Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 19 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план школи І-ІІІ ступенів № 119 Деснянського району міста Києва на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї (далі – Тендерна документація), реєстр пропозицій, протокол розкриття пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця «СБП ГРУП» (далі - ТОВ «СБП ГРУП»), протокол щодо прийняття рішення Уповноваженої особи від 23.10.2025 №28-ВТ, 07.11.2025 №29-ВТ, повідомлення про намір укласти договір, Договір від 13.11.2025 №119-ВТ-ПВ (далі – Договір №119-ВТ-ПВ), додаткові угоди від 13.11.2025 №№1,2, пояснення Замовника надані 06.11.2025, 07.11.2025, 14.11.2025 через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 17 Особливостей Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10, 13, 80, 86, 88, 89, 91 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005№ 668 зі змінами (далі – постанова №668), та частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Водночас, відповідно до пункту 10.2 розділу 10 Договору №119-ВТ-ПВ гарантійний строк експлуатації об’єкта становить 5 (п’ять ) років з дати підписання акту комісією, яка здійснює приймання об’єкта в експлуатацію, при дотриманні експлуатуючою організацією Правил експлуатації, що не відповідає нормам частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови №668.
Таким чином, при укладанні Договору №119-ВТ-ПВ не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови №668 та порушено вимоги пункту 17 Особливостей в частині невідповідності нормам Цивільного кодексу України.
В ході моніторингу додатковою угодою від 13.11.2025 №1 внесено зміни до пункту 10.2 Договору №119-ВТ-ПВ та викладено його в наступній редакції: «10.2 Гарантійний строк експлуатації об'єкта становить 10 (десять) років з дати підписання акту комісією, яка здійснює приймання об'єкта в експлуатацію, при дотриманні експлуатуючою організацією Правил експлуатації».
Проведеним аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 розділу ІІІ «Перелік інших документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Додатку 5 до Тендерної документації учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції має надати копію чинного дозволу та/або ліцензії та/або декларації (та/або іншого документу, який посвідчує її видачу) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії або декларації на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством України. Якщо строк (термін) дії дозволів/ ліцензій/декларацій тощо, наданих учасником у складі тендерної пропозиції, спливає до моменту закінчення надання послуг, виконання робіт, постачання товару, учасник у складі пропозиції має надати документальне підтвердження-зобов'язання (лист, довідка або інший підтверджуючий документ за підписом уповноваженої особи учасника) щодо їх отримання до моменту укладання договору (продовження терміну дії на весь період виконання робіт, що є предметом закупівлі). У разі, якщо отримання дозволу/ліцензії/декларації (або іншого документу, який посвідчує їх видачу) не передбачено законодавством, учасник надає лист-пояснення з посиланням на нормативні акти або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
Додатком 2 до Тендерної документації «Дефектний акт на «Капітальний ремонт (заміна водостічної системи) в школі І-ІІІ ступенів № 119 Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Закревського,15-Б» (далі – Дефектний акт) передбачено, зокрема, виконання наступних робіт: Нанесення вручну в один шар покриття з вогнезахисного матеріалу на горизонтальні поверхні дерев'яних конструкцій (позиція 5 Дефектного акту).
Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню встановлений статтею 7 Закону України «Про ліцензування господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII із змінами (далі – Закон №222-VIII).
Так, відповідно до вимог пункту 13 частини першої статті 7 Закону №222-VIII ліцензуванню підлягає господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 6 «Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №852 роботи з вогнезахисту (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) підлягають ліцензуванню.
ТОВ «СБП ГРУП» в складі тендерної пропозиції надано ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України (наказ на видачу ліцензії від 13.12.2017 №59-Л), дозвіл від 18.05.2023 № С-795-23 на роботи підвищеної небезпеки, виданий Центральним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці, та Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які не підтверджують право виконання робіт з вогнезахисту. Інших документів, які б підтверджували право учасника ТОВ «СБП ГРУП» на здійснення робіт з вогнезахисту, в складі пропозиції не надано.
При цьому, учасником ТОВ «СБП ГРУП» в складі пропозиції надано «Лист про субпідрядників» від 15.10.2025 вих.№15/10-14, в якому зазначено, що ТОВ «СБП ГРУП» зобов’язується надати послуги власними силами, без залучення до виконання договору субпідрядних організацій.
Таким чином, ТОВ «СБП ГРУП» не дотримано вимоги пункту 3 розділу ІІІ Додатку 5 до Тендерної документації.
Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ТОВ «СБП ГРУП» вимогам тендерної документації не відносяться до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції.
З огляду на вищенаведене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «СБП ГРУП» підлягала відхиленню на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).
Водночас, Замовником в порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «СБП ГРУП», а визначено його переможцем торгів.
Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не спростовують виявлені порушення.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено, що при укладанні Договору №119-ВТ-ПВ не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови №668 та порушено вимоги пункту 17 Особливостей в частині невідповідності нормам Цивільного кодексу України.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.