Закупівля Послуга з комплексного обслуговування будівель та приміщень для облаштування приміщень для розміщення внутрішньо-переміщених та/або евакуйованих осіб від КЗ Комунальний заклад "Маріупольський міський соціальний гуртожиок".
Послуги робітника з комплексного утримання будинку (електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж та монтажник санітарно-технічних систем та устаткування)
Код ДК 021:2015
98340000-8 -
Послуги з тимчасового розміщення (проживання) та офісні послуги
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.10.2025 00:25
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.10.2025 00:25
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.10.2025 00:25
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.10.2025 00:25
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.10.2025 00:25
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Станом на дату публікації даної процедури закупівлі (08.10.2025 р.) Замовником висвітлено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника №94 від 08.10.2025 року, яка містить дискримінаційні умови.
Відповідно до п.2 дод.1.1 до тендерної документації учасником у складі тендерної пропозиції надається довідка складається, згідно зразка, наведеного в Додатку 1.1 до тендерної документації, з інформацією про посаду працівника (згідно колонки 15 додатку 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску), кількість працівників. *Довідка має містити інформацію про наявність не менше восьми адміністраторів; двох двірників; семи прибиральників службових приміщень або робітників з комплексного прибирання та утримання будинків з прилеглими територіями; не менше чотирьох машиністів з прання та ремонту спецодягу; не менше трьох робітників з комплексного утримання будинку (електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж та/або монтажник санітарно-технічних систем та устаткування); не менш однієї швачки; не менш одного перукаря.
ДОВІДКА*
про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
______________________ (найменування Учасника) підтверджує, що має наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід., а саме:
№ Посада працівника Прізвище (за наявності), ім’я, по батькові (за наявності) працівника
1
2
До довідки обов’язково надається Додаток 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма 1-ДФ), затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ від 13.01.2015 р. № 4.
**«наявність» передбачає, що працівники повинні бути працевлаштовані та доступні для виконання послуг на момент подання пропозиції та протягом терміну дії договору.
Фраза «повинні бути працевлаштовані», та надання інформації в довідці згідно «Додатку 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма 1-ДФ), затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ від 13.01.2015 р. № 4» та НАДАННЯ САМОГО «Додатку 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма 1-ДФ), затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ від 13.01.2015 р. № 4» означає, що:
- по-перше, всі зазначені особи, а саме: не менше восьми адміністраторів; двох двірників; семи прибиральників службових приміщень або робітників з комплексного прибирання та утримання будинків з прилеглими територіями; не менше чотирьох машиністів з прання та ремонту спецодягу; не менше трьох робітників з комплексного утримання будинку (електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж та/або монтажник санітарно-технічних систем та устаткування); не менш однієї швачки; не менш одного перукаря повинні бути працевлаштовані в учасника, відповідно знаходитись у штаті, що прямо унеможливлює залучення таких за цивільно-правовими договорами.
Де, основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату.
Станом на сьогодні, ТОВ «ФІРМА САТУРІ» залучає деяких працівників за договорами цивільно-правового характеру, наприклад договір з фізичною особою Кебою Надією Володимирівною №009 від 01.05.2025року (файл «1_ЦПХ.pdf»), що відповідно не дозволяє Скаржнику взяти участь на рівних умовах у даній процедурі закупівлі.
Де, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції.
- по-друге, вимога щодо надання Додатку 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма 1-ДФ), затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ від 13.01.2015 р. № 4 та зазначення інформації згідно такого означає, що станом на кінець останнього звітного періоду такі працівники повинні бути в штаті. Де, така дата передує даті публікації процедури закупівлі.
Тендер опубліковано 08.10.2025 року, а кінцева дата подання тендерної пропозиції 16.10.2025 року. Тобто умовно навіть якщо б Скаржник прийняв таких людей в штат, то відзвітував би лише у наступному місяці та не зміг би надати відповідний документ, в якому були би зазначені всі вказані працівники.
Окрім цього, знову ж таки вимога щодо надання Додатку 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма 1-ДФ), затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ від 13.01.2015 р. № 4 та умова щодо обов’язкового працевлаштування працівників з відсутньою можливістю залучення працівників за договором цивільно-правового характеру не дозволяє нам прийняти участь на рівних умовах у даній процедурі закупівлі (файл «2_4 ДФ.pdf»).
Отже, за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку про наявність САМЕ працевлаштованих працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та Додаток 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма 1-ДФ), затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ від 13.01.2015 р. № 4 на таких працівників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель та з урахуванням Особливостей шляхом внесення змін до тендерної документації.
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 15397-р/пк-пз від 13.10.2025 р. з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) прийнято до розгляду скаргу ТОВ «ФІРМА САТУРІ» (код ЄДРПОУ: 43121099) від 10 жовтня 2025 № UA-2025-10-08-000025-a.a1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та пункту 56 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості), Замовник надає обґрунтовані пояснення по суті скарги.
Скаржник стверджує, що пункт 2 Додатку 1.1 тендерної документації, затвердженого протокольним рішенням уповноваженої особи № 94 від 08.10.2025, містить дискримінаційні умови, які порушують принципи недискримінації, добросовісної конкуренції та пропорційності (частини 1 та 4 статті 5, частина 4 статті 22 Закону).
Вимога щодо надання довідки про наявність працевлаштованих працівників (8 адміністраторів, 2 двірників, 7 прибиральників, 4 машиністів з прання та ремонту спецодягу, 3 робітників з комплексного утримання будинку, 1 швачка, 1 перукар) з підтвердженням через Додаток 5 (Д5) до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (Форма № 1ДФ), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі – Д5 до Форми № 1ДФ), що унеможливлює залучення працівників за цивільно-правовими договорами (ЦПХ).
Вимога щодо Д5, яка нібито обмежує учасників, що працевлаштували працівників після звітного періоду. Скаржник посилається на рішення АМКУ № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024 (тендер UA-2024-09-25-013052-a) та просить визнати порушення, зобов’язавши Замовника усунути дискримінаційні умови шляхом внесення змін до тендерної документації.
Замовник вважає скаргу необґрунтованою, оскільки тендерна документація відповідає Закону, Особливостям та принципам публічних закупівель. Вимоги пункту 2 Додатку 1.1 є пропорційними, обґрунтованими та спрямованими на забезпечення якості виконання договору для соціально значущого об’єкта – гуртожитку для внутрішньо переміщених осіб (ВПО).
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону, Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, які підтверджують наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід. Послуга з комплексного обслуговування приміщень соціального гуртожитку (прибирання, технічне обслуговування, санітарно-гігієнічні заходи, прання тощо) вимагає стабільної команди виконавців, особливо в умовах воєнного стану (пункт 1 Особливостей).
Вимога щодо офіційного працевлаштування працівників обґрунтована наступним:
Трудові договори регулюються Кодексом законів про працю України (стаття 21 КЗпП), що забезпечує контроль за організацією роботи та дисципліною працівників, на відміну від ЦПХ, які фокусуються на результаті (стаття 837 Цивільного кодексу України). Моніторинги ДАСУ за 2024 р. фіксують значну кількість порушень у закупівлях через невиконання договорів, зокрема через недостатність ресурсів, включаючи нестабільність персоналу. Для соціального гуртожитку на 200 місць потрібна постійна команда для безперервного обслуговування, що передбачає щоденне прибирання, підтримку чистоти.
Кількість і кваліфікація працівників (8 адміністраторів, 2 двірники, 7 прибиральників тощо) відповідають типовим нормам, розрахованим на основі обсягу послуг (наприклад, 1 прибиральник на 30–40 осіб або 100–150 м?), викладеним у технічній специфікації тендеру (Додаток 2).
Вимога застосовується однаково до всіх учасників (частина 3 статті 5 Закону). Скаржник (файл "1_ЦПХ.pdf") зазначає, що залучає працівників за ЦПХ (наприклад, Кеба Надія Володимирівна, договір № 009 від 01.05.2025), але не надає доказів, що ЦПХ забезпечують еквівалентну якість і стабільність. На відміну від рішення АМКУ № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024, де вимога була визнана дискримінаційною через відсутність обґрунтування, Замовник у розділі 3 тендерної документації чітко пояснив необхідність штатного працевлаштування для мінімізації ризиків невиконання.
Вимога щодо надання Д5 до Форми № 1ДФ є стандартною практикою для підтвердження наявності працівників у штаті (наказ Мінфіну № 4 від 13.01.2015).
Вона не обмежує учасників:
Тендерна документація вимагає подання Д5 на момент подання пропозиції (до 16.10.2025), а не за попередній звітний період. Учасники можуть оновити звітність відповідно до статті 49 Податкового кодексу України. Період у 8 календарних днів (08.10.2025–16.10.2025) є достатнім для підготовки документів (частина 2 статті 21 Закону).
Вимога мінімізує ризики подання недостовірних даних про штат, що підтверджується звітом ДАСУ за 2024 рік (15% порушень через фіктивні довідки). Статистика ProZorro, оприлюднена на E-Tender.ua, вказує на середню кількість учасників у подібних закупівлях – 2,45, що свідчить про достатній рівень конкуренції.
Тендерна документація оприлюднена в ProZorro 08.10.2025 відповідно до статті 22 Закону, забезпечуючи прозорість і доступність для всіх учасників. Вимоги пункту 2 Додатку 1.1 відповідають принципам недискримінації, максимальної економії та ефективності (частина 1 статті 5 Закону). Посилання Скаржника на рішення АМКУ № 16566-р/пк-пз нерелевантне, оскільки в даному випадку вимоги обґрунтовані в документації та пропорційні потребам закупівлі. Скарга не містить конкретних доказів обмеження конкуренції, що робить її декларативною (стаття 18 Закону).
Замовник просить Колегію:
1. Визнати скаргу ТОВ "ФІРМА САТУРІ" необґрунтованою та відмовити в її задоволенні в повному обсязі (частина 17 статті 18 Закону).
2. Підтвердити відповідність тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, дозволивши продовження процедури закупівлі. Замовник наполягає, що вимога про офіційне працевлаштування персоналу та її підтвердження через Додаток 5 (Д5) є обґрунтованою та пропорційною специфіці закупівлі, і не містить дискримінаційних ознак.
2.1. Необхідність офіційного працевлаштування (Трудові договори vs. ЦПХ) Соціальна значущість та стабільність: Послуга з комплексного обслуговування приміщень соціального гуртожитку для внутрішньо переміщених осіб (ВПО), особливо в умовах воєнного стану, вимагає стабільної, постійної команди виконавців для забезпечення безперервного обслуговування (щоденне прибирання, технічна підтримка).
Контроль якості та дисципліна: Офіційне працевлаштування (трудові договори) регулюється Кодексом законів про працю України (КЗпП) (ст. 21 КЗпП), що дозволяє Замовнику контролювати організацію роботи, дисципліну та оперативну присутність працівників на об'єкті. Натомість, цивільно-правові договори (ЦПХ) (ст. 837 Цивільного кодексу України) регулюють лише результат роботи, а не сам процес, що несе ризик нестабільності персоналу та невиконання договору.
Мінімізація ризиків: Моніторинги ДАСУ за 2024 рік фіксують значну кількість порушень через нестабільність персоналу та недостатність ресурсів, що підтверджує необхідність жорсткої вимоги до кваліфікаційних критеріїв.
2.2. Підтвердження через Додаток 5 (Д5) та звітний період Стандартна практика: Вимога щодо надання Д5 до Форми № 1ДФ є стандартною та об'єктивною практикою для достовірного підтвердження наявності працівників у штаті відповідно до Наказу Мінфіну № 4 від 13.01.2015.
Відсутність обмеження щодо дати працевлаштування: Скаржник невірно трактує вимогу. Тендерна документація вимагає подання Д5 на момент подання пропозиції (до 16.10.2025), а не виключно за попередній звітний період. Учасники мають законну можливість оновити звітність відповідно до статті 49 Податкового кодексу України.
Мінімізація фіктивних даних: Вимога мінімізує ризики подання недостовірних/фіктивних довідок про штат, що підтверджується звітом ДАСУ за 2024 рік, де 15% порушень стосувалися саме цього.
2.3. Нерелевантність судової практики Розмежування обґрунтування: Посилання Скаржника на рішення АМКУ № 16566?p/?K??3 від 09.10.2024 нерелевантне. У тому рішенні вимога була визнана дискримінаційною через відсутність обґрунтування. Натомість, у даній закупівлі Замовник чітко пояснив необхідність штатного працевлаштування для мінімізації ризиків невиконання у соціально значущому об'єкті (розділ 3 тендерної документації).
Відсутність доказів обмеження: Скаржник зазначає, що залучає працівників за ЦПХ, але не надає конкретних доказів того, що ці ЦПХ забезпечують еквівалентну якість та стабільність. Наявність середньої кількості учасників у подібних закупівлях — 2,45 (статистика ProZorro ) свідчить про достатній рівень конкуренції. Скарга не містить конкретних доказів обмеження конкуренції і є декларативною (ст. 18 Закону).
Вимоги пункту 2 Додатку 1.1 тендерної документації є обґрунтованими, пропорційними та недискримінаційними. Вони відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям, забезпечуючи максимальну економію та ефективність шляхом мінімізації ризиків невиконання договору на соціально важливому об'єкті