Обгрунтування використання процедури
На час дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон), проводять закупівлі з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості). Листування із споживачами, підприємствами, установами, організаціями, судовими органами, державними органами здійснюється за допомогою поштового зв’язку. Враховуючи викладене, з метою забезпечення потреб Товариства необхідно здійснити закупівлю по предмету «Марки поштові» за кодом ДК 021:2015: 22410000-7 – Марки. Особливості надання послуг поштового зв’язку та діяльності національного оператора регулюються Законом України «Про поштовий зв’язок» від 04.10.2001, відповідно до якого та наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 №388 «Про затвердження Положення про знаки поштової оплати» поштова марка – державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку, що надається національним оператором. Частиною 3 статті 15 Закону України «Про поштовий зв’язок» передбачено, що національний оператор має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу. Частиною 7 статті 15 Закону України «Про поштовий зв’язок» передбачено, що юридична особа, на яку покладається виконання функцій національного оператора, визначається Кабінетом Міністрів України. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 січня 2002 року № 10-р «Про національного оператора поштового зв’язку» виконання функцій національного оператора поштового зв’язку покладено на Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта». Слід зазначити, що Акціонерне товариство «Укрпошта», є правонаступником Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта». Таким чином, Акціонерне товариство «Укрпошта» набуло виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу. Відповідно до пп.5 п. 13 частини Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 придбання замовником товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: • предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання; • укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу; • відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником; • необхідність захисту прав інтелектуальної власності; • укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу. З огляду на вищезазначене та з урахуванням положень Особливостей, у Замовника наявні підстави для здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі поштових марок відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, у зв’язку із відсутністю конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.