Звернення:
За тендером : РМК супорта
Тема:
Щодо вимог п.15 та п.16 Переліку документів, які надаються усіма Учасниками для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації Додаток 2 до тендерної документації
Зміст:
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно зі статтею 5 Закону, вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім того, частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Виходячи з вищевикладеного, вимоги, зазначені у пунктах 15 і 16 "Переліку документів, які надаються усіма Учасниками для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації" (Додаток 2 до тендерної документації), а саме:
п. 15: Вимога про обов’язкову наявність складського приміщення у м. Івано-Франківську з підтвердженням правом власності або договором оренди/суборенди;
п. 16: Вимога про наявність на складі Учасника в м. Івано-Франківську всього переліку товару на етапі кваліфікації пропозиції та оформлення Акта огляду;
Призводять до дискримінації Учасників та обмежують конкуренцію, оскільки штучно звужують коло потенційних учасників.
Учасник тендеру має свій склад у місті Дніпро та всі позиції по даній закупівлі є в наявності, про що буде надано гарантійний лист.
Виконання вимог Замовника щодо терміновості постачання (протягом трьох робочих днів з моменту запиту) буде забезпечене власними силами за допомогою власної логістики, місцезнаходження складу не повинно бути визначальною дискримінаційною вимогою. Метою Замовника є вчасно отримати якісний товар, а не примусити Учасника мати склад у певному місті.
Щодо процедури перевірки товару (п. 16):
Вимога про здійснення перевірки товару на складі Учасника комісією Замовника на етапі кваліфікації є неправомірною та такою, що суперечить чинному законодавству. На етапі кваліфікації Учасники підтверджують свою спроможність поставити товар (технічні, якісні, кількісні характеристики), зокрема, гарантійними листами, сертифікатами та іншими документами, зазначеними у тендерній пропозиції. Згідно зі звичайною господарською практикою та нормами Закону, перевірка товару уповноваженою особою Замовника проводиться при його отриманні/прийманні. Про всі кількісні та якісні характеристики товару зазначається у тендерній пропозиції, що додатково підтверджується гарантійним листом Учасника тендерної закупівлі.
Стандартна господарська практика: Перевірка товару (приймання за кількістю та якістю) уповноваженою особою Замовника, як правило, проводиться при його фактичному отриманні/передачі (тобто, на етапі виконання договору), що відповідає нормам Цивільного та Господарського кодексів України.
Так листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06, Міністерство, як уповноважений орган, неодноразово наголошувало на неприпустимості встановлення дискримінаційних вимог, зокрема тих, які штучно прив'язують Учасника до конкретного регіону. Учасник, який має склад в іншому місті і гарантує виконання всіх умов щодо термінів та якості (через гарантійний лист та інші документи тендерної пропозиції), повністю відповідає меті Закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, вимоги пунктів 15 та 16 тендерної документації, що стосуються обов'язкової наявності складу в м. Івано-Франківську та огляду товару на складі на етапі кваліфікації, є неправомірними, дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію згідно зі статтями 3, 5 та 22 Закону.
Замовник зобов'язаний усунути наведені порушення шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації з метою забезпечення принципів добросовісної конкуренції та недискримінації.
У разі неусунення даних вимог Учасником закупівлі буде подано скаргу до Антимонопольного комітету України (АМКУ)
Дата оприлюднення звернення:
14.10.2025 14:15
Доброго дня. Ваше звернення уважно вивчено спеціалістами Замовника та прийнято рішення не вносити зміни до тендерної документації, оскільки замовник не вбачає дискримінаційних умов у тендерній документації.
Дата оприлюднення відповіді:
17.10.2025 14:55