Звернення:
За тендером : Проведення обов’язкового періодичного медичного огляду працівників
Тема:
Щодо надання роз’яснень та внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі
Зміст:
Як потенційний учасник процедури закупівлі, уважно вивчивши тендерну документацію (далі – ТД), звертаємось до Вас із проханням надати роз’яснення та внести суттєві зміни до ТД з огляду на наступне.
Пунктами 4, 5 та 6 розділу «ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ» Додатку 2 до ТД встановлено імперативну вимогу до Учасника щодо створення комісії з проведення медичних оглядів, визначено її обов'язковий склад (голова з підготовкою з профпатології, терапевт, лікарі з підготовкою з профпатології) та зобов'язано надати відповідний наказ у складі тендерної пропозиції.
Водночас звертаємо Вашу увагу, що зазначені вимоги ТД прямо посилаються на Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений Наказом МОЗ України від 21.05.2007 № 246 (далі – Порядок № 246), який встановлює чіткий та єдиний алгоритм визначення складу медичної комісії.
Зокрема, згідно з п. 2.3 Порядку № 246, для проведення періодичного медогляду роботодавець (Замовник) складає у чотирьох примірниках Акт визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичному) медичному огляду. На підставі цього Акту роботодавець складає поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам.
Ключовим є те, що саме в цих документах (Акті та списках) зазначаються конкретні шкідливі та небезпечні фактори виробничого середовища і трудового процесу, а також види робіт, відповідно до яких і формується перелік необхідних лікарів-спеціалістів, лабораторних та функціональних досліджень. Додаток 4 до Порядку № 246 прямо встановлює, які саме спеціалісти залучаються залежно від конкретного фактору (наприклад, при впливі шуму обов'язковим є огляд отоларингологом, при роботі на висоті – офтальмологом та невропатологом тощо).
Однак, у складі тендерної документації відсутній ключовий документ або принаймні витяг з нього, а саме – Акт визначення категорій працівників, які підлягають медичному огляду, або будь-яка інша інформація про шкідливі та небезпечні фактори, що діють на працівників Замовника.
Ця відсутність створює ситуацію правової невизначеності та унеможливлює для Учасників належне виконання вимог ТД, що призводить до таких наслідків:
1. Неможливість формування правомірної та обґрунтованої комісії. Без переліку шкідливих факторів будь-який склад комісії, запропонований Учасником, буде лише припущенням. Учасник не може самостійно визначити, чи потрібні в комісії, наприклад, хірург, невропатолог, офтальмолог, та з якою періодичністю проводити ті чи інші обстеження.
2. Ризик недійсності результатів медичного огляду. Проведення медогляду комісією, склад якої не відповідає реальним шкідливим факторам, є прямим порушенням Порядку № 246. Результати такого огляду можуть бути визнані недійсними, що створює значні ризики як для здоров'я працівників, так і для самого Замовника в частині дотримання законодавства про охорону праці.
3. Порушення принципів публічних закупівель. Відсутність вичерпної інформації ставить учасників у нерівні умови, оскільки кожен буде змушений на власний розсуд формувати пропозицію, що унеможливлює об'єктивне порівняння та порушує принципи відкритості та прозорості.
4. Необґрунтовані витрати Учасників. Учасники можуть або включити у вартість послуг огляди всіма можливими спеціалістами (що зробить ціну неконкурентною), або, навпаки, не врахувати необхідних лікарів, що призведе до неможливості виконати договір належним чином.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 54 Особливостей та з метою приведення тендерної документації у відповідність до вимог чинного законодавства, ПРОСИМО:
Внести зміни до тендерної документації, а саме до Додатку 2, доповнивши його наступною інформацією:
1. Переліком шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, що діють на працівників Замовника, які підлягають медичному огляду.
2. Переліком робіт, для виконання яких є обов'язковим періодичний медичний огляд.
3. На підставі зазначених факторів та робіт – надати чіткий перелік лікарів-спеціалістів, участь яких є обов’язковою в медичному огляді, а також перелік необхідних лабораторних, функціональних та інших досліджень.
Внесення зазначених змін дозволить усім потенційним учасникам підготувати обґрунтовані, коректні та порівнювані тендерні пропозиції, а Замовнику – отримати послугу, яка повністю відповідає вимогам законодавства України.
Заздалегідь вдячні за розгляд нашого звернення та сподіваємось на приведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства для забезпечення успішного та правомірного проведення процедури закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
04.10.2025 14:47
Дякуємо за звернення, відповідні зміни будуть внесені в тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
06.10.2025 17:53