Звернення:
За тендером : Папір туалетний, рушники та серветки паперові
Тема:
щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації Замовника
Зміст:
Доброго дня!
На вимогу у тендерній документації, а саме по позиції №4 Таблиці №2 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД надати на Виробника запропонованого Учасником Товару копії діючих на момент розкриття тендерних пропозицій: свідоцтво/сертифікат про екомаркування ЄС, виданий органом сертифікації Ecolabelling Sweden. Це є дискримінаційною вимогою тому, що на відповідність запропонованого товару надання свідоцтво/сертифікат про екомаркування ЄС, виданий органом сертифікації Ecolabelling Sweden є неможливим, якщо цей товар виготовлений вітчизніним виробником та на підтвердження відповідності товару, в Україні діє національний стандарт ДСТУ ISO 14024:2018 Екологічні марковання та декларація (екологічне маркування типу I) український стандарт та ДСТУ ISO 14021:2016 Екологічні марковання та декларації. Екологічні самодекларації (екологічне маркування типу II) (ISO 14021:2016, IDT), це українські стандарти, що визначають принципи та процедури для програм екологічного марковання.
Згідно тендерної документації розділу 3 пункту 6 ТД Замовник зазначує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону і не містять жодних дискримінаційних вимог до учасників і сам собі протиречить і своєю вимогою у ТД порушує Закон визначений частиною четвертою статті 5 Закону та Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому, така вимога Замовника є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та створює дискримінаційних умов для учасників процедури.
Вимагаємо внести зміни у тендерну документацію, щодо вимоги надати на Виробника запропонованого Учасником Товару копії діючих на момент розкриття тендерних пропозицій: свідоцтво/сертифікат про екомаркування ЄС, виданий органом сертифікації Ecolabelling Sweden прописати чер та/або свідоцтво/сертифікат, який підтверджує відповідність товару вітчизнянного виробника нормам екомаркування.
Доречі, аналізуючи, минулі закупівлі Замовника за цім кодом ДК, на торги виходив тільки один Постачальник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕРВІС ПРО", що дає привід прийти до висновку, що ці торги з такими дискримінаційними вимогами обмежують коло учасників аж до одного.
Питання, чому Замовник вимагає надати свідоцтво/сертифікат про екомаркування ЄС, виданий органом сертифікації Ecolabelling Sweden, до позиції №4 Таблиці №2 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД, а не всіх 8-ми позицій, згідно ТД, напевно тому, що цей сертифікат є у єдиного учасника-ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕРВІС ПРО", серед Поставщиків, згідно предмету закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
08.10.2025 16:16
Добрий день! У відповідь на звернення повідомляємо наступне.
Замовник визнає важливість забезпечення добросовісної конкуренції та в процесі організації закупівлі дотримується принципів, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципів недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
Метою включення до тендерної документації вимоги щодо надання свідоцтва/сертифіката про екомаркування ЄС є підтвердження, що запропонований товар (у даному випадку - папір туалетний) відповідає встановленим екологічним критеріям згідно з вимогами європейських екостандартів (EU Ecolabel).
З урахуванням зазначеного, Замовником будуть внесені наступні зміни в тендерну документацію:
«3.4.4. По позиції №4 Таблиці №2 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД надати копію чинного на момент розкриття тендерних пропозицій сертифіката/свідоцтва про екомаркування ЄС (EU Ecolabel), виданого виробнику запропонованого Учасником Товару акредитованим органом відповідно до вимог Регламенту (ЄС) № 66/2010 про екологічне маркування ЄС або еквівалентний документ, що підтверджує відповідність екологічним вимогам.
Такими еквівалентними документами можуть бути або сертифікат/свідоцтво екологічного маркування типу І, відповідно до ДСТУ ISO 14024:2018 та/або сертифікат/свідоцтво міжнародного ISO 14024, виданого виробнику запропонованого Учасником Товару органом з оцінки відповідності, що має відповідну акредитацію.»
Разом з тим повідомляємо, що Сертифікат/свідоцтво екологічного маркування типу І відповідно до ДСТУ ISO 14024:2018 вважається еквівалентом EU Ecolabel і буде прийнятий Замовником як підтвердження екологічності товару.
Щодо ДСТУ ISO 14021:2016 (екологічні самодекларації, екологічне маркування типу II) - цей стандарт регламентує екологічні заяви саме виробника або продавця без незалежної сертифікації, тобто так звані самодекларації (маркування типу II), що не вважається третьою стороною (незалежним сертифікатором), а є заявами самого виробника/постачальника. Також за цим стандартом немає процедури аудиту або оцінки відповідності, як у типі I.
Отже, учасникам при поданні тендерних пропозицій слід врахувати, що сертифікат за ДСТУ ISO 14024:2018 - це повноцінний еквівалент EU Ecolabel, сертифікація типу I (незалежна оцінка), прийнятний для підтвердження екологічності товару. Документи за ДСТУ ISO 14021:2016 (екологічні самодекларації) - це декларація виробника (тип II) які не проходять незалежну перевірку та не можуть замінити сертифікат екологічного маркування типу I, тож такий документ не є еквівалентом сертифіката типу І та не може замінити вимогу надання сертифіката екологічного маркування типу І (ДСТУ ISO 14024:2018 або EU Ecolabel). Відповідно, недотримання вимоги щодо надання сертифіката/свідоцтва про екомаркування ЄС (EU Ecolabel), або сертифіката екологічного маркування типу І є підставою для відхилення тендерної пропозиції відповідно до законодавства про публічні закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
10.10.2025 15:23