Учасник повинен надати інформацію щодо наявності у нього матеріально- технічної бази необхідної для виконання договору, а саме складу з готовою продукцією. Для підтвердження підійде договір оренди (власності) на склад чинний на дату подання пропозиції.
Інформація про наявний транспорт для перевезення товару до замовника. Підтвердженням може слугувати документи на авто вантажопідйомністю від 5 тон. Транспорт маж бути власний, або має бути наданий договір оренди (чинний). А також документи на авто для їх перевірки і власника авто. Авто не менше 1 шт.
Учасник повинен надати інформацію щодо наявних працівників котрі необхідні для виконання договору, а саме документи на водія вантажного автомобіля з правами відповідної категорії.
Вантажників не менше 4 чоловік. Для підтвердження мають бути надані документи про їх працевлаштування в постачальника, або договора цивільного підряду де вказано інформацію про роботу, відповідальність, оплату, а також документи на працівників (паспорт).
1. Копію аналогічного договору за предметом закупівлі, з додатками.
2. Відгук від замовника про повне, своєчасне виконання аналогічного договору (відгук має відноситись до наданого аналогічного договору).
В випадку якщо договір був підписаний з КП «Чернівцецький міськ ШЕП», то тільки довідку про аналогічний договір з вказанням коду закупівлі в Прозоро.
1.4. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати фінансову звітність суб’єкта господарювання, складеної відповідно до законодавства (баланс (звіт про фінансовий стан), звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід), звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал, примітки до фінансової звітності або баланс (форма 1), звіт про фінансові результати (форма 2) або податкова декларація) за період 2024 та 2025 роки .
При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 22:14
Значення, яке очікується
5
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Розмір забезпечення 5% від вартості договору, в якості депозиту на рахунок Замовника.
Депозит на рахунок Замовника повинен бути внесений після публікації рішення про визнання переможця, і до підписання договору. Депозит вноситься виключно в гривнях.
Постачальник повинен надати підтверджуючі документи про внесення депозиту на рахунок замовника.
Порушення умов договору, постачання продукції, автоматично призводить до зарахування забезпечення в дохід Замовника.
Реквізити:
Чернівецьке міське комунальне підрядне шляхово-експлуатаційне підприємство
58010 м. Чернівці, вул. О. Криворучка, 41 А
код ЄДРПОУ 03357562, ІПН 033575624127
р/р UA 073204780000026006924417902
в ПАТ «УКРГАЗБАНК»,
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 22:14
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
вимагається
Розмір забезпечення тендерної пропозиції- 3% від вартості закупівлі, і складає:
38 250,00 грн.
Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» і Закону (далі - Вимоги), а саме: Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку 6 до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Гарантія повинна бути з покриттям, що підтверджується довідкою Банку.
Гарантія повинна бути безумовна.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
Інформація щодо наданої гарантії має бути доступна для перевірки на сайті банку.
Реквізити:
Чернівецьке міське комунальне підрядне шляхово-експлуатаційне підприємство
58010 м. Чернівці, вул. О. Криворучка, 41 А
код ЄДРПОУ 03357562, ІПН 033575624127
р/р UA 073204780000026006924417902
в ПАТ «УКРГАЗБАНК»,
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 22:14
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 22:14
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 22:14
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 22:14
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 22:14
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Чернівецьке міське комунальне підрядне шляхово-експлуатаційне підприємство
Поштовий індекс
58010
Країна
Україна
Область або регіон
Чернівецька область
Населений пункт
м.Чернівці
Адреса
вул. Криворучка Ореста, 41 А
Монтажна суміш
Тендер:
UA-2025-10-14-016405-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-10-14-016405-a.b1
Стан:
Скасовано
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
14.10.2025 Чернівецьким міським комунальним підрядним шляхово-експлуатаційним підприємством (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями UA-2025-10-14-016405-a на закупівлю товару «Монтажна суміш» (Код ДК 021:2015-44110000-4 Конструкційні матеріали; 44114100-3 Бетонні суміші). Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕНТАХІМ» (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як органу оскарження.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, та створюють умови для здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна») з огляду на таке.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учаснику необхідно надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Водночас, технічні вимоги до предмета закупівлі суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Так, наприклад, у додатку 1 до тендерної документації зазначено, що властивості розчину, що повинні забезпечуватись виробником товару: міцність розчину після монтажу через 28 днів – не менше 60 МПа, час затвердіння – не більше 5 хв. При цьому згідно ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 вимоги до сумішей для ремонту бетонних і розчинових поверхонь, розчинових сумішей та розчинів на їх основі становить: границя міцності на стиск
через 28 діб – не менше 30,0 МПа, термін придатності не менше 30 хв.
Отже, учасники, які мають сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, тобто продукція яких відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, то така продукція не відповідатиме технічним характеристикам, які вимагаються Замовником та наведені у додатку 1.1 до тендерної документації,
і навпаки, оскільки зазначені вимоги Замовника в частині технічних характеристик продукції суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011.
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників від участі в закупівлі, оскільки такі вимоги Замовника унеможливлюють одночасне забезпечення вимог – надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 та на 100% відповідати вимогам Замовника в частині технічних характеристик продукції, про що зазначено у додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи попередні закупівлі (UA-2025-06-13-002189-a, UA-2025-07-29-010474-a) учасник, який не надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 Замовником відхиляються,
а ТОВ «КАСІ-Україна», який надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, який лише частково відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:201 (лише 4 показникам із 7 показників таблиці 4 ДСТУ
Б В. 2.7.-126:2011) визнається переможцем.
Крім того, Замовником вимагається фасування продукції у мішки по 20 кг, хоча всі монтажні суміші, що представлені на ринку України фасуються у мішки по 25 кг. По 20 кг фасується лише монтажна суміш KMS-HF, яка поставляється Замовнику ТОВ «КАСІ-Україна» за результатами попередніх закупівель.
При цьому Замовником вимагається надання учасником:
інформації щодо наявності у нього матеріально-технічної бази необхідної для виконання договору, а саме складу з готовою продукцією;
інформації щодо наявних працівників котрі необхідні для виконання договору, а саме документи на водія вантажного автомобіля з правами відповідної категорії. Вантажників не менше 4 чоловік. Для підтвердження мають бути надані документи про їх працевлаштування в постачальника, або договора цивільного підряду, де вказано інформацію про роботу, відповідальність, оплату, а також документи на працівників (паспорт). Учасник також має надати документи, що підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, наявність відповідної кваліфікації працівників, а також, за необхідності, документи, що підтверджують виконання учасником вимог спеціального законодавства щодо виконання робіт / надання послуг / поставки товарів.
Отже, встановлюючи такі вимоги, Замовник унеможливлює участь дилерів, які не є виробниками продукції, а займаються лише реалізацією такої продукції. Дилери не мають матеріально-технічної бази, складу з готовою продукцією, вантажний транспорт, водіїв і вантажників. Вантажні послуги та послуги перевезення здійснюються відповідно договору або через перевізників (НОВА ПОШТА, Meest ПОШТА, DELIVERY тощо). Таким чином, зазначені вимоги та вимога щодо наявності не менше 4 вантажників обмежують конкуренцію.
Разом з цим, додатком 1 до тендерної документації передбачено, що після оголошення переможця і до підписання договору, переможець має надати зразки продукції на перевірку комісії Замовника. Під час перевірки зразків продукції комісія Замовника буде визначати реальні характеристики заявленого товару. У випадку невідповідності поставленим зразкам заявлені продукції - замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід.
Не відповідний товар буде повернуто постачальнику і оплата проводитись не буде.
Водночас, звертаємо увагу, що у додатку 1 до тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції Учаснику необхідно надати для предмету закупівлі Монтажна суміш KMS-HF або «еквівалент» сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;
орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування;
оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства доведення того, що задані вимоги,
які стосуються продукції, були виконані, встановлюється виключно акредитованим органом з оцінки відповідності.
З огляду на зазначене виникають сумніви щодо повноважень та об’єктивності визначення комісією Замовника реальних характеристик заявленого товару. Вважаємо, що Замовником створюється така комісія з метою штучного усунення конкурентів та здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна»).
Крім того, зазначення Замовником того, що у випадку невідповідності поставленим зразкам заявленій продукції - Замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід суперечить статті 27 Закону, оскільки в цій статті Закону чітко встановлені підстави повернення забезпечення виконання договору про закупівлю.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
З огляду на зазначене, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації
на підставах, наведених в описовій частині.
Додатково повідомляємо, що за результатом моніторингу закупівлі UA-2025-03-07-009357-a Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, розгляду АМКУ скарг
UA-2025-06-13-002189-a.a1 (рішення АМКУ № 10907-р/пк-пз від 11.07.2025), UA-2025-07-29-010474-a.a1 (рішення АМКУ №12959-р/пк-пз від 22.08.2025) було встановлено порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та було зобов’язано Замовника усунути порушення та здійснити заходи направлені на недопущення порушень у подальшому.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією Замовника, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Додаток:
1. Копія тендерної документації.
2. Копія додатку 1 до тендерної документації.
3. Копія додатку 1.1 до тендерної документації.
14.10.2025 Чернівецьким міським комунальним підрядним шляхово-експлуатаційним підприємством (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями UA-2025-10-14-016405-a на закупівлю товару «Монтажна суміш» (Код ДК 021:2015-44110000-4 Конструкційні матеріали; 44114100-3 Бетонні суміші). Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕНТАХІМ» (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як органу оскарження.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, та створюють умови для здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна») з огляду на таке.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учаснику необхідно надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Водночас, технічні вимоги до предмета закупівлі суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Так, наприклад, у додатку 1 до тендерної документації зазначено, що властивості розчину, що повинні забезпечуватись виробником товару: міцність розчину після монтажу через 28 днів – не менше 60 МПа, час затвердіння – не більше 5 хв. При цьому згідно ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 вимоги до сумішей для ремонту бетонних і розчинових поверхонь, розчинових сумішей та розчинів на їх основі становить: границя міцності на стиск
через 28 діб – не менше 30,0 МПа, термін придатності не менше 30 хв.
Отже, учасники, які мають сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, тобто продукція яких відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, то така продукція не відповідатиме технічним характеристикам, які вимагаються Замовником та наведені у додатку 1.1 до тендерної документації,
і навпаки, оскільки зазначені вимоги Замовника в частині технічних характеристик продукції суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011.
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників від участі в закупівлі, оскільки такі вимоги Замовника унеможливлюють одночасне забезпечення вимог – надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 та на 100% відповідати вимогам Замовника в частині технічних характеристик продукції, про що зазначено у додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи попередні закупівлі (UA-2025-06-13-002189-a, UA-2025-07-29-010474-a) учасник, який не надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 Замовником відхиляються,
а ТОВ «КАСІ-Україна», який надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, який лише частково відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:201 (лише 4 показникам із 7 показників таблиці 4 ДСТУ
Б В. 2.7.-126:2011) визнається переможцем.
Крім того, Замовником вимагається фасування продукції у мішки по 20 кг, хоча всі монтажні суміші, що представлені на ринку України фасуються у мішки по 25 кг. По 20 кг фасується лише монтажна суміш KMS-HF, яка поставляється Замовнику ТОВ «КАСІ-Україна» за результатами попередніх закупівель.
При цьому Замовником вимагається надання учасником:
інформації щодо наявності у нього матеріально-технічної бази необхідної для виконання договору, а саме складу з готовою продукцією;
інформації щодо наявних працівників котрі необхідні для виконання договору, а саме документи на водія вантажного автомобіля з правами відповідної категорії. Вантажників не менше 4 чоловік. Для підтвердження мають бути надані документи про їх працевлаштування в постачальника, або договора цивільного підряду, де вказано інформацію про роботу, відповідальність, оплату, а також документи на працівників (паспорт). Учасник також має надати документи, що підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, наявність відповідної кваліфікації працівників, а також, за необхідності, документи, що підтверджують виконання учасником вимог спеціального законодавства щодо виконання робіт / надання послуг / поставки товарів.
Отже, встановлюючи такі вимоги, Замовник унеможливлює участь дилерів, які не є виробниками продукції, а займаються лише реалізацією такої продукції. Дилери не мають матеріально-технічної бази, складу з готовою продукцією, вантажний транспорт, водіїв і вантажників. Вантажні послуги та послуги перевезення здійснюються відповідно договору або через перевізників (НОВА ПОШТА, Meest ПОШТА, DELIVERY тощо). Таким чином, зазначені вимоги та вимога щодо наявності не менше 4 вантажників обмежують конкуренцію.
Разом з цим, додатком 1 до тендерної документації передбачено, що після оголошення переможця і до підписання договору, переможець має надати зразки продукції на перевірку комісії Замовника. Під час перевірки зразків продукції комісія Замовника буде визначати реальні характеристики заявленого товару. У випадку невідповідності поставленим зразкам заявлені продукції - замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід.
Не відповідний товар буде повернуто постачальнику і оплата проводитись не буде.
Водночас, звертаємо увагу, що у додатку 1 до тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції Учаснику необхідно надати для предмету закупівлі Монтажна суміш KMS-HF або «еквівалент» сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;
орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування;
оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства доведення того, що задані вимоги,
які стосуються продукції, були виконані, встановлюється виключно акредитованим органом з оцінки відповідності.
З огляду на зазначене виникають сумніви щодо повноважень та об’єктивності визначення комісією Замовника реальних характеристик заявленого товару. Вважаємо, що Замовником створюється така комісія з метою штучного усунення конкурентів та здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна»).
Крім того, зазначення Замовником того, що у випадку невідповідності поставленим зразкам заявленій продукції - Замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід суперечить статті 27 Закону, оскільки в цій статті Закону чітко встановлені підстави повернення забезпечення виконання договору про закупівлю.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
З огляду на зазначене, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації
на підставах, наведених в описовій частині.
Додатково повідомляємо, що за результатом моніторингу закупівлі UA-2025-03-07-009357-a Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, розгляду АМКУ скарг
UA-2025-06-13-002189-a.a1 (рішення АМКУ № 10907-р/пк-пз від 11.07.2025), UA-2025-07-29-010474-a.a1 (рішення АМКУ №12959-р/пк-пз від 22.08.2025) було встановлено порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та було зобов’язано Замовника усунути порушення та здійснити заходи направлені на недопущення порушень у подальшому.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією Замовника, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Автор:
44429320, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНТАХІМ"
08131, Україна, Київська область, с. Софіївська Борщагівка, вул.Травнева, будинок 1
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
14.10.2025 Чернівецьким міським комунальним підрядним шляхово-експлуатаційним підприємством (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями UA-2025-10-14-016405-a на закупівлю товару «Монтажна суміш» (Код ДК 021:2015-44110000-4 Конструкційні матеріали; 44114100-3 Бетонні суміші). Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
ТОВ «ВИРОБНИЧА ГРУПА «СІОПЛАСТ» (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) як органу оскарження.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, та створюють умови для здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна») з огляду на таке.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учаснику необхідно надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Водночас, технічні вимоги до предмета закупівлі суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Так, наприклад, у додатку 1 до тендерної документації зазначено, що властивості розчину, що повинні забезпечуватись виробником товару: міцність розчину після монтажу через 28 днів – не менше 60 МПа, час затвердіння – не більше 5 хв. При цьому згідно ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 вимоги до сумішей для ремонту бетонних і розчинових поверхонь, розчинових сумішей та розчинів на їх основі становить: границя міцності на стиск через 28 діб – не менше 30,0 МПа, термін придатності
не менше 30 хв.
Отже, учасники, які мають сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, тобто продукція яких відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, то така продукція не відповідатиме технічним характеристикам, які вимагаються Замовником та наведені у додатку 1.1 до тендерної документації, і навпаки, оскільки зазначені вимоги Замовника в частині технічних характеристик продукції суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011.
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників від участі в закупівлі, оскільки такі вимоги Замовника унеможливлюють одночасне забезпечення вимог – надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 та на 100% відповідати вимогам Замовника в частині технічних характеристик продукції, про що зазначено у додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи попередні закупівлі (UA-2025-06-13-002189-a, UA-2025-07-29-010474-a) учасник, який не надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 Замовником відхиляються, а ТОВ «КАСІ-Україна», який надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, який лише частково відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:201 (лише 4 показникам із 7 показників таблиці 4 ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011) визнається переможцем.
Крім того, Замовником вимагається фасування продукції у мішки по 20 кг, хоча всі монтажні суміші, що представлені на ринку України фасуються у мішки по 25 кг. По 20 кг фасується лише монтажна суміш KMS-HF, яка поставляється Замовнику ТОВ «КАСІ-Україна» за результатами попередніх закупівель.
При цьому Замовником вимагається надання учасником:
інформації щодо наявності у нього матеріально-технічної бази необхідної для виконання договору, а саме складу з готовою продукцією;
інформації щодо наявних працівників котрі необхідні для виконання договору, а саме документи на водія вантажного автомобіля з правами відповідної категорії. Вантажників не менше 4 чоловік. Для підтвердження мають бути надані документи про їх працевлаштування в постачальника, або договора цивільного підряду, де вказано інформацію про роботу, відповідальність, оплату, а також документи на працівників (паспорт). Учасник також має надати документи, що підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, наявність відповідної кваліфікації працівників, а також, за необхідності, документи, що підтверджують виконання учасником вимог спеціального законодавства щодо виконання робіт / надання послуг / поставки товарів.
Отже, встановлюючи такі вимоги, Замовник унеможливлює участь дилерів, які не є виробниками продукції, а займаються лише реалізацією такої продукції. Дилери не мають матеріально-технічної бази, складу з готовою продукцією, вантажний транспорт, водіїв і вантажників. Вантажні послуги та послуги перевезення здійснюються відповідно договору або через перевізників (НОВА ПОШТА, Meest ПОШТА, DELIVERY тощо). Таким чином, зазначені вимоги та вимога щодо наявності не менше 4 вантажників обмежують конкуренцію.
Разом з цим, додатком 1 до тендерної документації передбачено, що після оголошення переможця і до підписання договору, переможець має надати зразки продукції на перевірку комісії Замовника. Під час перевірки зразків продукції комісія Замовника буде визначати реальні характеристики заявленого товару. У випадку невідповідності поставленим зразкам заявлені продукції - замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід.
Не відповідний товар буде повернуто постачальнику і оплата проводитись не буде.
Водночас, звертаємо увагу, що у додатку 1 до тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції Учаснику необхідно надати для предмету закупівлі Монтажна суміш KMS-HF або «еквівалент» сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;
орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування;
оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства доведення того, що задані вимоги,
які стосуються продукції, були виконані, встановлюється виключно акредитованим органом з оцінки відповідності.
З огляду на зазначене виникають сумніви щодо повноважень та об’єктивності визначення комісією Замовника реальних характеристик заявленого товару. Вважаємо, що Замовником створюється така комісія з метою штучного усунення конкурентів та здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна»).
Крім того, зазначення Замовником того, що у випадку невідповідності поставленим зразкам заявленій продукції - Замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід суперечить статті 27 Закону, оскільки в цій статті Закону чітко встановлені підстави повернення забезпечення виконання договору про закупівлю.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
З огляду на зазначене, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині.
Додатково повідомляємо, що за результатом моніторингу закупівлі UA-2025-03-07-009357-a Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, розгляду АМКУ скарг UA-2025-06-13-002189-a.a1 (рішення АМКУ № 10907-р/пк-пз від 11.07.2025),
UA-2025-07-29-010474-a.a1 (рішення АМКУ №12959-р/пк-пз від 22.08.2025) було встановлено порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та було зобов’язано Замовника усунути порушення та здійснити заходи направлені на недопущення порушень у подальшому.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією Замовника, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Додаток:
1. Копія тендерної документації.
2. Копія додатку 1 до тендерної документації.
3. Копія додатку 1.1 до тендерної документації.
14.10.2025 Чернівецьким міським комунальним підрядним шляхово-експлуатаційним підприємством (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями UA-2025-10-14-016405-a на закупівлю товару «Монтажна суміш» (Код ДК 021:2015-44110000-4 Конструкційні матеріали; 44114100-3 Бетонні суміші). Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
ТОВ «ВИРОБНИЧА ГРУПА «СІОПЛАСТ» (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) як органу оскарження.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, та створюють умови для здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна») з огляду на таке.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учаснику необхідно надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Водночас, технічні вимоги до предмета закупівлі суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011. Так, наприклад, у додатку 1 до тендерної документації зазначено, що властивості розчину, що повинні забезпечуватись виробником товару: міцність розчину після монтажу через 28 днів – не менше 60 МПа, час затвердіння – не більше 5 хв. При цьому згідно ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 вимоги до сумішей для ремонту бетонних і розчинових поверхонь, розчинових сумішей та розчинів на їх основі становить: границя міцності на стиск через 28 діб – не менше 30,0 МПа, термін придатності
не менше 30 хв.
Отже, учасники, які мають сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, тобто продукція яких відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, то така продукція не відповідатиме технічним характеристикам, які вимагаються Замовником та наведені у додатку 1.1 до тендерної документації, і навпаки, оскільки зазначені вимоги Замовника в частині технічних характеристик продукції суперечать ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011.
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників від участі в закупівлі, оскільки такі вимоги Замовника унеможливлюють одночасне забезпечення вимог – надати сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 та на 100% відповідати вимогам Замовника в частині технічних характеристик продукції, про що зазначено у додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи попередні закупівлі (UA-2025-06-13-002189-a, UA-2025-07-29-010474-a) учасник, який не надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 Замовником відхиляються, а ТОВ «КАСІ-Україна», який надає сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, який лише частково відповідає ДСТУ Б В. 2.7.-126:201 (лише 4 показникам із 7 показників таблиці 4 ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011) визнається переможцем.
Крім того, Замовником вимагається фасування продукції у мішки по 20 кг, хоча всі монтажні суміші, що представлені на ринку України фасуються у мішки по 25 кг. По 20 кг фасується лише монтажна суміш KMS-HF, яка поставляється Замовнику ТОВ «КАСІ-Україна» за результатами попередніх закупівель.
При цьому Замовником вимагається надання учасником:
інформації щодо наявності у нього матеріально-технічної бази необхідної для виконання договору, а саме складу з готовою продукцією;
інформації щодо наявних працівників котрі необхідні для виконання договору, а саме документи на водія вантажного автомобіля з правами відповідної категорії. Вантажників не менше 4 чоловік. Для підтвердження мають бути надані документи про їх працевлаштування в постачальника, або договора цивільного підряду, де вказано інформацію про роботу, відповідальність, оплату, а також документи на працівників (паспорт). Учасник також має надати документи, що підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, наявність відповідної кваліфікації працівників, а також, за необхідності, документи, що підтверджують виконання учасником вимог спеціального законодавства щодо виконання робіт / надання послуг / поставки товарів.
Отже, встановлюючи такі вимоги, Замовник унеможливлює участь дилерів, які не є виробниками продукції, а займаються лише реалізацією такої продукції. Дилери не мають матеріально-технічної бази, складу з готовою продукцією, вантажний транспорт, водіїв і вантажників. Вантажні послуги та послуги перевезення здійснюються відповідно договору або через перевізників (НОВА ПОШТА, Meest ПОШТА, DELIVERY тощо). Таким чином, зазначені вимоги та вимога щодо наявності не менше 4 вантажників обмежують конкуренцію.
Разом з цим, додатком 1 до тендерної документації передбачено, що після оголошення переможця і до підписання договору, переможець має надати зразки продукції на перевірку комісії Замовника. Під час перевірки зразків продукції комісія Замовника буде визначати реальні характеристики заявленого товару. У випадку невідповідності поставленим зразкам заявлені продукції - замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід.
Не відповідний товар буде повернуто постачальнику і оплата проводитись не буде.
Водночас, звертаємо увагу, що у додатку 1 до тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції Учаснику необхідно надати для предмету закупівлі Монтажна суміш KMS-HF або «еквівалент» сертифікат відповідності ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011, виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;
орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування;
оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства доведення того, що задані вимоги,
які стосуються продукції, були виконані, встановлюється виключно акредитованим органом з оцінки відповідності.
З огляду на зазначене виникають сумніви щодо повноважень та об’єктивності визначення комісією Замовника реальних характеристик заявленого товару. Вважаємо, що Замовником створюється така комісія з метою штучного усунення конкурентів та здійснення закупівлі у одного учасника (ТОВ «КАСІ-Україна»).
Крім того, зазначення Замовником того, що у випадку невідповідності поставленим зразкам заявленій продукції - Замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід суперечить статті 27 Закону, оскільки в цій статті Закону чітко встановлені підстави повернення забезпечення виконання договору про закупівлю.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
З огляду на зазначене, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині.
Додатково повідомляємо, що за результатом моніторингу закупівлі UA-2025-03-07-009357-a Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, розгляду АМКУ скарг UA-2025-06-13-002189-a.a1 (рішення АМКУ № 10907-р/пк-пз від 11.07.2025),
UA-2025-07-29-010474-a.a1 (рішення АМКУ №12959-р/пк-пз від 22.08.2025) було встановлено порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та було зобов’язано Замовника усунути порушення та здійснити заходи направлені на недопущення порушень у подальшому.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією Замовника, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пояснення, заперечення Товар повинен відповідати ДСТУ для підтвердження якості і стабільності. Відповідно до ДСТУ Б В. 2.7.-126:2011 вимоги до сумішей для ремонту бетонних і розчинових поверхонь, розчинових сумішей та розчинів на їх основі становить: границя міцності на стиск через 28 діб – не менше 30,0 МПа. Замовник вимагає міцність розчину після монтажу через 28 днів – не менше 60 МПа.
Відповідно до тлумачного словника Української мови «Не менше» дорівнює «стільки ж (або й більше)». Ми вимагаємо міцність більше мінімальної по ДСТУ, тобто краще матеріал.
Вказуючи інформацію про час затвердіння суміші скаржник маніпулює цифрами, так як в ДСТУ є різні часові діапазони для різних видів сумішей, наприклад: Таблиця 2 - Вимоги до сумішей для мурування, розчинових сумішей та розчинів на їх основі , Таблиця 3 - Вимоги до сумішей для влаштування елементів підлоги, розчинових сумішей та розчинів на їх основі, Таблиця 4 - Вимоги до сумішей для ремонту бетонних і розчинових поверхонь, розчинових сумішей та розчинів на їх основі, Таблиця 5 - Вимоги до сумішей для закріплення матеріалів, розчинових сумішей та розчинів на їх основі.
В суміші для бетонів (Таблиця 4) вказано: Розчинові суміші Термін придатності, хв, не менше 30.
АЛЕ, нам потрібна суміш в основному для асфальтного покриття, це таблиця 5: Розчинові суміші, Термін придатності, хв, не менше 30 хв, Відкритий час, хв, не менше 10 хв, Час коригування, хв, не менше 5 хв.
Ми вимагали час затвердіння (коригування) – не більше 5 хв. Все в межах 5 хв. Мінімальний час дозволений ДСТУ. Вимоги законні, якісні і обґрунтовані.
Скарга на попередні закупівлі на котрі посилається скаржник безпідставні, тому що ні АМКУ, ні ДАСУ не виносили свої рішення, через затягування скарг учасниками, і торги були скасовані. Чернівецька міська рада, як замовник послуг ремонту доріг розривала договори з нами (виконавцями) через затягування строків ремонтів.
Крім того в дані закупівлі скаргу на порушення умов спочатку подала ТОВ "ПЕНТАХІМ", потім її скасувала, і аналогічну скаргу подала ТОВ "ВИРОБНИЧА ГРУПА "СІОПЛАСТ". Відповідно ми вважаємо їх пов’язаними особами, і основна задача даних компаній Професійний тролінг- тобто компанія заробляє на оскаржені, потім шантаж або замовника, або іншого учасника торгів. Можливе також поєднання як парних торгів- скарга в інтересах іншого учасника. Підтвердженням є те що скаржник зареєстрований менше року тому і подав багато скарг в АМКУ (аналіз з clarity-project). Якщо учасник є виробником, або дистриб’ютором товару, то здійснити фасування в мішки 20 кг не є проблемою. Раніше замовник отримував товар саме в фасуванні 20 кг, тому встановлена така вимога. Обмеження конкуренції в дані вимозі немає. Були б сумніви якби фасування було 18,3 кг, чи 21,45 кг. Твердження що тільки один постачальник фасує в мішки 20 кг. є брехливим, безпідставним, недоведеним. Вимоги замовника щодо працівників, матеріально технічної бази чи автотранспорту виходять виключно з статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» (далі Закон) Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Замовник є Комунальним підприємством заснованим Чернівецькою міською радою. Приміщення, склади, територія надана рішенням Чернівецької міської ради. І склади за однією адресою одночасно використовуються різними КП. В нашому випадку місце зберігання товару (склади) знаходяться на одному майданчику з КП «Чернівці водоканал». Дане підприємство є стратегічним під час військового стану. Доступ тільки по перепусткам і після перевірки. Відповідно ми вимагаємо від постачальників інформацію про авто (власне або орендоване) для його перевірки. Аналогічно вимагаємо інформацію про вантажників котрі будуть розвантажувати товар в склад (авто заїхати в приміщення складу не може, а розвантаження включено в вартість закупівлі). Персонал і авто можуть бути орендовані. Обмеження конкуренції в цьому немає. Доступу поштових перевізників до складу немає. Діє заборона також і від правоохоронних органів.
Вимога щодо складу з готовою продукцією обґрунтовано тим що поставка має бути здійснена до кінця року, і товар має бути в наявності. Склад може бути власним, орендованим обмеження конкуренції також немає. Є звичайна скупість учасника. Котрий не хоче готовитись до виконання договору, і тим самим зриває торги. Скаржник маніпулює словами, або іншими словами бреше в скарзі.
Вимога замовника надати зразки товару направлена виключно на те щоб отримати товар який заявлений в тендерні пропозиції. В додатку 1 до тендерної документації вказано: П. 3.6. Після оголошення переможця і до підписання договору, переможець має надати зразки продукції на перевірку комісії. Під час перевірки зразків продукції будуть визначені реальні характеристики заявленого товару, а також при її відповідності буде проведено порівняння основної партії поставленої продукції зразкам поставленим на початку. Дана вимога не обмежує конкуренцією і не є кваліфікаційною при визначенні переможця. В випадку невідповідності поставленим зразкам заявлені продукції- замовник зарахує забезпечення виконання договору на свій рахунок як дохід. Не відповідний товар буде повернуто постачальнику і оплата проводитись не буде. Замовник вимагає забезпечення виконання договору, і в випадку якщо чергова партія товару по якості не буде співпадати з контрольними зразками (котрі будуть поставлені в перші партії і оплачені) то замовник буде вимагати забезпечення виконання договору в відповідності до п. 4 ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі». п. 4. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Прикро що вимоги Закону для скаржника є дискримінаційними.
Скарга учасника на те що вказана в ТД назва товару Монтажна суміш KMS-HF або «еквівалент» безпідставна. Ми вимагаємо не конкретний товар, а товар з аналогічними властивостями відповідно до ДСТУ. Даний товар був придбаний раніше і показав високу якість після використання, випробування часом. Ми вимагаємо товар високої якості не гірше, а бажано краще вказаного.
Вимоги щодо сертифікату не дискримінаційні, товар певної якості повинен відповідати ДСТУ. Будь який виробник ЯКІСНОЇ продукції може його отримати. Ми не вимагаємо листів від виробника щодо постачання товару саме під даний тендер, чи специфічних EN котрі нікому не потрібні і слугують виключно для обмеження конкуренції. Просто чинний сертифікат з додатками де вказано як проводилась оцінка. Посилання на попередні торги і якогось учасника направлена на можливий тиск замовника. І є черговим підтвердженням що скаржник займається тролінгом.
Посилання скаржника на те що попередні торги були під моніторингом ДАСУ також маніпуляційні, і направлені на формування думки що замовник порушник. По результатам моніторингу виявлено наступне: - Замовник у пункті 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначив дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (дана дата вказана в системі на майданчику і була відсутня в документах ТД), - учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції додатки вказані в одному файлі, а мають бути окремими файлами. Як висновок ДАСУ зобов’язує замовника усунути порушення - шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо. Фактично порушення закупівлі не було!!!