Обгрунтування використання процедури
Уповноважена особа ознайомилась із
потребою у закупівлі додаткових робіт на об’єкті: «Нове будівництво
лугопарку вздовж річки Стир на території від мосту на вул. Ковельській до
мосту на вул. Шевченка в м. Луцьку Волинської області» (закупівля робіт
здійснюється в межах реалізації міжнародного грантового проєкту
№ PLUА.01.03-IP.01-0033/23-00 «Дике життя у великому місті: захист і
промоція дикої природи й біорізноманіття в Луцьку та Жешуві»). Процедури
закупівель визначаються відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів
України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення
публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування» зі змінами (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні
закупівлі» (далі – Закон) в частинах, що не врегульовані Особливостями.
Відповідно до п. 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником
на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року
(планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від
її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно
до статті 4 Закону. Згідно з вимогами ст. 4 Закону закупівля здійснюється
відповідно до річного плану. Річний план та зміни до нього безоплатно
оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом
п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Згідно з п. 10 Особливостей для здійснення закупівель товарів і послуг
(крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує
100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або
перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує
1,5 млн. гривень, замовники здійснюють закупівлю шляхом застосування
відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або
шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно
до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від
14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання
електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими
особливостями.
17 лютого 2025 року було оголошено відкриті торги з особливостями
(UA-2025-02-17-013718-a) на закупівлю робіт «Нове будівництво лугопарку
вздовж річки Стир на території від мосту на вул. Ковельській до мосту на
вул. Шевченка в м. Луцьку Волинської області» (закупівля робіт
здійснюється в межах реалізації міжнародного грантового проєкту
№ PLUА.01.03-IP.01-0033/23-00 «Дике життя у великому місті: захист і
промоція дикої природи й біорізноманіття в Луцьку та Жешуві») за кодом
ДК 021:2015:45110000-1 Руйнування та знесення будівель і земляні роботи,
за результатами якої було укладено договір від 22.05.2025 № 409 з
ТОВ «ЖИТЛОБУД-2» на суму 31 990 000,00 грн без ПДВ.
Під час виконання зазначених робіт було виявлено необхідність у
виконанні додаткових робіт, перелік яких не було визначено в технічному
завданні при проведенні процедури відкритих торгів. Внаслідок звернення
від підрядника ТОВ «ЖИТЛОБУД-2» було сформовано робочу групу, за
результатами роботи якої було визначено орієнтовні додаткові роботи, які
необхідно виконати під час здійснення робіт на об’єкті. Також робочою
групою було визначено необхідність звернення до проєктанта із запитом
щодо коригування проєктно-кошторисної документації для внесення змін до
проєкту та виконання додаткових робіт на об’єкті. Проєктантом було
проведено коригування проєктно-кошторисної документації по об'єкту «Нове
будівництво лугопарку вздовж річки Стир на території від мосту на
вул. Ковельській до мосту на вул. Шевченка в м. Луцьку Волинської області»
(закупівля робіт здійснюється в межах реалізації міжнародного грантового
проєкту № PLUА.01.03-IP.01-0033/23-00 «Дике життя у великому місті:
захист і промоція дикої природи й біорізноманіття в Луцьку та Жешуві»),
щодо якої отримано позитивний експертний звіт від 19.08.2025 № 174/03-
0162/01-25.
На підставі викладеного було визначено доцільність проведення
закупівлі додаткових робіт.
У зв’язку з цим, укладення прямого договору за підпунктом 8 п. 13
Особливостей проводиться за сукупності підстав:
1. Договір на додаткові роботи буде укладено з тим самим виконавцем, а
саме: ТОВ «ЖИТЛОБУД-2».
2. Такі роботи технічно та економічно пов’язані з основним договором
від 22.05.2025 № 409 між замовником та ТОВ «ЖИТЛОБУД-2».
3. Загальна вартість додаткових робіт становить 15 993 612, 87 грн без
ПДВ, що не перевищує 50 % вартості основного договору від 22.05.2025
№ 409.
4. Закупівля додаткових аналогічних робіт у того самого учасника
здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю,
який був укладений від 22.05.2025 № 409.
Отже, за наявності позитивного експертного звіту від 19.08.2025
№ 174/03-0162/01-25 за робочим проєктом «Нове будівництво лугопарку
вздовж річки Стир на території від мосту на вул. Ковельській до мосту на
вул. Шевченка в м. Луцьку Волинської області (коригування)» та потреби у
виконанні додаткових робіт, які стали необхідними для виконання проєкту в
ході виконання робіт по цьому ж проєкту, а також з урахуванням тієї
обставини, що очікувана вартість додаткових робіт становить
15?993?612,?87?грн?без?ПДВ, що не перевищує 50 відсотків ціни основного
договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі,
було прийнято рішення здійснити закупівлю додаткових робіт, керуючись
підпунктом 8 п. 13 Особливостей, оскільки у замовника після укладення
договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт,
пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого
виконавця робіт. Закупівля додаткових робіт у того самого виконавця робіт
здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю,
якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни
основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення
закупівлі.
Згідно з підпунктом 8 п. 13 Особливостей, придбання замовниками
товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить
або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких
становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або
перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення
договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або
електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: у замовника після
укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі
додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного
договору, в того самого виконавця робіт / надавача послуг. Можливість і
умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути
передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за
результатами проведення закупівлі.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до підпункту 8 п. 13
Особливостей замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель
звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної
системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та
перехідні положення» Закону. У разі укладення договору про закупівлю
відповідно до підпункту 8 п. 13 Особливостей замовник разом зі звітом про
договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи
закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про
закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для
здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування
у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується
уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою
замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або
іншою особою, визначеною керівником замовника.
Згідно з частиною першою ст. 41 Закону невід’ємними додатками до
договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового
будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта
будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні
ресурси. У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні
ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування
матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість,
відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські
витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної
позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Згідно з частиною першою ст. 10 Закону замовник самостійно та
безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в
електронній системі закупівель у порядку, встановленому уповноваженим
органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про
закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять
інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному
форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці
другому частини першої статті 41 Закону) – протягом трьох робочих днів з
дня його укладення.
Враховуючи вищезазначене, з метою дотримання принципу
ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби в умовах
воєнного стану, замовником прийнято рішення про застосування під час
здійснення закупівлі вищезазначеного винятку згідно з Особливостями.
З огляду на викладене, рішення (обґрунтування) замовника про
проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.