Звернення:
За тендером : Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: земельні ділянки у кількості 1216 одиниць за кадастровими номерами, наведеними у Додатку № 6 (Проєкт договору), площею 2 432,0 га, що розташовані у Сумській області, Роменському районі за межами населених пунктів, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах.
Тема:
Надання роз"яснення щодо тендерної документації
Зміст:
14 жовтня 2025 року НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ, РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ (далі – Замовник) в електронні системі публічних закупівель ProZorro було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015 99999999-9. Не відображене в інших розділах, ідентифікатор: UA-2025-10-14-015045-a.
Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: земельні ділянки у кількості 1216 одиниць за кадастровими номерами, наведеними у Додатку № 6 (Проект договору), площею 2 432,0 га, що розташовані у Сумській області, Роменському районі за межами населених пунктів.
Відповідно до пункту 1 розділу II Тендерної документації «Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації», фізична особа-підприємець/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз'яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Ознайомившись із тендерною документацією щодо закупівлі послуг з управління активами, повідомляємо про виникнення об’єктивної необхідності у зверненні до Замовника щодо роз’яснення окремих пунктів тендерної документації для забезпечення можливості підготовки тендерної пропозиції у відповідності до змісту тендерної документації.
Необхідні роз’яснення з наступних питань:
1. Відповідно до пункту 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасників за предметом закупівлі», учасник має підтвердити наявність у нього офісного приміщення, спеціалізованих складських споруд (зерносховищ) для зберігання зерна з діючою технологічною лабораторією для контролю якості зернової продукції, яка сертифікована згідно ДСТУ ISO 10012:2005, сільськогосподарської техніки, необхідної для надання послуг з обробки землі (власне або в користуванні).
Учасник може не мати власної матеріально-технічної бази, а орендувати відповідне майно за договорами, або на іншій правовій підставі мати право користування/управління відповідним майном за договорами, що укладені та виконуються сторонами договору, в тому числі в частині своєчасного проведення безготівкових розрахунків по договору, до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі.
Просимо роз’яснити:
- чи може Учасник (який не має власних спеціалізованих складських споруд (зерносховищ)) подати на підтвердження наявність у нього спеціалізованих зерносховищ для зберігання зерна договір складського зберігання зерна, укладений Учасником з Зерновим складом (елеватором). Чи буде вважатися залученням субпідрядника використання Учасником у тендерній пропозиції договору про надання послуг зернового складу?
- згідно тендерної документації для технологічної лабораторії для контролю якості зернової продукції у складі тендерної пропозиції подається діючий сертифікат/свідоцтво на відповідність лабораторії ДСТУ ISO 10012:2005. Чи може бути поданий учасником та чи вважатиметься належним/підходящим сертифікат на відповідність лабораторії ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018)?
- чи може Учасник (який не має власної сільськогосподарської техніки) подати на підтвердження наявності сільськогосподарської техніки, необхідної для надання послуг з обробки землі, договір оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем, укладений Учасником з власником с/г техніки. Це буде це вважатися залученням субпідрядника?
- чи повинен Учасник, у якого відсутня власна сільськогосподарська техніка (залучена учасником на підставі договорів оренди з екіпажем) подавати у складі Тендерної документації документи власника с/г техніки щодо реєстрації вказаної техніки в органах Держтехнагляду?
2. Відповідно до п. 3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів» Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасників за предметом закупівлі», на підтвердження досвіду виконання протягом останніх трьох років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- витяг з ЄДРПОУ що містить код/и виду/ів економічної діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 01.50 Змішане сільське господарство що свідчить про зайняття вказаними видами діяльності у вищезазначений період;
- довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше трьох цивільно-правових договорів предметом яких виступало:
- зберігання зернових культур або іншої сільськогосподарської, що укладені та виконувались або виконуються не менше одного року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі;
- продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва, що укладені та виконувались або виконуються до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі;
- надання послуг з управління майном (що укладені згідно глави 70 Цивільного кодексу України), що укладені та виконувались або виконуються до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі.
Просимо роз’яснити:
- чи витяг з ЄДРПОУ про Учасника повинен містити всі зазначені у Тендерній документації коди видів економічної діяльності, а саме: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 01.50 Змішане сільське господарство чи достатньо мати один код виду економічної діяльності із трьох зазначених у Тендерній документації?
- чи довідка про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) повинна містити інформацію про наявність досвіду виконання всіх трьох видів цивільно-правових договорів, зазначених у Тендерній документації (зберігання зерна/продаж самостійно вирощеної продукції/договір управління майном) чи можливо зазначити у довідці три договори одного виду з числа вказаних видів договорів (наприклад три договори на зберігання зерна)? Яку кількість договорів кожного виду (щодо зберігання зернових культур або іншої сільськогосподарської; продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та надання послуг з управління майном ) Учасник повинен зазначити у довідці про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) - по одному договору кожного виду чи по три договори кожного виду договорів?
- якщо Учасник не має досвіду у виконанні договорів, предметом яких є надання послуг з управлінням майном (згідно глави 70 Цивільного кодексу України) чи може вважатись аналогічним/належним (таким, що відповідає тендерній документації) досвід Учасника щодо виконання договорів управління спадщиною (земельні ділянки) та/або виконання договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення?
3. Відповідно до п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації, учасники процедури закупівлі не повинні будь яким чином бути пов’язані з власником активу в тому числі бути афілійованими та не проводити узгоджені дії з ним.
Просимо роз’яснити:
- критерії пов’язаності/не пов’язаності учасників процедури закупівлі з власником активу.
4. Згідно розділу V Тендерної документації «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій, визначення переможця», пункту 3 вказаного розділу «Розгляд тендерних пропозицій», абзац 6: «Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення її найбільш економічно вигідною відповідні належні обґрунтування зазначеної в ній ціни (вартості).
Просимо роз’яснити:
- яка ціна (вартість) тендерної пропозиції вважатиметься аномально низькою (прохання вказати у цифровому виразі)?
Дата оприлюднення звернення:
17.10.2025 18:38
Учасник може не мати власної матеріально-технічної бази, а орендувати відповідне майно за договорами, або на іншій правовій підставі мати право користування/управління відповідним майном за договорами, що укладені та виконуються сторонами договору, в тому числі в частині своєчасного проведення безготівкових розрахунків по договору, до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі. Згідно статті 936 Цивільного кодексу України за договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності. Отже договір складського збереження не надає поклажедавцю права користування майном зберігача, в тому числі технологічної лабораторії.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону та з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону № 922-VII визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації, до якого, крім іншого, включено інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Замовник у тендерній документації також установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. Наголошуємо, що частиною третьою статті 22 Закону № 922-VII передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги, які передбачені законодавством, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Згідно пункту 1 Додатку 3 Тендерної документації Учасник має підтвердити наявність у нього офісного приміщення, спеціалізованих складських споруд (зерносховищ) для зберігання зерна з діючою технологічною лабораторією для контролю якості зернової продукції, яка сертифікована згідно ДСТУ ISO 10012:2005, сільськогосподарської техніки, необхідної для надання послуг з обробки землі (власне або в користуванні).
Щодо сільськогосподарської техніки, Учасник може не мати власної матеріально-технічної бази, а орендувати відповідне майно за договорами, або на іншій правовій підставі мати право користування/управління відповідним майном за договорами, що укладені та виконуються сторонами договору, в тому числі в частині своєчасного проведення безготівкових розрахунків по договору, до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі. Наявність або відсутність екіпажу орендованої техніки не є предметом підтвердження згідно умов тендерної документації. Також правовідносини оренди не є правовідносинами виконання субпідрядних робіт. Згідно статті 761 Цивільного кодексу України право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права відповідно при наданні договорів оренди/суборенди є необхідним підтвердити право особи, яка передає річ у користування.
З метою підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів згідно пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації Учасник має надати витяг з ЄДРПОУ що містить коди видів економічної діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 01.50 Змішане сільське господарство згідно вимог цього пункту тендерної документації.
Довідка про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) повинна містити інформацію про наявність досвіду виконання всіх трьох видів цивільно-правових договорів, зазначених у Тендерній документації (зберігання зерна/продаж самостійно вирощеної продукції/договір управління майном), відповідно є достатнім подання одного договору по одному виду, проте Учасник не позбавлений права подати більшу кількість договорів забезпечуючи наявність всіх трьох видів із подання відповідних підтверджуючих документів. Правовідносини щодо управління майном врегульовано главою 70 Цивільного кодексу України, отже договір управління повинен відповідати вимогам цієї глави УК України та іншим вимогам законодавства.
Відповідно до п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації, учасники процедури закупівлі не повинні будь яким чином бути пов’язані з власником активу в тому числі бути афілійованими та не проводити узгоджені дії з ним.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон про АРМА) АРМА є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими. Відповідно до частини першої статті 19 Закону про АРМА національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред’явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора. Згідно з частинами першою та другою статті 21 Закону про АРМА управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Отже, для АРМА такі активи існують виключно в одному правовому режимі – режимі речового доказу, на який накладено арешт у кримінальному провадженні, щодо якого застосовано спеціальний порядок зберігання і відносно якого слідчим суддею встановлені обмеження щодо прав власника на користування, розпорядження, володіння. В межах неухильного виконання вимог статті 129-1 Конституції України, статей 98, 100, 170 КПК України, АРМА повинно забезпечити належне виконання судового рішення, в тому числі не допустити повернення активів під прямий або опосередкований контроль, впив, управління тощо колишнього власника або афілійованих з ним осіб. Слід зазначити, що вказаний аспект широко описано АМКУ в своєму Рішенні № 10283-р/пк-пз від 30.06.2025 та ін.
Відповідно до частини чотирнадцятої статті 29 Закону передбачено, зокрема, що учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Згідно пункту 37 Особливостей Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно пункту 37 Особливостей Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Отже, надання у цифровому виразі інформації про аномально низьку ціну на даний час не є можливим, так як вона визначається платформою Прозорро в автоматичному порядку і на даний час є невідомими показники пропозицій учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
20.10.2025 15:54