Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції на час проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275); надання відповідей на звернення з вимогою щодо усунення порушень; розгляду пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовані: оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення) військової частини А0549 (далі – Замовник); реєстр отриманих пропозицій; пропозиція фізичної особи-підприємця «Виничук Артем Юрійович» (далі – ФОП «Виничук А.Ю.»); повідомлення з вимогою про усунення порушення учасником ФОП «Виничук А.Ю.» у строк до 14.10.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.10.2025 № 522 (далі – протокол від 15.10.2025 № 522); звернення з вимогою щодо усунення порушення та відповідь Замовника на нього; повідомлення про намір укласти договір; пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі та з урахуванням пояснень Замовника встановлено наступне.
Замовник розмістив перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі пропозиції в документі «Додаток 1 до тендерної документації» оголошення (далі – Додаток 1 Оголошення).
Відповідно до підпункту 6.8.2 пункту 6.8 розділу VІ Додатку 1 Оголошення на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник у складі пропозиції має надати «Авторизаційний лист (електронна копія, форма довільна) від виробника товару або ексклюзивного партнера (дистриб’ютора) в Україні про підтвердження терміну гарантії на запропонований товар».
У складі пропозиції учасника ФОП «Виничук А.Ю.», яка подана ним 11.10.2025 о 09.14, відсутній вищезазначений авторизаційний лист від виробника товару або ексклюзивного партнера (дистриб’ютора) в Україні про підтвердження терміну гарантії на запропонований товар.
Замовник розглянув пропозицію учасника ФОП «Виничук А.Ю.» на відповідність умовам, визначеним в Оголошенні, та вимогам до предмета закупівлі, виявив невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником у складі пропозиції, та розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ФОП «Виничук А.Ю.» у строк до 14.10.2025 (далі - Повідомлення), а саме: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати лист (електронна копія, форма довільна) від виробника товару або ексклюзивного партнера (дистриб’ютора) в Україні про підтвердження терміну гарантії на запропонований товар.
Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції на час проведення процедури закупівлі).
Відповідно до інформації з електронної системи закупівель ФОП «Виничук А.Ю.» у визначений термін не надав вищезазначений лист від виробника товару або ексклюзивного партнера (дистриб’ютора) в Україні. Тобто, учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Як наслідок, пропозиція ФОП «Виничук А.Ю.» не відповідає умовам, визначеним Замовником в підпункті 6.8.2 пункту 6.8 розділу VІ Додатку 1 Оголошення.
Відповідно до вимог пункту 8 Особливостей № 1275 державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Натомість, відповідно до протоколу від 15.10.2025 № 522, оприлюдненому в електронній системі закупівель, Замовник прийняв рішення про визначення учасника ФОП «Виничук А.Ю.» переможцем закупівлі та 15.10.2025 оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275 не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «Виничук А.Ю.» як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, та пропозиція якого не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ФОП «Виничук А.Ю.» встановлено порушення пункту 8 Особливостей № 1275.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей № 1275, надання відповідей на звернення з вимогою щодо усунення порушень – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявленого порушення шляхом скасування протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.10.2025 № 522 про визначення переможцем закупівлі учасника ФОП «Виничук А.Ю.».
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.