Звернення:
                            
                            
                                За тендером : С_25П-537_45310000-3 Електромонтажні роботи (Реконструкція будівель БВО, ЦТТ та СТ Полтавського ВБР БУ «Укрбургаз» з влаштуванням систем протипожежного захисту (м. Полтава, Полтавська область))
                            
                        
                        
                            
                                Тема:
                            
                            
                                ІІ частина Додатку 3
                            
                        
                        
                            
                                Зміст:
                            
                            
                                Відповідно до ч.ІІ Додатку 3 тендерної документації, встановлені вимоги, щодо зазначення ступеню локалізації товару який входить до предмету закупівлі.
    Слід звернути увагу, що у Розділі Х Закону України «Про публічні закупівлі» - «Прикінцеві та перехідні положення» згідно з пунктом 6-1 визначені товари до яких застосовуються особливості здійснення закупівлі (ступінь локалізації виробництва)(п.2 п.6-1). При здійсненні закупівлі не передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених у пункті 6-1 вищенаведеної норми.
      Крім того, ч.ІІ Додатку 3 тендерної документації містить неточності, що призводять до подвійного тлумачення ТД, а саме:
1) у другому абзаці п 1 ч.ІІ Додатку 3 тендерної документації  зазначено:  
На підтвердження того, що до запропонованого товару не застосовуються норми відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», надати копію сертифікату про походження товару або лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату про походження товару при поставці (у разі закупівлі товару з країн, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України), а також надати лист-обґрунтування з посиланням на відповідні положення Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо можливого застосування виключення зазначеного в абз. 4, 5 п. 3 Особливостей, складений у довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару.
      З аналізу вбачається, що Замовник має на увазі, коли товар підпадає під локалізацію, але положення п.6-1 не застосовуються відповідно до  абз. 4, 5 п. 3 Особливостей, тобто Замовник ігнорує той факт, що товари, що будуть набуті не підпадають під локалізацію(п.1,2 п.6-1).
      2) У п 1( з приміткою «Інша необхідна інформація») ч.ІІ Додатку 3 тендерної документації  зазначено:  
«Документи та/або вимоги до них, що надаються при прийнятті виконаних робіт та/або наданих послуг: Для надавачів послуг та/або виконавців робіт, у складі яких передбачається отримання Замовником у власність товару, до якого не застосовуються норми відповідно до підпункту 1 пункту 61  Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», надати оригінал сертифікату про походження товару (у разі закупівлі товару з країн, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України).»
     Відповідно до цього пункту також вбачається, що Замовник має на увазі, коли товар підпадає під локалізацію, але положення п.6-1 не застосовуються відповідно до  абз. 4, 5 п. 3 Особливостей, тобто Замовник ігнорує той факт, що товари, що будуть набуті не підпадають під локалізацію(п.1,2 п.6-1).
     Крім того, цей пункт суперечить п.1  ч.ІІ Додатку 3 тендерної документації  в якому зазначено, що учасник має право надати пояснення та лист гарантію надання сертифікату при поставці та обов’язково надає лист обґрунтування. 
  Таким чином, вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються, але Замовник цього в тендерній документації не передбачив, в т.ч. шляхом можливості надати учаснику пояснення, чим здійснив дискримінацію учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом видалення з неї вимог про локалізацію товарів або можливості подання пояснення при відсутності товарів відповідно до переліку пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення».
                            
                        
                        
                            
                                Дата оприлюднення звернення:
                            
                            
                                23.10.2025 17:19
                            
                        
                            
                                
                                    Шановний Учаснику.
Закупівлею передбачається  набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі»,  який зазначено в частині І Додатку №3 до тендерної документації. Відповідно до вимог  частини ІІ Додатку №3 до тендерної документації, Учаснику необхідно або підтвердити ступінь локалізації виробництва запропонованого товару (на кожну позицію), або підтвердити те, що до запропонованого товару не застосовуються норми відповідно до пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі» з обґрунтуванням та посиланням на відповідні положення Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо можливого застосування виключення зазначеного в абз.4, 5 п. 3 Особливостей. 
При прийнятті виконаних робіт, Виконавець повинен: 
-	у разі, якщо  у складі робіт  передбачається отримання Замовником у власність товару, до якого застосовуються норми відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», одночасно з передачею товару надати Замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю;
-	у разі, якщо у складі робіт передбачається  отримання Замовником у власність товару, до якого не застосовуються норми відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», надати оригінал сертифікату про походження товару (у разі закупівлі товару з країн, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
                                
                            
                            
                                
                                    Дата оприлюднення відповіді:
                                
                                    
                                        24.10.2025 16:03