Закупівля Послуги з організації харчування (аутсорсинг) для дітей раннього віку, дошкільного віку та учнів початкових класів ПШ «Дзвіночок» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень) від ПШ "Дзвіночок".
Послуги з організації харчування (аутсорсинг) для дітей раннього віку, дошкільного віку та учнів початкових класів ПШ «Дзвіночок» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень)
Номенклатура: 55511000-5 Послуги їдалень та інших кафе закритого типу
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з організації харчування (аутсорсинг) для дітей раннього віку, дошкільного віку та учнів початкових класів ПШ «Дзвіночок» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень)
Очікувана вартість
757 015 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
3785,08
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
03.11.2025 13:15
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги з організації харчування (аутсорсинг) для дітей раннього віку, дошкільного віку та учнів початкових класів ПШ «Дзвіночок» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень)
Код ДК 021:2015
55510000-8 -
Послуги їдалень
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
79014, Україна, Львівська область, Львів, Юрія Руфа, 31
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 11:17
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 11:17
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 11:17
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 11:17
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.10.2025 11:17
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про наявну матеріально-технічну базу необхідну для надання послуг, зокрема інформацію про наявність необхідного інвентарю, обладнання, технологічного обладнання тощо.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.10.2025 12:01
Спосіб підтвердження
Назва
довідка
Опис
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про наявну матеріально-технічну базу необхідну для надання послуг, зокрема інформацію про наявність необхідного інвентарю, обладнання, технологічного обладнання тощо.
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про наявну матеріально-технічну базу необхідну для надання послуг, зокрема інформацію про наявність необхідного інвентарю, обладнання, технологічного обладнання тощо.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
14.10.2025 11:17
Дата архівування
21.10.2025 12:01
Спосіб підтвердження
Назва
довідка
Опис
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про наявну матеріально-технічну базу необхідну для надання послуг, зокрема інформацію про наявність необхідного інвентарю, обладнання, технологічного обладнання тощо.
Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.10.2025 12:01
Способи підтвердження
Спосіб підтвердження
Назва
довідки у довільній формі за підписом керівника
Опис
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан-копії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду
Опис
- скан-копії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду та/або наказів про сумісництво (за наявності таких) або цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними в довідці.
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан-копії особових медичних книжок працівників (персоналу)
Опис
скан-копії особових медичних книжок працівників (персоналу), які будуть залучені до надання послуг згідно предмета закупівлі та які зазначені в довідці, з відміткою про проходження медичного огляду (медична(і) книжка(и) повинна(і) бути дійсна(ими) на дату розкриття тендерних пропозицій).
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
- протокол про проходження не раніше 2024 року гігієнічного навчання працівників
Опис
протокол про проходження не раніше 2024 року гігієнічного навчання працівників, які будуть залучені до виконання предмету закупівлі та які зазначені в довідці.
Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
14.10.2025 11:17
Дата архівування
21.10.2025 12:01
Способи підтвердження
Спосіб підтвердження
Назва
довідки у довільній формі за підписом керівника
Опис
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан-копії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду
Опис
- скан-копії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду та/або наказів про сумісництво (за наявності таких) або цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними в довідці.
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан-копії особових медичних книжок працівників (персоналу)
Опис
скан-копії особових медичних книжок працівників (персоналу), які будуть залучені до надання послуг згідно предмета закупівлі та які зазначені в довідці, з відміткою про проходження медичного огляду (медична(і) книжка(и) повинна(і) бути дійсна(ими) на дату розкриття тендерних пропозицій).
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
- протокол про проходження не раніше 2024 року гігієнічного навчання працівників
Опис
протокол про проходження не раніше 2024 року гігієнічного навчання працівників, які будуть залучені до виконання предмету закупівлі та які зазначені в довідці.
Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.10.2025 12:01
Способи підтвердження
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), згідно поданої форми
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан - копії аналогічного (аналогічних) договору
Опис
скан - копії аналогічного (аналогічних) договору (договорів), інформація по якому (-их) відображена в довідці.
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан - копії листа (-ів) - відгуку (-ів) від замовника
Опис
скан - копії листа (-ів) - відгуку (-ів) від замовника (-ів) за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами).
Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
14.10.2025 11:17
Дата архівування
21.10.2025 12:01
Способи підтвердження
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), згідно поданої форми
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан - копії аналогічного (аналогічних) договору
Опис
скан - копії аналогічного (аналогічних) договору (договорів), інформація по якому (-их) відображена в довідці.
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
скан - копії листа (-ів) - відгуку (-ів) від замовника
Опис
скан - копії листа (-ів) - відгуку (-ів) від замовника (-ів) за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами).
Послуги з організації харчування (аутсорсинг) для дітей раннього віку, дошкільного віку та учнів початкових класів ПШ «Дзвіночок» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень)
Тендер:
UA-2025-10-14-004537-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-10-14-004537-a.c1
Дата:
18.10.2025 16:28
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
1. Щодо вимоги до учасника надати в складі пропозиції Акт обстеження приміщення харчоблоку Замовника по даних торгах, що підписаний уповноваженими особами замовника та учасника (акт має бути складений після дати опублікування оголошення про проведення даної процедури закупівлі).
Відповідно до вимог передбачених в п. 3.2. ЧАСТИНИ 2 Додатку №2 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (долучаємо до скарги в якості документального підтвердження) в складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:
3.2. Акт обстеження приміщення харчоблоку Замовника по даних торгах, що підписаний уповноваженими особами замовника та учасника (акт має бути складений після дати опублікування оголошення про проведення даної процедури закупівлі).
*Обстеження приміщення харчоблоку проводиться з метою надання учаснику можливості ознайомитися з технічним станом приміщень та обладнання, оцінити власні виробничі потужності, визначити потребу в додаткових ресурсах та підтвердити здатність організувати процес приготування страв відповідно до вимог замовника.
Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, з огляду на таке:
1. Залежність від дій Замовника.
Виконання вимоги щодо складання акта обстеження безпосередньо залежить від волевиявлення Замовника. Він може не допустити певних учасників до обстеження або відмовитись підписувати акт, що не зумовлено жодними об’єктивними критеріями. Унаслідок цього учасник позбавляється можливості подати повноцінну тендерну пропозицію, а Замовник фактично впливає на коло потенційних претендентів.
2. Додаткові витрати та необґрунтоване навантаження.
Проведення обстеження об’єкта та підготовка акта потребують часу, організаційних ресурсів і фінансових витрат, які не мають жодного впливу на якість виконання договору. Таке навантаження не може бути обов’язковою умовою участі у торгах.
3. Порушення принципу анонімності.
Після підписання актів обстеження Замовнику стає відомо, які саме суб’єкти господарювання планують брати участь у торгах. Це суперечить засаді неупередженості та може сприяти недобросовісному впливу на хід процедури — зокрема, створює ризик попереднього узгодження дій або коригування вимог документації під конкретного учасника.
4. Можливість маніпулювання результатами.
Наявність інформації про склад потенційних учасників до завершення строку подання пропозицій відкриває Замовнику можливість:
– впливати на рівень конкуренції, створюючи умови, вигідні окремим суб’єктам;
– у разі відсутності звернень інших учасників щодо обстеження — фактично забезпечити відсутність конкуренції, що може призвести до необґрунтованого завищення ціни;
– аналізувати попередні участі окремих суб’єктів у закупівлях і вносити зміни до документації з метою обмеження їх участі.
Таким чином, вимога щодо подання акта обстеження не лише створює дискримінаційні умови, а й потенційно порушує принципи відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та рівного доступу до участі в закупівлях, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналогічна позиція органу оскарження щодо дискримінаційності наведеної вимоги міститься у наступних рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
• Рішення від 26.03.2024 №5491 / UA-2024-03-12-009843-a (долучаємо до скарги в якості документального підтвердження)
• Рішення від 01.04.2025 № 5114 / UA-2025-03-17-012340-a
• Рішення від 13.07.2023 № 10602, UA-2023-06-23-011910-a;
• Рішення від 03.07.2023 № 9743, UA-2023-06-14-013980-a;
• Рішення від 10.01.2024 № 574, UA-2023-12-27-007582-a
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги скаржника враховані. Замовником усунуто порушення і внесено зміни у Тендерну документацію, в т. ч. у Додаток 2 Тендерної документації, та виключено відповідну вимогу щодо подачі Акта обстеження приміщення харчоблоку Замовника.
Щодо першого питання, порушеного замовником у Скарзі, Замовником були враховані зауваження та внесені відповідні зміни у тендерну документацію та у Додаток № 2 до тендерної документації (перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) шляхом виключення п. 3.2. Додатку № 2, яким встановлювалась вимога подання учасниками торгів акту обстеження приміщення харчоблоку Замовника по даних торгах (на підставі рішення УО, протокол від 21.10.2025 № 70). Нову редакцію тендерної документації зі змінами було опубліковано Замовником 21.10.2025 в електронній системі закупівель з продовженням строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог передбачених в п. 3 ЧАСТИНИ 1 Додатку №2 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (долучаємо до скарги в якості документального підтвердження):
Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), шляхом подання:
- довідки у довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), згідно поданої форми
*Керуючись п.39 Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти, що затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 30.10.2020 № 2208, при закупівлі послуг замовнику рекомендовано визначити критерій аналогічності договору шляхом зазначення конкретного предмета договору, під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти договір (договірні зобов’язання по якому виконані повністю/або такий, що виконується на момент подання тендерної пропозиції) про надання аналогічних послуг відповідно до предмету даної закупівлі, а саме надання послуг їдалень (послуг з організації гарячого харчування для учнів 1-4 класів та/або пільгових категорій за кодом ДК 021:2015:55510000-8 — Послуги їдалень». Не може вважатись аналогічним договором такий, при якому не прослідковується повний цикл організації гарячого харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо).
- скан - копії аналогічного (аналогічних) договору (договорів), інформація по якому (-их) відображена в довідці.
- скан - копії листа (-ів) - відгуку (-ів) від замовника (-ів) за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами).
*При поданні тендерної пропозиції достатньо зазначення у довідці одного договору та надання відповідних документів до поданого договору. Однак, якщо учасником у довідці вказано декілька договорів, наступні документи подаються для кожного договору, що вказаний у довідці.
Таким чином, у тендерній документації Замовником фактично встановлено вимогу, за якою аналогічним за предметом закупівлі договором визнається лише договір, що одночасно відповідає двом критеріям:
1. має код ДК 021:2015 — 55510000-8 “Послуги їдалень”;
2. предметом якого є організація гарячого харчування для учнів 1–4 класів та/або пільгових категорій.
За таких умов, участь нашого підприємства у процедурі стає неможливою, оскільки у нас відсутні договори, які б одночасно відповідали усім вимогам замовника.
ТОВ «ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ» (код ЄДРПОУ 42233257) активно здійснює діяльність у сфері організації харчування та має підтверджений досвід виконання аналогічних за предметом договорів, що додаються до цієї скарги, зокрема:
• Договір №01 від 06.01.2022 — “Послуги з організації гарячого харчування учнів пільгових категорій”, ДК 021:2015 — 55520000-1 “Кейтерингові послуги”, Замовник — Облапський ліцей Дубівської сільської ради Ковельського району Волинської області;
• Договір №5 від 17.01.2022 — “Послуги з організації гарячого харчування учнів 1–11 класів”, ДК 021:2015 — 55520000-1 “Кейтерингові послуги”, Замовник — НВК “ЗОШ І–ІІІ ступенів – ДНЗ” с. Вербка Дубівської сільської ради Ковельського району Волинської області;
• Договір №24 від 21.01.2022 — “Харчування донорів згідно з талонами”, ДК 021:2015 — 55510000-8 “Послуги їдалень”, Замовник — КНП “Львівське територіальне медичне об’єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»”.
Як вбачається, договори, наявні у Скаржника, відповідають або за кодом класифікатора (55510000-8), але відрізняються за предметом (харчування донорів), або навпаки — відповідають за предметом (харчування учнів), але зазначені за іншим кодом класифікатора (55520000-1 “Кейтерингові послуги”).
При цьому зазначені договори передбачають організацію гарячого харчування дітей та учнів у закладах освіти, тобто є аналогічними за своїм змістом та функціональним призначенням предмету закупівлі.
Разом з тим, практика закупівель свідчить, що замовники, керуючись власним розумінням, застосовують різні коди класифікатора ДК 021:2015 для опису однорідних послуг — зокрема 55320000-9 “Послуги з організації харчування” або 55520000-1 “Кейтерингові послуги”. Усі ці коди входять до однієї групи 55500000-5 “Послуги з організації харчування” та охоплюють ідентичні за суттю дії — приготування, постачання і видачу готових страв споживачам, у тому числі дітям у закладах освіти.
Уповноваженим у сфері закупівель були розроблені Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 02.03.2025 №1507. Метою цих Рекомендацій є уніфікація підходів до здійснення закупівель послуг з організації харчування, а також запобігання встановленню дискримінаційних або надмірних вимог до учасників.
Положення пункту 3 Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН від 02.03.2025 №1507, визначає, що під час закупівлі послуг їдалень аналогічними можуть вважатися договори про надання аналогічних послуг відповідно до предмета закупівлі, тобто за характером і змістом виконуваних послуг, а не за кодом класифікатора.
Таким чином, зазначений документ не встановлює вимоги щодо визначення аналогічності договорів виключно за кодом ДК 021:2015, а навпаки — наголошує на необхідності оцінювати змістовну подібність послуг, що підтверджують професійний досвід учасника.
Крім того, у примірній тендерній документації для закупівлі послуг їдалень (додаток 2 до зазначених Методичних рекомендацій) наведено наступне визначення:
«Аналогічними договорами в розумінні цієї тендерної документації є договори про надання аналогічних послуг відповідно до предмета цієї закупівлі».
Отже, як самі Рекомендації, так і їх примірні документи підтверджують, що визначальним є предмет та характер наданих послуг, а не конкретний код класифікатора.
Натомість, вимога Замовника визнавати аналогічними лише договори, укладені за кодом 55510000-8 “Послуги їдалень”, суперечить положенням Методичних рекомендацій, оскільки обмежує можливість підтвердження досвіду надання аналогічних послуг за договорами з іншими кодами (зокрема 55520000-1 “Кейтерингові послуги”, 55320000-9 “Послуги з організації харчування”), які належать до тієї ж групи 55500000-5 “Послуги з організації харчування” і передбачають ідентичний зміст робіт — організацію гарячого харчування дітей і учнів у закладах освіти.
Таким чином, вимога Замовника про підтвердження досвіду виконання договорів лише за кодом 55510000-8 і водночас з обмеженням предмета до харчування учнів 1–4 класів та/або пільгових категорій є надмірною, необґрунтованою та дискримінаційною, що порушує принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників і пропорційності, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати у складі Пропозиції аналогічний договір за кодом ДК саме 55510000-8 “Послуги їдалень”, предметом якого є організація гарячого харчування для учнів 1–4 класів та/або пільгових категорій, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Аналогічна позиція органу оскарження щодо дискримінаційності наведеної вимоги міститься у наступному рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
• рішення від 12.01.2024 № 726/ / UA-2023-12-28-007469-a
Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги
Щодо зазначення предмета договору згідно ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень, інформуємо про таке: вимога встановлена з метою належного підтвердження аналогічності предмета договору, що відповідає характеру послуг, які є предметом цієї закупівлі. Учасник має право надати договір, який за своїм змістом (характером, обсягом та специфікою) відповідає визначенню 55510000-8 — Послуги їдалень.
Відповідно до Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти, що Наказу Міністерства економіки № 1507 від 02.03.2025 під час закупівлі кейтерингових послуг аналогічними договорами можуть вважатися договори, які передбачають систематичну доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку, оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.
Звертаємо Вашу увагу на те, що у Замовника передбачається харчування дітей дошкільного та раннього шкільного віку (садок-школа), які харчуються у різний час: харчування дітей дошкільного віку забезпечується тричі на день, а харчування дітей початкових класів - двічі на день, згідно Додатку 1 до Тендерної документації (п’ятиразове харчування).
Враховуючи вищезазначене та специфіку роботи Замовника (садок-школа) Замовником прийнято рішення внести зміни до Додатку 2 тендерної документації, уточнивши розуміння «аналогічних послуг» відповідно до предмету даної закупівлі - Послуги з організації харчування (аутсорсинг) для дітей раннього віку, дошкільного віку та учнів початкових класів ПШ «Дзвіночок» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень) за кодами ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень» або 55320000-9 – Послуги з організації харчування, оскільки ці послуги передбачають використання матеріально-технічної бази Замовника.
Встановлення цього кваліфікаційного критерію зумовлено потребою Замовника в забезпеченні харчування дітей різновікових категорій: дошкільного та раннього шкільного віку, які харчуються у різний час: діти початкових класів – двічі на день, а діти раннього шкільного віку – тричі на день (див. Додаток № 1 до тенднерної документації Технічна специфікація). Крім цього, у Замовника є власний харчоблок із усім необхідним обладнанням для приготування їжі.