Звернення:
За тендером : Термінал обслуговування електронної черги (Електронне обладнання).
Тема:
п.14, п,16 Додаток 5 до ТД
Зміст:
Добрий день. Просимо звернути увагу і внести коригування, щодо:
У п.14 та п.16 Додатку 5 тендерної документації встановлено вимоги до учасників щодо подання:
• (п.14) — Сертифіката відповідності (Certificate of conformity) за низкою стандартів ДСТУ (EN 60950-1:2015, EN 55022:2017 тощо);
• (п.16) — Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо реєстраційних терміналів та головних панелей відображення стану черги.
Такі вимоги є неправомірними, дискримінаційними та такими, що не відповідають чинному законодавству України, зокрема Закону України “Про публічні закупівлі” та Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”.
1. ЩОДО ВИМОГИ ПРО НАДАННЯ СЕРТИФІКАТІВ ВІДПОВІДНОСТІ (п.14)
Відповідно до статей 11, 12 Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” №124-VIII від 15.01.2015, обов’язковій оцінці відповідності підлягає лише продукція, на яку поширюється затверджений Кабінетом Міністрів України технічний регламент.
На сьогодні жоден чинний технічний регламент України не вимагає обов’язкової сертифікації терміналів електронної черги або кіосків самообслуговування.
Для електронних терміналів (кіосків самообслуговування, систем електронної черги) діють:
• Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання (Постанова КМУ №95 від 13.01.2016);
• Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання (Постанова КМУ №1067 від 16.12.2015).
Жоден із зазначених регламентів не вимагає отримання сертифіката відповідності від акредитованого органу.
Виробник або постачальник може самостійно оформити довідку/лист від виробника про відповідність технічним вимогам, що відповідає вимогам зазначених регламентів.
Отже, вимога Замовника надати саме “сертифікат відповідності” є безпідставною і незаконною, оскільки:
• суперечить принципу вільного вибору форми підтвердження відповідності (ст. 25 Закону №124-VIII);
• виходить за межі технічного регулювання, визначеного Кабінетом Міністрів;
• обмежує коло потенційних учасників, порушуючи ч.3 ст.22 Закону “Про публічні закупівлі”, згідно з якою документація не повинна містити вимог, не передбачених законодавством.
Таким чином, замість “сертифіката відповідності” учасник може надати:
• довідку/лист виробника про відповідність технічним вимогам.
2. ЩОДО ВИМОГИ ПРО НАДАННЯ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОГО ВИСНОВКУ (п.16)
Порядок проведення санітарно-епідеміологічної експертизи регулюється:
• Законом України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”,
• Постановою КМУ №902 від 14.08.2013 “Про затвердження Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи”.
Згідно з п.3 Постанови №902, експертиза проводиться лише щодо продукції, для якої санітарне законодавство встановлює обов’язковість такої оцінки.
До цього переліку входять: продукція харчової промисловості, дитячі товари, медичні вироби, будівельні матеріали, товари, що контактують з людиною або виділяють шкідливі речовини.
Електронне обладнання, зокрема інформаційні термінали, кіоски чи системи електронної черги, не входять до жодної з цих категорій і не підлягають обов’язковій санітарно-епідеміологічній експертизі.
Державна санітарно-епідеміологічна служба (Держпродспоживслужба) у своїх офіційних роз’ясненнях неодноразово зазначала, що для звичайного електронного обладнання, яке не контактує з харчовими продуктами або тілом людини, висновок СЕС не потрібен.
Більше того, з 2016 року цей документ не є обов’язковим для більшості видів нехарчової продукції.
Отже, вимога про надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи є:
• такою, що не має правового підґрунтя у чинному законодавстві України;
• дискримінаційною, оскільки безпідставно ускладнює участь у процедурі закупівлі учасників, які дотримуються вимог чинних технічних регламентів, але не отримували документ, який законом не вимагається.
3. Внести зміни:
На підставі наведеного просимо Замовника закупівлі:
1 Внести зміни до п.14 Додатку 5 — вилучити вимогу про надання сертифіката відповідності за ДСТУ, замінивши її можливістю подання довідки/листа виробника про відповідність технічним вимогам.
2 Внести зміни до п.16 Додатку 5 — вилучити вимогу про надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи як необов’язкової для електронного обладнання.
Дата оприлюднення звернення:
15.10.2025 18:14