Обгрунтування використання процедури
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про ринок електричної енергії" (зі змінами і доповненнями) від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII (далі – Закон № 2019-VIII) розподіл електричної енергії – це діяльність із транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії. Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону № 2019-VIII діяльність з розподілу електричної енергії підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства. Послуги з розподілу електричної енергії надають оператори систем розподілу (суб’єкти природних монополій) за тарифами, які встановлюються НКРЕКП. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470) територія провадження діяльності оператора системи розподілу визначається за місцем розташування об’єктів електроенергетики, призначених для розподілу електричної енергії, що перебувають у власності ліцензіата, та до яких приєднані електричні мережі споживачів, які живляться від мереж ліцензіата. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про природні монополії» (зі змінами і доповненнями) від 02.04.2000 р. № 1682-ІІІ (далі – Закон № 1682) природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Згідно зі ст. 5 Закону № 1682, та розпорядження Антимонопольного комітету України № 874-р від 28.11.2012 р. «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій» розміщено зведений перелік суб’єктів природних монополій на сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). Відповідно до цього переліку Акціонерне товариство "Миколаївобленерго" є суб’єктом природної монополії на ринку розподілу електричної енергії та єдиним суб’єктом, який може надавати послуги з розподілу електричної енергії в межах належних йому місцевих (локальних) електричних мереж, розташованих на території Миколаївської області. АТ "Миколаївобленерго" має відповідну ліцензію Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (постанова № 1334 від 2 листопада 2018 року).