Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 17 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель ПОЛІСЬКОГО ФІЛІАЛУ УКРАЇНСЬКОГО ОРДЕНА «ЗНАК ПОШАНИ» НАУКОВО-ДОСЛІДНОГО ІНСТИТУТУ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА ТА АГРОЛІСОМЕЛІОРАЦІЇ ІМ. Г. М. ВИСОЦЬКОГО (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 14.10.2025, тендерна пропозиція учасника ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ІНСТИТУТ ОХОРОНИ ҐРУНТІВ УКРАЇНИ» (далі – ДУ «ІНСТИТУТ ОХОРОНИ ҐРУНТІВ УКРАЇНИ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.10.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 26.10.2025, договір про надання послуг від 04.11.2025 № 04/11, пояснення Замовника з копіями документів, отримане через електронну систему закупівель 12.11.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання вимог Постанови № 710 установлено наступне.
Пунктом 4-1 Постанови № 710 визначено, зокрема, що розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 12.11.2025, щодо посилання на сторінку власного вебсайту (або вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710, Замовником пояснено: «Замовник є розпорядником коштів. У зв’язку з браком коштів та відсутністю фінансування для розроблення та утримання веб-сайту у Замовника відсутній офіційний веб-сайт. Враховуючи наведе вище, у Замовника відсутня технічна можливість розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4? постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).».
Отже, моніторингом встановлено, що Замовник в порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, оскільки Замовником у наданих поясненнях зазначено посилання на вебсайт Уповноваженого органу, що не є власним та не є вебсайтом головного розпорядника бюджетних коштів.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ДУ «ІНСТИТУТ ОХОРОНИ ҐРУНТІВ УКРАЇНИ» встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 1.2.1 пункту 1.2 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Разом з тим, підпунктом 1.2.2 пункту 1.2 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що учасник процедури закупівлі до довідки додає документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / наказ на призначення/ інший документ).
Моніторингом встановлено, що учасником ДУ «ІНСТИТУТ ОХОРОНИ ҐРУНТІВ УКРАЇНИ» на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 21.10.2025 № 158-07/1338 з інформацією, що Бондаренко Світлана Михайлівна займає посаду провідного фахівця лабораторії моніторингу та агрохімічної паспортизації ґрунтів та Субин Людмила Олександрівна, яка виконує обов’язки молодшого наукового співробітника лабораторії екологічної безпеки та охорони земель, якості продукції та довкілля, а також надано копії наказів про їх переведення від 27.01.2015 № 7-к та від 03.09.2025 № 22-к.
Відповідно до копій наказів про переведення від 27.01.2015 № 7-к та від 03.09.2025 № 22-к, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ДУ «ІНСТИТУТ ОХОРОНИ ҐРУНТІВ УКРАЇНИ», Бондаренко Світлана Михайлівна переведена із посади провідного фахівця лабораторії моніторингу та агрохімічної паспортизації ґрунтів на посаду виконувача обов’язків молодшого наукового співробітника лабораторії екологічної безпеки та охорони та Субин Людмила Олександрівна – виконувача обов’язків молодшого наукового співробітника лабораторії екологічної безпеки та охорони земель, якості продукції та довкілля переведено на посаду виконувача обов’язків завідувача лабораторії екологічної безпеки та охорони земель, якості продукції та довкілля.
Моніторингом встановлено, що учасником ДУ «ІНСТИТУТ ОХОРОНИ ҐРУНТІВ УКРАЇНИ» у складі тендерної пропозиції не надано копії наказів про призначення Бондаренко Світлани Михайлівни на посаду провідного фахівця лабораторії моніторингу та агрохімічної паспортизації ґрунтів та Субин Людмили Олександрівни на посаду в. о. молодшого наукового співробітника лабораторії екологічної безпеки та охорони земель, якості продукції та довкілля (відповідно до зазначеного в довідці про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 21.10.2025 № 158-07/1338), чим не дотримано вимоги підпунктом 1.2.2 пункту 1.2 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації та не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ДУ «ІНСТИТУТ ОХОРОНИ ҐРУНТІВ УКРАЇНИ» у тендерній пропозиції.