Звернення:
За тендером : 35120000-1 «Системи та пристрої нагляду та охорони» (Система контролю управління та доступу вхідної групи адміністративної будівлі за адресою: м. Київ, вул. Воздвиженська, 2/14)
Тема:
дискримінація та порушення Закону України про публічні закупівлі!
Зміст:
Шановний Замовнику! Ви в своїх намаганнях зробити все, щоб не допустити до участі в закупівлі "не свого постачальника" навіть про Закон України про публічні закупівлі забули! Після запитання про включення чи не включення монтажних робіт до вартості закупівлі, ви не роз'яснення надаєте, а швиденько накидуєте дискримінаційних вимог, щоб унеможливити участь в закупівлі будь-кому, крім "вашого учасника". Якщо ви думаєте що це не помітно- ви помиляєтесь!
Отож нагадуємо!!!
1. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме ? в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося НЕ МЕНШЕ ЧОТИРЬОХ ДНІВ!. (абз. 3 п.54 Особливостей та п.2 Розділу ІІ ВАШОЇ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ!)
2. Додатком 6 (проєкт договору) а також Додатком 3 (Технічна специфікація) не передбачено жодних умов чи вимог до встановлення обладнання, яке ви плануєте закупити, у вас за всіма умовами - ПОСТАВКА ТОВАРУ!!!
Питання: чим ви керувались вносячи зміни в кваліфікаційні вимоги, а саме:
Додаток 4 (Перелік документів, які мають бути завантажені учасником)
п. 14. Лист (гарантійний, авторизаційний тощо) від виробника (або офіційного представництва виробника в Україні) основного обладнання (а саме: турнікету, зчитувачу, контролеру, панель-контролеру), які пропонуються до постачання Учасником, відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації, про підтвердження повноважень учасника на постачання такого обладнання замовнику та підтвердження гарантійних зобов’язань. У листі має бути, перелік запропонованого обладнання, зазначення гарантійного терміну на обладнання, підтвердження наявності сервісного центру (з зазначенням адреси, контактних телефонів) представництва виробника (або офіційного представництва виробника) в Україні).
п. 15. Сертифікат, виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації систем менеджменту, який підтверджує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці Учасника відповідає вимогам стандарту ISO 45001:2018.
п. 16. Сертифікат, виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації систем менеджменту, який підтверджує, що система управління як
9001:2015 або ISO 9001:2018.
п. 17. Сертифікат, виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації систем менеджменту, який підтверджує, що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
та пункт 2 Додатку 1 (Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям), а саме:
2.1. Довідка про наявність не менше ніж трьох працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1. Таблиця 1
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід ПІБ Кваліфікація/ посада Загальний стаж роботи Працівник учасника/**працівник субпідрядника/співвиконавця ***Назва субпідрядника/ співвиконавця ***Заповнюється, якщо учасник планує залучити для підтвердження кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, спроможності субпідрядника / співвиконавця. 2.2. До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником/субпідрядником/ співвиконавцем (наприклад: штатний розпис/трудовий договір/договір про надання послуг/копію трудової книжки (перша сторінка, що містить
інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийом на роботу)/інший документ), а також копії документів про освіту та спеціальність щодо зазначених працівників. 2.3. На підтвердження відповідної кваліфікації працівників надаються: - лист (або довідка, або сертифікат тощо) компанії-виробника, або офіційного представництва виробника або дилера або офіційного дистриб’ютора в Україні, що підтверджує проходження зазначеними працівниками навчання щодо встановлення та налаштування основного обладнання (а саме: зчитувачу, контролеру, панель-контролеру), які пропонуються учасником в даній закупівлі; - посвідчення працівників щодо наявності дозволів (посвідчень) з безпечної експлуатації електроустановок з напругою до 1000 В; - копії протоколів (витягів з протоколів): перевірка знань вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), вимог Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98) (ПБЕЕС), Правил експлуатації електрозахисних засобів (НПАОП 40.1-1.07-01) (ПЕЕЗ); - учасник повинен підтвердити наявність не менше ніж двох працівників (спеціалістів), які пройшли навчання та отримали відповідні знання (HCSA сертифікаційна програма спеціалістів з безпеки HIKVISION. На виконання даної вимоги у складі пропозиції надаються оригінали або копії відповідних сертифікатів, які видані таким працівникам (спеціалістам).
Наголошуємо! За умовами закупівлі у вас ПОСТАВКА ТОВАРУ!
Отже, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до Закону України про публічні закупівлі з урахуванням Постанови КМУ № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, прибрати вимоги про надання сертифікатів ISO та авторизаційних листів, які вже неодноразово були визнані АМКУ як дискримінаційні та не перешкоджати потенційним учасникам взяти участь у закупівлі!
Дуже соромно і боляче що в такий час і такі установи дозволяють собі таку поведінку!
Дата оприлюднення звернення:
10.10.2025 12:23
Шановний учасник!
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне.
З метою деталізації предмета закупівлі Замовником буде внесено зміни до технічної специфікації щодо надання супутніх послуг по монтажу на налаштуванню обладнання, що є предметом даної закупівлі. Тож, вимоги, встановлені додатково, мають підтвердити спроможність та кваліфікацію учасника, який буде виконувати умови договору. Саме тому Замовником додано вимоги до кваліфікації співробітників, які будуть надавати супутні послуги.
Окремо надаємо інформацію щодо встановлених вимог до документів.
Відповідно до частини 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до документації про проведення закупівлі. Чинне законодавство не містить жодних обмежень щодо отримання зазначених документів. Замовник має бути переконаним, що товар ввозиться на територію України через офіційні канали поставки, та з відповідним гарантійним сервісом виробника.
Замовник вимагає надання листа (гарантійного, авторизаційного тощо) від виробника (або офіційного представництва виробника в Україні) основного обладнання (а саме: турнікету, зчитувачу, контролеру, панель-контролеру), які пропонуються до постачання Учасником, відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації, про підтвердження повноважень учасника на постачання такого обладнання замовнику та підтвердження гарантійних зобов’язань. У листі має бути, перелік запропонованого обладнання, зазначення гарантійного терміну на обладнання, підтвердження наявності сервісного центру (з зазначенням адреси, контактних телефонів) представництва виробника (або офіційного представництва виробника) в Україні), що підтверджує безпосередні партнерські відносини на момент проведення відкритих торгів із зазначенням найменування (ідентифікатора) даної закупівлі, з указанням номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro, та не встановлює конкретної форми авторизаційного листа (лист від виробника/договір з виробником), про які зазначено у Вашій вимозі.
Зазначена вимога у жодному разі не є обмежувальною або дискримінаційною, оскільки має на меті лише забезпечення отримання якісного товару при здійсненні закупівлі за державні кошти.
Щодо встановлення вимог щодо надання сертифікатів ІSO.
Щодо сертифікату, виданого акредитованим НААУ органом з сертифікації систем менеджменту, який підтверджує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам стандарту ISO 45001:2018, повідомляємо, що цей стандарт спрямований на підвищення безпеки праці, яка є юридичною вимогою, в організаціях будь-яких розмірів та галузей незалежно від їх місця розташування. Зазначений сертифікат, який підтверджує впровадження даного стандарту, засвідчує, що дії підприємства або організації спрямовані на забезпечення безперервного надання послуг або товарів, без затримок, які виникають у наслідок нещасних випадків під час виконання співробітниками своїх трудових обов’язків, що напряму впливатиме на якість надання послуг, що є предметом даної закупівлі.
Щодо сертифікату, виданого акредитованим НААУ органом з сертифікації систем менеджменту, який підтверджує, що система екологічного управління учасника відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015. Призначення стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 — надання організаціям загальної схеми діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Збереження стану довкілля запобіганням або послабленням несприятливих впливів на нього, підвищення екологічної дієвості, контролювання або вплив на способи розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного життєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу; досягнення фінансових переваг і переваг у функціюванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів є наразі актуальними діями задля забезпечення екологічної безпеки навколишнього середовища. Тож, вимога щодо наявності сертифікату, який підтверджує впровадження зазначеного стандарту, підтверджує впровадження систем управління довкіллям, що, в свою чергу, забезпечує виконання законодавства відносно навколишнього середовища. має цілком виправдане значення та застосування при проведенні процедури закупівлі.
Щодо сертифікату, виданого акредитованим НААУ органом з сертифікації систем менеджменту, який підтверджує, що система менеджменту якості учасника відповідає вимогам стандарту ISO 9001:2015 або ISO 9001:2018ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію або надавати послуги/виконувати роботи на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати.
Національним стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» визначено, що цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація:
a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги;
b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Завданням, викладеним у додатку 3 «Пріоритетні напрями розвитку регіонів» «Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 385, є підвищення ефективності дії механізму стандартизації та сертифікації продукції, захисту інтелектуальної власності, дотримання авторського права та суміжних прав, забезпечення досягнення високих стандартів якості, безпеки, екологічності продукції.
Звертаємо вашу увагу, що Замовник має на меті співпрацювати з добросовісними Учасниками, які керуються у своїй діяльності стандартами, в тому числі, які спрямовані на посилення норм та настанов з охорони праці, охорони навколишнього середовища, вдосконаленню процесів управління тощо.
Чинне законодавство не містить жодних обмежень щодо прав на отримання таких сертифікатів. В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію, при цьому час цієї сертифікації становить від одного тижня. Тому, будь-який Учасник, за наявності бажання, має можливість здійснити сертифікацію.
Враховуючи вищезазначене, Замовник не вважає, що ці вимоги обмежують конкуренцію та є дискримінаційними.
Дата оприлюднення відповіді:
13.10.2025 11:43