансового контролю або на підставі рішення органу оскарження.
З огляду на викладене просимо прийняти рішення про відмову в задоволенні Скарги № UA-2025-10-15-008849-a.b1.
На підтвердження наших тверджень про необхідність закупівлі високоякісного обладнання та висування вимог про надання учасниками сертифікатів виробництва за ISO 13485, а також підтвердження відповідності до міжнародних стандартів, додаємо інформацію в форматі "pdf" з сайтів https://biovet.ua/, https://biomed.ua/, https://rh.ua/, https://zenet-kharkov.com.ua/, згідно з якою виробники хірургічних світильників повинні мати сертифікат ISO 13485 та міжнародних стандартів.
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на пояснення Замовника від 30.10.2025 р. № 01-10-/826 щодо Скарги № UA-2025-10-15-008849-a.b1
1. Не бажання Замовника внести зміни до тендерної документації не є порушенням законодавства Замовник у поясненнях намагається виправдати своє рішення про відміну процедури, посилаючись на необхідність «додавання вимог до ТД щодо надання учасниками сертифікату ISO 13485». Однак, відмова від внесення змін у період, коли така можливість існувала, не є підставою для відміни закупівлі відповідно до п. 50 Особливостей.
2. Замовник суперечить сам собі У поясненнях Замовник зазначає, що внесення вимоги щодо сертифікату ISO 13485 є необхідним, проте одночасно визнає таку вимогу як порушення принципів закупівель. Більше того, Замовник повідомляє, що має намір внести цю саму вимогу у наступну оголошену закупівлю, що повністю нівелює його власні аргументи щодо неможливості проведення поточної процедури. Тобто, Замовник у своїх поясненнях фактично визнає, що жодних реальних перешкод для продовження процедури не існувало.
3. Вимога щодо сертифікату ISO 13485 є дискримінаційною У поясненнях Замовник не зазначає, на кого саме має бути виданий сертифікат ISO 13485. Слід зазначити, що ISO 13485 видається виключно виробнику медичних виробів, і не кожен учасник є виробником. Отже, у разі встановлення вимоги про надання такого сертифіката «учасником» це унеможливить участь офіційних дистриб’юторів і постачальників, які мають усі необхідні дозвільні документи, але не є безпосередніми виробниками. Така вимога обмежує конкуренцію, порушує принцип недискримінації, встановлений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та суперечить правовим позиціям Антимонопольного комітету, який неодноразово визнавав подібні умови незаконними.
4. Наявність у Скаржника сертифіката ISO 13485 на виробника підтверджує безпідставність дій Замовника ФОП Сахно Я.А. має можливість надати сертифікат ISO 13485 виробника запропонованого товару, який повністю підтверджує відповідність продукції міжнародним стандартам.
5. Замовник не довів наявність порушень, які унеможливлюють проведення процедури У своїх поясненнях Замовник не навів жодної конкретної норми законодавства, яку він нібито порушив при складанні тендерної документації, і яка дійсно унеможливлює проведення закупівлі.
Кінець періоду оскарження з часом
28.10.2025 00:00
Стан
період оскарження
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, що встановлені ст. 5 Закону