Звернення:
За тендером : Здійснення технічного нагляду за виконанням будівельних робіт під час будівництва об’єкта: «Будівництво інфраструктури для влаштування скануючої системи (створення) стаціонарного типу для огляду залізничних вагонів та контейнерів в міжнародному пункті пропуску для залізничного сполучення «Ягодин – Дорогуськ», за адресою: Волинська область, Ковельський район, сільська рада Рівненська (ДК 021:2015 :71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)
Тема:
Розрахунок вартсоті технічного нагляду
Зміст:
Шановний Замовник, у тендерній документації передбачено, що « На працівників, які мають бути сертифіковані, згідно вимог чинного законодавства, подаються скан-копії сертифікатів, виданих уповноваженим на те органом, згідно встановленої законодавством форми.».
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою, що суперечить чинному законодавству України, з огляду на наступне. Нормативно визначено, що кваліфікаційні сертифікати існують в електронній формі, а не у вигляді паперових оригіналів.
Відповідно до пункту 10 Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651): «Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Реєстру будівельної діяльності — складової Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва». Тобто сертифікат не має матеріальної (паперової) форми, а підтверджується електронним записом у державному реєстрі.
Вимога надання сканкопії «оригіналу» створює штучні перешкоди для учасників. Оскільки з 2021 року Мінрегіон припинив видачу паперових сертифікатів, а дані про сертифікованих фахівців доступні виключно в електронному вигляді через Реєстр будівельної діяльності, учасники фізично не можуть надати сканкопії паперових документів, яких не існує. Вимога Замовника унеможливлює участь таких суб’єктів, що обмежує конкуренцію та порушує принцип недискримінації, визначений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перевірка чинності сертифіката здійснюється онлайн, а не за копією.
Інформація про видані кваліфікаційні сертифікати є відкритою та доступною у Реєстрі будівельної діяльності в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/). Тому достатнім підтвердженням кваліфікації спеціаліста є витяг або посилання на запис з офіційного Реєстру, що має повну юридичну силу.
Враховуючи наведене, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість надання витягу з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва або посилання на відповідний запис у Реєстрі будівельної діяльності замість вимоги подання сканованих копій «оригіналів» сертифікатів. Крім того прибрати з вимог ТД пункт 8.5 оскільки Замовник може сам перевірити дійсність сертифікатів.
Вітаємо Шанованих Замовників. В Додатку 5 до тендерної документації крім іншого наступне: в пункт 2.1 вказано наступне «згідно розрахунку вартості технічного нагляду (Додаток 3 до Договору)»; в пункті 12 вказано «Додаток 3. Розрахунок вартості технічного нагляду.»; в додатку 2 до Договору вказано: «згідно Розрахунку вартості технічного нагляду (Додаток 3 до Договору)»; в Додатку 3 до Договору наведено Розрахунок вартості технічного нагляду. Повідомляємо Вам що знідно діючих нормативних документів України в будівництві, а саме згідно Кошторисні норми України. Настанова з визначення вартості будівництва. З урахуванням Змін № 1, № 2, № 3, № 4 затверджених Наказом від 01.11.2021 № 281 Міністерство розвитку громад та територій України (надалі по тексту Настанова) вартість послуг технічного нагляду складає 1,5% від підсумку глав 1-9 ЗКР. Дана норма вказана в пункті 4.32. На етапі розрахунків вартість робіт чи послуг технічного нагляду визначається у відсотковому відношенні до виконаних робіт генпідрядника. Тобто ніяких розрахунків чинним законодавством не передбачено. Відповідно вимога щодо надання розрахунку вартості технічного нагляду є необґрунтованою. Крім того слід зазначити наступне Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування встановлюються кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва, затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (із змінами) (далі – Настанова). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Обов’язковість Настанови ґрунтується на приписах частини другої статті 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення» та пункту 3 Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, який затверджено наказом Мінрегіону 25.06.2021 № 162, зареєстрованим в Мін’юсті 17.09.2021 за № 1225/36847.
Відповідно до пункту 4.32 Настанови кошти на здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, обумовлені договором, включаються окремими рядками до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкту будівництва (далі – ЗКР ). Сукупний розмір коштів на здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, не може перевищувати 4,5% від підсумка глав 1-9 ЗКР. Кошти на надання послуг інженера-консультанта за договором про надання інженерно-консультаційних послуг (у розмірі залежно від етапу, на якому він залучений), визначаються відповідно до додатку 42 цієї Настанови.
Відповідно до пункту 4.32.5 Настанови взаєморозрахунки за здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта проводяться в обсязі договірної ціни інжинірингових послуг на основі актів приймання наданих послуг за формами, наведеними в додатках 43, 44, 45 цієї Настанови, у пропорційному відношенні до вартості фактично виконаних робіт.
Зазначені форми актів приймання наданих послуг не передбачають додавання до них кошторису за формою 3-П, натомість у сукупності з іншими положеннями Настанови вартість послуг зі здійснення технічного нагляду та послуг інженера-консультанта визначається виключно на підставі відсоткового показника від вартості будівельних робіт.
Взаєморозрахунки за надані послуги, у тому числі зі здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, проводяться відповідно до умов, передбачених договором, в якому встановлюються зобов’язання сторін, визначаються умови проведення взаєморозрахунків за наданні послуги, їх періодичність тощо. Зважаючи на вище викладене просимо Замовника внести відповідні зміни до ТД та привести її у відповідність до діючого законодавства шляхом вилучення вимог щодо розрахунків вартості технічного нагляду з тендерної документації.
Доброго часу доби та мирного неба Замовнику. В Додатку 6 до проекту Договору (Додаток 5 Перелік документації, яку Виконавець надає Замовнику) вказано що Виконавець надає замовнику пункт 1 - Акти на закриття прихованих робіт до заявленого акту КБ-2в, пункт 2 - Матеріали фотофіксації до заявленого акту КБ-2в; пункт 3 Сертифікати та паспорти якості до заявленого акту КБ-2в; пункт 4 - Виконавчі схеми до заявленого акту КБ-2в. Пане Замовнику Акти на закриття прихованих робіт, Сертифікати та паспорти якості, Виконавчі схеми надаються не технічним наглядом, а генеральним підрядником у складі виконавчої документації. Технічний нагляд лише перевіряє правильність цих документів та їх наявність. Це обов’язок виконавця робіт складати виконавчу документацію. Технічний нагляд лише підпису Акти на закриття прихованих робіт, які виконавцем робіт передаються Замовнику будівництва. Крім того фотофіксацію під кожен акту форми КБ-2в недоцільно подавати, натомість коректно робити щомісячні звіти технічного нагляду в незалежності від подачі актів форми КБ-2в. Просимо шановного Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до діючих норм та правил у будівництві шляхом видалення вимоги щодо надання технічним наглядом актів на закриття прихованих робіт, виконавчих схем, сертифікатів та паспортів якості. А також просимо внести щомісячні та щоквартальні звіти технічного нагляду, які будуть включати фотофіксацію і не привязувати звіти до актів форм КБ-2в, оскільки робота технічного нагляду буде виконуватися незалежно від здачі робіт виконавцем робіт.
Дата оприлюднення звернення:
24.10.2025 14:00
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за Ваш інтерес до нашої закупівлі!
Повідомляємо, що відповідно до п. 10.10. Додатку 2 до Тендерної документації документи, що вимагаються від Учасника умовами цієї тендерної документації, але не передбачені для нього національним законодавством України, міжнародним законодавством або законодавством країни, в якій зареєстрований учасник, не надаються в складі документів тендерної пропозиції такого учасника. При цьому, на заміну документа, не передбаченого для учасника національним законодавством України, міжнародним законодавством або законодавством країни, в якій він зареєстрований, учасник повинен надати в складі документів тендерної пропозиції аналогічний згідно із законодавством документ або письмове пояснення про причини ненадання документа, що вимагається умовами тендерної документації.
Крім того повідомляємо, що відповідно до п. 4.32 Розділу IV. Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації Настанови з визначення вартості будівництва. З урахуванням Змін № 1, № 2, № 3, № 4, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова) до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» окремими рядками включаються кошти, зокрема, на здійснення технічного нагляду в розмірі, який складає до 1,5 % від підсумку глав 1 - 9, а не 1,5 %, як зазначено потенційним учасником у запитанні.
Відповідно до абзацу дев’ятого цього пункту Настанови, розмір зазначених коштів приймається за відповідними розрахунками. Складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) та витрачання коштів, здійснюється на підставі обґрунтовуючих розрахунків виходячи з трудовитрат спеціалістів на виконання ними своїх функцій та вартості одного людино-дня, визначеного калькуляційним методом.
Разом з тим до Додатку 6 Перелік документації, яку Виконавець надає Замовнику до проекту Договору (Додаток 5 до Тендерної документації) були внесені зміни. Зазначений додаток не містить вимог щодо надання Виконавцем замовнику Актів на закриття прихованих робіт до заявленого акту КБ-2в, матеріалів фотофіксації до заявленого акту КБ-2в; сертифікатів та паспортів якості до заявленого акту КБ-2в; виконавчих схем до заявленого акту КБ-2в.
Дата оприлюднення відповіді:
27.10.2025 17:23