Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг Шахівської сільської ради», 85050, Донецька область, Покровський район, с. Шахове, вул.. М.Ф. Чернявського,5, ЄДРПОУ 43991417.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Поточний ремонт приміщень будівлі літера «А-2» Кропивнянського закладу дошкільної освіти «Струмок» розташованого за адресою: Черкаська область, Золотоніський район, с. Кропивна, вул. Шкільна 35 для релокації КУ ЦНСП Шахівської сільської ради, код за ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): закупівля без використання електронної системи закупівель
Розмір бюджетного призначення: 1130823,08 грн. згідно з Кошторисом.
Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладання договору про закупівлю, якщо загальна вартість робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 05.11.2025 року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких, у тому числі, входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладання договору про закупівлю, якщо загальна вартість робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2025 року.
На підставі розпорядження начальника сільської військової адміністрації «Про заходи з релокації комунальної установи «Центр надання соціальних послуг Шахівської сільської ради» до більш безпечного регіону України, а саме село Кропивна Золотоніської міської територіальної громади Золотоніського району Черкаської області Відповідно існує нагальна потреба у здійсненні Закупівлі.
Комунальною установою «Центр надання соціальних послуг Шахівської сільської ради» укладено договір №4 від 11.04.2025 року на поточний ремонт приміщень будівлі літера «А-2» Кропивнянського закладу дошкільної освіти «Струмок» розташованого за адресою: Черкаська область, Золотоніський район, с.Кропиввна, вул. Шкільна 35 для релокації КУ ЦНСП Шахівської сільської ради (Дк 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) за результатами закупівлі. В ході проведення поточного ремонту приміщень виникла необхідність у додаткових роботах які Замовник не міг передбачити в кошторисі (установлення водонагрівачів, прокладання трубопроводів водопостачання, монтаж світильників). При цьому необхідність в проведенні поточного ремонту приміщень, які знаходяться в незадовільному стані підтверджують наявність нагальної потреби в закупівлі: поточний ремонт приміщень будівлі літера «А-2» Кропивнянського закладу дошкільної освіти «Струмок» розташованого за адресою: Черкаська область, Золотоніський район, с.Кропиввна, вул. Шкільна 35 для релокації КУ ЦНСП Шахівської сільської ради (Дк 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт).
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підпункту 8 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».