Зміст
Уповноваженою особою розглянуто тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІАН". За результатами розгляду встановлено наступне: Пунктом 7 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено «Необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначені у розділі VII цієї тендерної документації». Пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації передбачено надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно розділу VII тендерної документації, зокрема заповненої технічної специфікації (розділ VII тендерної документації). Підпункт 1 та підпункт 2 пункту 3 розділу VII тендерної документації передбачав заповнення з боку учасників характеристик запропонованого товару, зокрема: комерційну назву товару, марку/модель, найменування виробника, країну походження товару. Пунктом 6 Додатку 2 до тендерної документації передбачено надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції інформації та документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника іншим вимогам, встановленим у цій тендерній документації, а саме: довідки в довільній формі з інформацією щодо кожного запропонованого учасником товару згідно орієнтовної форми, наведеної у п.6.1 Додатку 2 до тендерної документації. При цьому пункт 6.1 Додатку 2 до тендерної документації містить наступні вимоги: «* Ступінь локалізації виробництва товару повинен дорівнювати чи перевищувати 25 % у 2025 році. ** Перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який формує та веде Уповноважений орган (https://prozorro.gov.ua/uk/search/products ). *** Країни, які є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якими Україна уклала інші міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. Графи 3 і 4 зазначеної форми не заповнюються для відповідної позиції товару за умови, що країною походження такої позиції товару є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. На підтвердження незастосування вимог щодо локалізації виробництва учасник заповнює відповідним чином графу 5 форми та надає документ, що підтверджує країну походження такого товару – сертифікат походження товару. Для товару, стосовно якого застосовується положення щодо локалізації виробництва, учасником заповнюються графи 3 і 4 форми (заповнення графи 5 не вимагається) та надається: - копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861)». Учасником у складі тендерної пропозиції надано технічну специфікацію (файл «Технічна специфікація.pdf»), що містить інформацію про запропонований товар, а саме: Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 9Вт 6500К, найменування виробника: Донгхай юфенг лайтинг аплайнс ко. Лімітед, країна походження товару: спеціальний адміністративний район Гонконг (КНР) та Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 18Вт 6500К, найменування виробника: Донгхай юфенг лайтинг аплайнс ко. Лімітед, країна походження товару: спеціальний адміністративний район Гонконг (КНР). Учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва (файл «Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва.pdf»), в якій для запропонованого товару у графах 3 (ступінь локалізації виробництва* (%)) та 4 (ID Товара в Переліку**) зазначено « - », у графі 5 (Для товарів походженням з країн – членів Угоди*** країна походження товару) зазначено «Спеціальний адміністративний район Гонконг (Китайська Народна Республіка)». Учасником у складі тендерної пропозиції надано сертифікат про походження товару (файл «Сертифікат походження PANEL, LED Bulbe, LED TUBE.jpg»), викладений на інший ніж українська мова, та переклад цього сертифікату (файл «переклад до сертифікату походження панель. патрон тощо.pdf»). Відповідно інформації, зазначеної у документі (файл «переклад до сертифікату походження панель. патрон тощо.pdf»): «СЕРТИФІКАТ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ», «1. Експортер Компанія ШЕНЬЧЖЕНЬ СІНЬДЕШЕН ТРЕЙДІНГ КО. ЛІМІТЕД, ШЕНЬЧЖЕНЬ КНР ВИГОТОВЛЕНО ДОНГХАЙ ЮФЕНГ ЛАЙТІНГ АПЛАЙНС КО. ЛІМІТЕД, ОФІС 3.30/Ф НЬЮ ТРЕНД СТР №704 ПРІНС ЕДВАРД РОУД ІСТ КОВЛУН ГОНКОНГ КНР». Пунктом 3 Порядку підтвердження ступеню локалізації виробництва товарів, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861, передбачено: «3. Дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару. Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Мінекономіки». На сайті Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України за посиленням https://me.gov.ua/view/84af64fb-23c3-4ada-acb8-a731f0a68bde оприлюднено Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі” (надалі – Перелік). Відповідно інформації з вищезазначеного Переліку Спеціальний адміністративний район Гонконг (Китайська Народна Республіка) є країною-учасницею Угоди про державні закупівлі Світової організації торгівлі, ратифікованої Законом України від 16 березня 2016 року № 1029-VIII. Натомість Китайська Народна Республіка відсутня у Переліку. Згідно з частиною 4 статті 36 Глави 6 Митного кодексу України «Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон, територія чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару». Згідно з частиною 1 статті 41 Глави 7 Митного кодексу України «Документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару». Згідно з частиною 3 статті 41 Глави 7 Митного кодексу України «Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару». На підставі вищезазначеного можна вважати, що наданий у складі тендерної пропозиції Учасника документ (файл «переклад до сертифікату походження панель. патрон тощо.pdf») визначає країну походження запропонованого товару виробництва ДОНГХАЙ ЮФЕНГ ЛАЙТІНГ АПЛАЙНС КО. ЛІМІТЕД як КИТАЙСЬКА НАРОДНА РЕСПУБЛІКА та для незастосування вимог тендерної документації щодо локалізації виробництва не підтверджує, що країною походження такого товару є саме Особливий адміністративний район Китаю Гонконг, що не відповідає вимогам п.6.1 Додатку 2 до тендерної документації. Наявність інформації в документі (файл «переклад до сертифікату походження панель. патрон тощо.pdf») про місцезнаходження виробника ДОНГХАЙ ЮФЕНГ ЛАЙТІНГ АПЛАЙНС КО. ЛІМІТЕД за адресою: ОФІС 3.30/Ф НЬЮ ТРЕНД СТР №704 ПРІНС ЕДВАРД РОУД ІСТ КОВЛУН ГОНКОНГ не підтверджує саме походження товару у вищезазначеному Особливому адміністративному районі Китаю. Замовником відповідно до п.43 Особливостей розміщене в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначеної невідповідності, а саме щодо надання документу, що підтверджує походження запропонованого учасником товару виробника ДОНГХАЙ ЮФЕНГ ЛАЙТІНГ АПЛАЙНС КО. ЛІМІТЕД в Особливому адміністративному районі Китаю Гонконг - сертифікат походження товару або при застосуванні вимог щодо локалізації виробництва уточнену довідку з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861), уточнену технічну специфікацію. Учасником у встановлені законодавством терміни на усунення невідповідностей надано через електронну систему закупівель уточнені та/або нові документи, серед інших: документ щодо локалізації (файл «Лист пояснення щодо сертифіката.pdf»). Учасником відповідно до частини 9 статті 26 Закону не надано документів на усунення невідповідностей, визначених у повідомлені, а саме: документу, що підтверджує походження запропонованого учасником товару виробника ДОНГХАЙ ЮФЕНГ ЛАЙТІНГ АПЛАЙНС КО. ЛІМІТЕД в Особливому адміністративному районі Китаю Гонконг - сертифікат походження товару або при застосуванні вимог щодо локалізації виробництва уточнену довідку з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861), уточнену технічну специфікацію. Таким чином Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Відповідно до додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2025 р. № 782, предмет даної закупівлі відноситься до «освітлювальної техніки» на який розповсюджуються вимоги підпункту 1 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” на відповідний рік, крім випадків, передбачених пунктом 3 Порядку підтвердження ступеню локалізації виробництва товарів, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861. Запропонований Учасником товар, а саме: Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 9Вт 6500К, найменування виробника: Донгхай юфенг лайтинг аплайнс ко. Лімітед та Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 18Вт 6500К, найменування виробника: Донгхай юфенг лайтинг аплайнс ко. Лімітед відсутній у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який формує та веде Уповноважений орган (https://prozorro.gov.ua/uk/search/products ), що не відповідає вимогам п.6.1 Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації передбачено надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно розділу VII тендерної документації, а саме: 3.1. заповнена технічна специфікація (розділ VII тендерної документації); 3.2. протокол випробувань (вимірювань) із акредитованої Національним агентством з акредитації України лабораторії із зазначенням фактичних характеристик, що підтверджують показники підпунктів 1.5, 1.6, 1.7, 2.5, 2.6, 2.7 (Потужність, Світловий потік, Світлова температура) пункту 3 Розділу VІІ тендерної документації запропонованого товару. Лабораторія повинна бути у переліку акредитованих випробувальних лабораторій за посиленням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov (перевіряється Замовником). Учасником у складі тендерної пропозиції надано технічну специфікацію (файл «Технічна специфікація.pdf»), що містить інформацію про запропонований товар, а саме: Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 9Вт 6500К, найменування виробника: Донгхай юфенг лайтинг аплайнс ко. Лімітед, країна походження товару: спеціальний адміністративний район Гонконг (КНР) та Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 18Вт 6500К, найменування виробника: Донгхай юфенг лайтинг аплайнс ко. Лімітед, країна походження товару: спеціальний адміністративний район Гонконг (КНР). Учасником у складі тендерної пропозиції надано протокол випробувань (файл «Протокол 10.1-6996-1.pdf). Відповідно інформації, зазначеній у протоколі випробувань (файл «Протокол 10.1-6996-1.pdf), назва виробу – LED лампа, модель/тип – згідно таблиці, виробник – відомості відсутні, нормовані параметри – згідно таблиці. Таким чином протокол випробувань (файл «Протокол 10.1-6996-1.pdf) не підтверджує показники, зазначені Учасником у підпунктах 1.5, 1.6, 1.7, 2.5, 2.6, 2.7 (Потужність, Світловий потік, Світлова температура) пункту 3 технічної специфікації (файл «Технічна специфікація.pdf») запропонованого товару саме виробника Донгхай юфенг лайтинг аплайнс ко. Лімітед, що не відповідає вимогам п.3.2 Додатку 2 до тендерної документації. Підпункт 1 та підпункт 2 пункту 3 розділу VII тендерної документації передбачав заповнення з боку учасників характеристик запропонованого товару, зокрема: підпункти 1.5 та 2.5 Потужність, Вт (не більше 10 та 18 відповідно) (показник підтверджується протоколом випробувань/ вимірювань), підпункти 1.6 та 2.6 Світловий потік, Лм (не менше 750 та 1500 відповідно) (показник підтверджується протоколом випробувань/ вимірювань), підпункти 1.7 та 2.7 Світлова температура, К (не менше 4700) (показник підтверджується протоколом випробувань/ вимірювань). Учасником у технічній специфікації (файл «Технічна специфікація.pdf») зазначені технічні характеристики запропонованого товару: Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 9Вт 6500К, зокрема: підпункт 1.5 Потужність, Вт – «9 (див.протокол)», підпункт 1.6 - Світловий потік, Лм - «900 (див.протокол)», підпункт 1.7 Світлова температура, К - «6500 (див.протокол)», що не підтверджується фактичними показниками, зазначеними у протоколі випробувань (файл «Протокол 10.1-6996-1.pdf) для ідентифікаційного номеру зразку 6996/11 LED TUBE колба Т8 G13 9W, зокрема: споживча потужність, Вт – 9,95; світловий потік, Лм – 1000; колірна температура, К – 6625, що не відповідає вимогам п.3.2 Додатку 2 до тендерної документації. Учасником у технічній специфікації (файл «Технічна специфікація.pdf») зазначені технічні характеристики запропонованого товару: Світлодіодна трубка (LED TUBE), марка/модель LED Лампа колба Т8 18Вт 6500К, зокрема: підпункт 2.5 Потужність, Вт – «18 (див.протокол)», підпункт 2.6 - Світловий потік, Лм - «1800 (див.протокол)», підпункт 2.7 Світлова температура, К - «6500 (див.протокол)», що не підтверджується фактичними показниками, зазначеними у протоколі випробувань (файл «Протокол 10.1-6996-1.pdf) для ідентифікаційного номеру зразку 6996/12 LED TUBE колба Т8 G13 18W, зокрема: споживча потужність, Вт – 17.43; світловий потік, Лм – 1920; колірна температура, К – 6503, що не відповідає вимогам п.3.2 Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. На підставі викладеного, керуючись підпунктами 1 та 2 п. 44 Особливостей та пунктом 6 розділу V тендерної документації, вирішено відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІАН" у зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.