Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації (Облвійськадміністрації) (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 30.10.2025 № 168, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРАНТБУДПРОМ» (далі – ТОВ «ГАРАНТБУДПРОМ»), вимога про усунення невідповідностей до 13.11.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.10.2025 № 168/Б, від 14.11.2025 № 174/Б, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 20.11.2025 № 03-25/80 на суму 33 469 453,91 гривень з ПДВ, додаткові угоди від 24.11.2025 № 1 та № 2 до Договору, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 27.11.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Відповідно до річного плану закупівель UA-P-2025-10-10-005397-a закупівля UA-2025-10-10-008044-a здійснюється Замовником у рамках виконання заходів (кроків), передбачених Планом України, схваленим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 р. № 244.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-10-10-008044-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (додаток 5 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтею 17 Рамкової угоди у частині збереження документів протягом п’яти років із дати завершення заходу.
Надане Замовником 27.11.2025 на запит Держаудитслужби пояснення, не спростовує наявність порушення: «Згідно вимог пункту 1 статті 17 Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX документи будуть зберігатися протягом п'яти років із дати завершення заходу.»
Відповідно до вимог пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10, 13, 80, 86, 88, 89, 91 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Крім того, вимогами абзацу другого та четвертого частини першої статті 41 Закону визначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси; у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Під час моніторингу встановлено, що додаток № 4 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» та Додаток № 5 «Інформація про країну походження товару» до Договору не містять відомостей щодо вартості транспортування та заготівельно-складські витрати.
На запит Держаудитслужби від 27.11.2025, Замовник надав пояснення та зазначив: «Абзацами № 2, № 4 частини 1 статті 41 Закону не встановлено вимогу щодо наявності одного документа (Додатку), що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У зв'язку з чим Замовником, на виконання вимог абзацу 2 Частини 1 ст. 41 Закону передбачено невід'ємні Додатки до Договору про закупівлю, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в яких відповідно до абзацу 4 Частини 1 ст. 41 Закону, в свою чергу, міститься інформація про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.»
Однак надані Замовником пояснення не спростовують порушення абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону, згідно з яким підрядник зобов’язаний у складі інформації про ціни на матеріальні ресурси зазначати транспортні та складські витрати.
Отже, Замовником укладено Договір з порушенням норм, встановлених пунктом 17 Особливостей та частиною першою статті 41 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення Замовником вимог щодо строків зберігання документів, передбачених статтею 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до нього – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо приведення умов договору про закупівлю у відповідність до вимог статті 17 Рамкової угоди, пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону, недопущення установлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиття заходів.