Закупівля «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель) від Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації.
«Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
«Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Очікувана вартість
242 387 606.8 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
2423876,0
1,00 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
03.11.2025 12:44
Позиція
Опис предмета закупівлі
«Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Код ДК 021:2015
45210000-2 -
Будівництво будівель
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
31.12.2026 14:42
Умови оплати
Виконання робіт
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки за виконані роботи здійснюються у безготівковій формі шляхом поетапної оплати Замовником після підписання Сторонами «Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» по формі №КБ-3 та «Актів приймання виконаних будівельних робіт» форми №КБ-2в протягом 10 робочих днів з дня підписання вказаних документів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за роботи здійснюється протягом 10-ти банківських днів з дати отримання Замовником коштів бюджетного призначення на фінансування робіт на поточний рахунок Замовника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 14:37
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 14:37
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 14:37
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 14:37
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 14:37
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department of Education of Podilsky Kiev District State Administration
Повна назва
Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department of Education of Podilsky Kiev District State Administration
Поштовий індекс
04071
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Введенська 35
«Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тендер:
UA-2025-10-01-007978-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-10-01-007978-a.a1
Дата:
13.10.2025 19:48
Стан:
Порушення усунуто
СКАРГА
на вимоги тендерної документації
(в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі- Закон))
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-01-007978-a Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів на закупівлю «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОМІНАНТ ТРАНС СЕРВІС» (далі – ТОВ «ДОМІНАНТ ТРАНС СЕРВІС», Скаржник) має багаторічний досвід у виконані робіт, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах.
Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі, а також обмежують конкуренцію та в подальшому можуть призвести до відхилення тендерної пропозиції,.
Обґрунтування незаконності вимог тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Щодо об’ємів робіт
Замовником у Розділі 1 «Вирубання дерев» Додатку 4.2 «Відомість обсягів робіт» (що є складовою Додатку № 4 до тендерної документації) зазначено позицію «залізобетонна огорожа з панелей довжиною 4 м».
Оскільки зазначений розділ стосується виключно робіт із вирубання дерев, для Скаржника є незрозумілим, які саме роботи необхідно виконати щодо цієї огорожі.
На відповідне запитання, подане 08.10.2025 о 22:42, Замовником було надано відповідь, що роботи «залізобетонні огорожі з панелей довжиною 4 м обсягом 300 м?» стосуються підготовчих робіт території будівництва та передбачають монтаж огорожі, що знаходиться на території закладу.
Проте, така відповідь не усуває невизначеності та підтверджує наявність невідповідності між змістом тендерної документації та фактичним технічним завданням. Розміщення позиції, що не стосується вирубання дерев, у цьому розділі унеможливлює належне визначення обсягів і характеру робіт, а отже, перешкоджає підготовці обґрунтованої тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), у тендерній документації має бути зазначена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотримання вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
З урахуванням тих обставин, для виконання робіт згідно об’єкту будівництва генеральним проектувальником розроблено проектну документацію на будівництво, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт, в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів, та з урахуванням тієї обставини, що відносно кошторисної частини вказаної документації виконано державну експертизу та отримано за її результатами позитивний експертний звіт.
Ознайомившись з технічною специфікацією, та враховуючи відповідь Замовника, можна дійти висновку, що Замовником не в повному обсязі надав технічне завдання, що дозволило б належним чином Скаржнику підготувати пропозицію.
Відповідно до п. 3 Додатку № 4 до тендерної документації підтвердження відповідності технічному завданню (кошторисна документація та інші документи), складене відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (далі – Настанова) (пропечатане та підписане організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації), повинне бути складене із застосуванням Програмного комплексу АВК-5 (останньої версії ) або у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5, надається Учасниками у складі:
- договірна ціна (тверда) з пояснювальною запискою. До договірної ціни включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та коштами на покриття ризику. До договірної ціни надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, прибуток, ризик та інші розрахунки згідно Настанови.
- відомість обсягів робіт;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва;
- об’єктні кошториси;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
-інформацію про ціни на матеріальні ресурси на об'єкті будівництва (обов’язково має зазначатися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції);
- кошторисну заробітну плату встановлювати відповідно до затвердженого розміру кошторисної заробітної плати (при розрядi робiт 3,8 та середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу дійсного на період подання тендерної пропозиції).
Пропозиція повинна містити інформацію про:
-розрахунок показників фактичних загальновиробничих витрат розрахунково-аналітичним методом за попередній звітний період (за минулий календарний рік) за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт;
- орієнтовний графік виконання робіт.
З вищевикладеного слідує, що Замовник вимагає надання розрахунку договірної ціни, відомість обсягів робіт у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва.
Відповідно до п. 1.1 Настанови, вона визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Згідно з п.п. 2.1 – 2.3 Настанови система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Система ціноутворення у будівництві складається з цієї Настанови, Настанови з розроблення ресурсних елементних кошторисних норм, Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, Настанови щодо визначення вартості наукових та науково-технічних робіт у будівництві, збірників кошторисних норм України, збірників укрупнених кошторисних норм, галузевих нормативних документів з ціноутворення, що прийняті відповідно дозаконодавства, кошторисних норм підприємств, індивідуальних кошторисних норм тощо.
Кошторисні норми України затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури та є обов’язковими для застосування всіма організаціями, установами і підприємствами незалежно від їх галузевої приналежності і форм власності при визначенні вартості об’єктів будівництва, що споруджуються із залученням державних коштів.
До кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН):
1) на будівельні роботи (далі ? КНУ РЕКНб);
2) на монтаж устаткування (далі ? КНУ РЕКНму);
3) на ремонтно-будівельні роботи (далі ? РЕКНр);
4) на реставраційно-відновлювальні роботи (далі ? КНУ РЕКНрв);
5) на пусконалагоджувальні роботи (далі ? КНУ РЕКНпн);
6) експлуатації будівельних машин та механізмів (далі ? КНУ РКНЕМ).
Укрупнені кошторисні норми (далі — УКН) розробляються на підставі відповідних КНУ РЕКН і визначають кількість необхідних ресурсів на визначений вимірник окремих конструктивних елементів, видів робіт або на об’єкт.
При розробленні УКН можуть застосовуватися, у тому числі міжнародні системи вимірювання.
Тобто, при розрахунку договірної ціни Скаржник повинен дотримуватись вимог тендерної документації, Настанови з визначення вартості будівництва а також врахувати вимоги Ресурсних елементних кошторисних норм.
В пункті 2.12 Огорожі, ворота і хвіртки Збірника 7 «БЕТОННІ ТА ЗАЛІЗОБЕТОННІ КОНСТРУКЦІЇ ЗБІРНІ» Ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи передбачено групу 24 Установлення огорожі. Вимірник цих робіт 100 м огорожі. Перелік робіт «Установлення залізобетонної огорожі з панелей довжиною 4 м (7-24-1)».
Розділ V Настанови передбачає, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником.
Тож, Скаржник приходить до висновку, що Замовник навмисно видалив слово «Улаштування», щоб створити перешкоди для участі потенційних учасників.
Звертаємо особливу увагу колегії, що Скаржник зобов’язаний при розрахунку договірної ціни застосувати Збірника 7 «БЕТОННІ ТА ЗАЛІЗОБЕТОННІ КОНСТРУКЦІЇ ЗБІРНІ» Ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи, оскільки в ньому визначений саме той перелік робіт, який відповідає пункту 4 «залізобетонна огорожа з панелей довжиною 4 м» Розділу 1 «Вирубання дерев» Додатку 4.2 «Відомість обсягів робіт» (що є складовою Додатку № 4 до тендерної документації)
Відсутність коректного технічного завдання суперечить ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та може бути усунуто шляхом внесення змін до тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ДОМІНАНТ ТРАНС СЕРВІС» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни в тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до Скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.
1. Щодо некоректності технічного завдання та відомості обсягів робіт
Замовник у поясненнях зазначає, що позиція «залізобетонна огорожа з панелей довжиною 4 м» у Локальному кошторисі 01-01-01 є частиною підготовчих робіт, і це нібито не впливає на розрахунок учасників. Однак таке твердження не відповідає нормативним вимогам, з огляду на таке:
У складі підготовчих робіт згідно з нормативами повинні бути чітко визначені види робіт — зокрема «улаштування тимчасової огорожі» або «установлення огорожі» з вказанням її типу. Відповідно до п. 2.12 Збірника № 7 “Бетонні та залізобетонні конструкції збірні” КНУ РЕКН: «Установлення залізобетонної огорожі з панелей довжиною 4 м» - вимірник 100 м огорожі, із чітко визначеним переліком операцій: установлення опор, монтаж панелей, вирівнювання, кріплення та заповнення стиків. Це є єдина уніфікована норма для відповідного виду робіт, яка підлягає застосуванню при визначенні вартості.
Використання Замовником у відомості обсягів робіт неконкретного формулювання «..залізобетонної огорожі з панелей довжиною 4 м» без слова «улаштування», «монтаж» або «встановлення» - прямо суперечить вимогам п. 1.2.1 та 1.2.3 Настанови з визначення вартості будівництва, згідно з якими найменування робіт у відомостях має відповідати видам робіт, передбаченим у відповідних збірниках РЕКН.
Відповідно до п. 5.1 Настанови, Замовник зобов’язаний надати відомість обсягів робіт, що дозволяє однозначно ідентифікувати вид робіт для застосування відповідних норм та ресурсів. У даному випадку така однозначність відсутня: учасник не може визначити, чи йдеться про монтаж, демонтаж, перенесення чи інший вид робіт.
Крім того, відповідно до п. 1.3.1 РЕКН, норми розроблені «за технологічними процесами» і застосовуються за видами робіт, зазначеними у найменуванні норм. Якщо найменування у відомості не співпадає з найменуванням норми — виникає ризик різного трактування і різного ціноутворення учасниками. Це є прямим порушенням принципу рівних умов участі (ч. 4 ст. 5 Закон України «Про публічні закупівлі»).
Отже: некоректне формулювання позиції у відомості унеможливлює єдиний підхід до визначення вартості, прямо суперечить п. 2.12 Збірника 7 РЕКН, п. 1.2.1 та п. 5.1 Настанови, і є підставою для внесення змін до технічного завдання.
2. Щодо посилання Замовника на те, що «РЕКН не визначають назви робіт»
Замовник стверджує, що РЕКН нібито не визначають назв робіт, а лише ресурси, тому неточність формулювання не має значення. Це маніпулятивне спрощення, яке не відповідає суті нормативів.
Відповідно до п. 1.1.1 Збірника 7 РЕКН, ресурсні елементні кошторисні норми містять комплекс показників, пов’язаних із конкретним видом робіт, і застосовуються відповідно до найменування робіт, наведених у цих нормах.
Пункт 1.2.1 Настанови з визначення вартості будівництва зобов’язує замовника використовувати у відомостях обсягів робіт найменування робіт, які відповідають встановленим нормам, саме для забезпечення єдності підходів до визначення вартості будівництва.
Крім того, пункт 2.3 Настанови прямо вказує, що система ціноутворення у будівництві базується на РЕКН та укрупнених нормах, а отже - будь-яке розбіжне формулювання автоматично порушує структуру розрахунку ціни та створює передумови для неоднакових тлумачень різними учасниками.
Отже: формулювання Замовника не відповідає нормам РЕКН та Настанови.
Учасник зобов’язаний застосовувати норми, і коли позиція не співпадає з назвою норми — це створює ризик відхилення його пропозиції як такої, що не відповідає технічному завданню.
3. Щодо неправомірності вимоги замовника про наявність у геодезиста групи з електробезпеки не нижче II. Замовником у тендерній документації встановлено вимогу, відповідно до якої геодезист, який виконує роботи в межах предмета закупівлі, повинен мати групу з електробезпеки не нижче II. На обґрунтування даної вимоги замовник надав Пояснення по скарзі № UA-2025-10-01-007978-a.a1, в якому, зокрема, посилається на норми Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.02.2012 № 91 (далі — ПТЕЕС), та Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Мінсоцполітики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98) (далі - ПБЕЕС). Разом з тим, аналіз вказаних нормативно-правових актів свідчить про маніпулятивне та помилкове їх тлумачення замовником, огляду на наступне.
Завдання, обов'язки та вимоги щодо компетенції геодезиста визначаються на підставі кваліфікаційної характеристики, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затв. Наказом № 249 від 13.10.1999 р. Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України, - згідно Випуску 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи": Розділ 1 "Керівники, професіонали, фахівці" КВАЛІФІКАЦІЙНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОФЕСІОНАЛИ Пункт 2. ГЕОДЕЗИСТ Завдання та обов'язки. Виконує комплекс геодезичних робіт, що забезпечують відповідність геометричних параметрів, координат і висотних позначок будівель і споруд під час їх розміщення та зведення. Бере участь у прийманні від замовника геодезичної розбивної основи та виконує розбивні роботи у ході будівництва: розпланування майданчикових лінійних споруд (крім магістральних), тимчасових будівель, споруд, створення внутрішньої розбивної мережі на монтажних горизонтах, розбиття проміжних осей тощо. Проводить у разі потреби перевірку точності виготовлення та встановлення монтажної оснастки. Здійснює контроль за переміщенням і деформаціями конструкцій та елементів будівель і споруд у ході виконання будівельно-монтажних робіт. Повідомляє керівництву будівельної організації про загрозу аварії будівлі, споруди, що викликана порушенням вимог проектної документації щодо точності геометричних параметрів; заносить відповідні зауваження до загального журналу робіт. Своєчасно проводить виконавчі зйомки, у тому числі зйомки підземних комунікацій у відкритих траншеях, готує необхідну виконавчу геодезичну документацію. Здійснює контроль за дотримуванням виробничим персоналом точності геометричних параметрів споруд, за станом геодезичних приладів, засобів лінійних вимірювань, правильністю їх зберігання й експлуатації. Бере участь у пред'явленні об'єктів будівництва приймальній комісії. Веде спостереження за збереженням геодезичних позначок на будівельному майданчику та незмінністю їх положення у ході будівництва.
Повинен знати: постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали, що стосуються виконання геодезичних робіт; геодезичні прилади та правила їх технічної експлуатації; положення, інструкції, вимоги нормативно-методичних документів з питань виконання геодезичних робіт; основи економіки, організації виробництва, праці та управління, технології будівельного виробництва; вітчизняний та зарубіжний досвід виконання геодезичних робіт; законодавство про працю; норми та правила охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту під час виконання геодезичних робіт.
Кваліфікаційні вимоги. Провідний геодезист. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією геодезиста І категорії не менше 2 років. Геодезист I категорії. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації. Для магістра - без вимог до стажу роботи, для спеціаліста - стаж роботи за професією геодезиста II категорії не менше 2 років, для бакалавра - не менше 3 років. Геодезист II категорії. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації. Для спеціаліста - без вимог до стажу роботи, для бакалавра - стаж роботи за професією геодезиста не менше 2 років. Геодезист. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр). Без вимог до стажу роботи. Як бачимо, професійна характеристика “Геодезист” не містить вимоги щодо наявності групи з електробезпеки. У своєму поясненні Замовник посилається на п. 3.1 розд. ІІІ ПТЕЕС, відповідно до якого, електротехнічними працівниками є ті, чия професійна діяльність безпосередньо пов’язана з обслуговуванням електроустановок (експлуатація, ремонт, монтаж, налагодження, оперативні перемикання тощо) та які склали іспит з НПАОП 40.1-1.21-98 та мають відповідну групу з електробезпеки. Геодезист не належить до категорії електротехнічних або оперативних працівників, адже його діяльність пов’язана із виконанням геодезичних зйомок, розбивочних робіт, контролю геометричних параметрів будівель, а не з експлуатацією чи технічним обслуговуванням електроустановок. Посилання Замовника на п.п. 2.2 ПТЕЕС, який визначає, що «обслуговування електроустановок споживачів, у тому числі виконання ремонтних, монтажних, налагоджувальних робіт і оперативних перемикань в електроустановках, повинні здійснювати спеціально підготовлені електротехнічні працівники, а саме: адміністративно-технічні, оперативні, виробничі та оперативно-виробничі працівники споживача або працівники спеціалізованої організації (за договором)» є маніпулятивним, оскільки геодезист не обслуговує електроустановки; не виконує монтаж, налагодження або ремонт електрообладнання; не проводить оперативні перемикання в електроустановках. Таким чином, положення п. 2.2 ПТЕЕС не поширюється на його функції. Так само, пункт 2.1.4 ПБЕЕС, на який посилається Замовник лише визначає, що: “забороняється допускати до роботи в електроустановках осіб, які не пройшли навчання і перевірку знань цих Правил”. Однак цей пункт не встановлює вимогу щодо конкретної групи з електробезпеки. Замовник неправильно тлумачить п. 6.7.6 ПБЕЕС, який передбачає, що: “до роботи з електроінструментом класу I у приміщеннях з підвищеною небезпекою допускаються працівники з II групою з електробезпеки”. Однак, геодезист не виконує роботи з електроінструментом класу I (тобто інструментом, який потребує захисного заземлення). Геодезист здійснює вимірювальні або розбивочні роботи, використовуючи геодезичне обладнання (тахеометри, нівеліри, GPS-приймачі), які не належать до електроінструментів класу I. Враховуючи викладене вище, встановлена Замовником вимога щодо наявності у геодезиста групи з електробезпеки не нижче другої є неправомірною, оскільки вона не відповідає кваліфікаційним вимогам до професії “геодезист”, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 64), та не випливає з норм ПБЕЕС і ПТЕЕС. Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника на його недискримінацію виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі",
Відповідно до пункту 3.3 Додатку 6 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, згідно з якою учасник повинен підтвердити наявність інженера-геодезиста із вищою освітою відповідного напряму підготовки, кваліфікаційним сертифікатом та, зокрема, групою з електробезпеки не нижче 2-ї.
Скаржник має в наявності сертифікованого геодезиста, але без групи з електробезпеки не нижче 2-ї.
Вимоги до присвоєння кваліфікаційних груп з електробезпеки визначено у Правилах безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98; далі — ПБЕЕС) та Правилах технічної експлуатації електроустановок споживачів (редакція наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 13.02.2012 № 91 (далі — ПТЕЕС).
Згідно з п. 2.2 розд. IV ПТЕЕС, працівники з ІІ групою з електробезпеки належать до електротехнологічного персоналу, тобто працівників, які обслуговують установки електротехнологічних процесів, вантажопідіймальних механізмів, ручних електричних машин, переносних та пересувних струмоприймачів, складного енергонасиченого виробничо-технологічного обладнання, під час роботи якого необхідно постійно проводити технічний нагляд, зміну, коригування ведення технологічних режимів за допомогою штатних засобів регулювання електроапаратури, електроприводів.
Працівникам присвоюють групу залежно від їхнього стажу роботи в електроустановках. Для присвоєння чергової групи з електробезпеки необхідно мати мінімальний стаж роботи в електроустановках з попередньою групою, зазначений у додатку 1 до п. 2.1.3 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів.
Зокрема, для присвоєння другої групи з електробезпеки електротехнологічні працівники повинні мати мінімальний стаж роботи в електроустановках з попередньою групою (тобто I групою) не менше 2 місяців.
Друга група з електробезпеки присвоюється електротехнічним працівникам, адміністративно-технічним, інспектувальним, черговим, ремонтним та оперативно-ремонтним працівники, які мають такий мінімальний стаж роботи в електроустановках з попередньою групою:
для працівників з вищою технічною чи спеціальною електротехнічною середньою освітою — не нормується;
для працівників, які закінчили спеціалізовані ПТУ, — 1 місяць;
для осіб без спеціальної освіти — не менше 2-х місяців.
Електроустановка — комплекс взаємопов'язаних устатковання і споруд, призначених для виробництва або перетворення, передачі, розподілу чи споживання електричної енергії (п. 3.1 розд. ІІІ ПТЕЕС). Характерною рисою електроустановки є наявність простору з можливим перебуванням у ньому працівника.
Отже, вимога щодо наявності групи з електробезпеки стосується виключно працівників, які виконують роботи в електроустановках або мають безпосередній контакт із електричним струмом.
Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999р. № 249, геодезист виконує комплекс геодезичних робіт, що забезпечують відповідність геометричних параметрів, координат і висотних позначок будівель і споруд під час їх розміщення та зведення. Бере участь у прийманні від замовника геодезичної розбивної основи та виконує розбивні роботи у ході будівництва: розпланування майданчикових лінійних споруд (крім магістральних), тимчасових будівель, споруд, створення внутрішньої розбивної мережі на монтажних горизонтах, розбиття проміжних осей тощо. Проводить у разі потреби перевірку точності виготовлення та встановлення монтажної оснастки. Здійснює контроль за переміщенням і деформаціями конструкцій та елементів будівель і споруд у ході виконання будівельно-монтажних робіт. Повідомляє керівництву будівельної організації про загрозу аварії будівлі, споруди, що викликана порушенням вимог проектної документації щодо точності геометричних параметрів; заносить відповідні зауваження до загального журналу робіт. Своєчасно проводить виконавчі зйомки, у тому числі зйомки підземних комунікацій у відкритих траншеях, готує необхідну виконавчу геодезичну документацію. Здійснює контроль за дотримуванням виробничим персоналом точності геометричних параметрів споруд, за станом геодезичних приладів, засобів лінійних вимірювань, правильністю їх зберігання й експлуатації. Бере участь у пред'явленні об'єктів будівництва приймальній комісії. Веде спостереження за збереженням геодезичних позначок на будівельному майданчику та незмінністю їх положення у ході будівництва..
Тобто, до функціональних обов’язків геодезиста не віднесено виконання робіт в електроустановках, експлуатацію або обслуговування електрообладнання. Таким чином, наявність групи з електробезпеки для цієї посади не є передбаченою жодним нормативно-правовим актом.
Відтак, вимога про наявність у геодезиста групи з електробезпеки не нижче 2-ї не має логічного та технологічного зв’язку із предметом закупівлі.
Зазначена вимога не передбачена законодавством у сфері будівництва чи охорони праці; не пов’язана з предметом закупівлі та характером робіт геодезиста; створює необґрунтовані перешкоди для участі у процедурі закупівлі, оскільки значна частина сертифікованих інженерів-геодезистів не мають групи з електробезпеки через відсутність потреби у ній.
Таким чином, вимога Замовника щодо наявності у інженера-геодезиста групи з електробезпеки не нижче 2-ї є непропорційною, безпідставною та дискримінаційною у розумінні частини четвертої статті 5 та статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
- Настанова з визначення вартості об’єкту будівництва,
- Збірник 7 «БЕТОННІ ТА ЗАЛІЗОБЕТОННІ КОНСТРУКЦІЇ ЗБІРНІ» Ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи,
- Відомість обсягів робіт Додаток 4.2 до Додатку № 4 до тендерної документації,
- Свідоцтво про підвищення кваліфікації серії АА № 1620,
- Кваліфікаційний сертифікат № 013536.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ДОМІНАНТ ТРАНС СЕРВІС» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни в тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до Скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.
Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення по суті скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОМІНАНТ ТРАНС СЕРВІС»
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
Замовником виконано Рішення № 16008-р/пк-пз від 23.10.2025 Комісії Антимонопольного комітету України
«Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Щодо класу наслідків
Зміст:
Просимо повідомити щодо класу наслідків об'єкта будівництва?
Дата оприлюднення звернення:
08.10.2025 21:57
Шановний Учаснику! Об’єкт належить до III класу наслідків (відповідальності), має категорію складності СС3 .
Дата оприлюднення відповіді:
10.10.2025 13:41
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Відомість обсягів робіт
Зміст:
Позицією 4 Додатку 4.2 ВОБ передбачений наступні роботи "залізобетонної огорожі з панелей довжиною 4 м обсягом 303м". Просимо уточнити, які саме роботи мається на увазі?
Дата оприлюднення звернення:
08.10.2025 22:42
Шановний Учаснику ! Відповідно до Додатком 4.2. ВОБ роботи "залізобетонні огорожі з панелей довжиною 4м обсягом 300м2" стосуються підготовчих робіт території будівництва та передбачає монтаж огорожі, що знаходиться на будівельному майданчику (території закладу).
Дата оприлюднення відповіді:
10.10.2025 15:33
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Щодо нечинного ДСТУ
Зміст:
Шановний замовнику. В п. 11 Додатку № 6 вимагається надати Учаснику: на підтвердження можливості поставки бетону надати скан-копію оригіналу діючого договору поставки протягом всього строк виконання робіт та додатково надати гарантійний лист від постачальника на підтвердження виконання зобов?язань з даного предмету закупівлі. Для підтвердження якості продукції надати скан-копію сертифікату відповідності на бетонну суміш, а також сертифікат оцінки системи контролю виробництва постачальника на відповідність вимогам ДСТУ Б.В.2.6-2:2009 «Вироби бетонні і залізобетонні», ДСТУ Б.В.2.7-43-96 «Будівельні матеріали. Бетони важкі», ДСТУ Б.В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні», ДСТУ-НБА.1.1-93:2008. Але, звертаємо вашу увагу, що ви вимагаєте сертифікат оцінки системи контролю виробництва постачальник недіючим ДСТУ, а саме: ДСТУ-НБА.1.1-93:2008 втратило чинність. Натомість, замість нього діє ДБН А.1.1-1-2009. Внесіть, будь ласка, зміни у вимоги тендерної документації, адже залишення в даній редакції спричиняє порушення в подальшому щодо невідповідності тендерної документації чинному законодавству України, яке встановлює Державна аудиторська служба України.
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2025 19:12
ДСТУ-НБА.1.1-93:2008 – чинний Державний стандарт України із підрозділом «НБ», А.1.1-1-93 «Система стандартизації та нормування в будівництві. Основні положення». Відсутні підстави для внесення зміни у вимоги тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
31.10.2025 13:33
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Щодо документального підтвердження положення концентрації
Зміст:
Відповідно до п. 1.8 Додатку № 6 до тендерної документації передбачає, що якщо тендерна пропозиція подається об'єднанням учасників, до неї обов'язково включається документ про створення такого об'єднання. Створення об’єднання учасників (об’єднань підприємств) підтверджується статутом та рішенням про утворення об’єднання або установчим договором або засновницьким договором. Додатково у складі пропозиції надати:.... - документальне підтвердження погодження концентрації у відповідності до чинних в Україні норм. Відповідно до ст. 31 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за результатами розгляду справ про узгоджені дії, концентрацію приймається рішення:
Антимонопольним комітетом України - про надання ДОЗВОЛУ на узгоджені дії; ЗАБОРОНУ узгоджених дій; надання ДОЗВОЛУ на концентрацію; ПОГОДЖЕННЯ установчих документів господарських товариств, об’єднань чи змін до них; ЗАБОРОНУ концентрації; адміністративною колегією Антимонопольного комітету України - про надання ДОЗВОЛУ на концентрацію; погодження установчих документів господарських товариств, об’єднань чи змін до них; надання дозволу на узгоджені дії, крім дозволів на підставі частини першої статті 10 цього Закону; заборону узгоджених дій. Тому, просимо вас роз'яснити яке саме документальне підтвердження погодження концентрації ви вимагаєте умовами даного пункту тендерної документації? Яка форма документу: Дозвіл на концентрацію, Заборона концентрації або інше?
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2025 22:12
Документальним підтвердженням погодження концентрації у відповідності до чинних в Україні норм, а саме ст. 31 Закону України «Про захист економічної конкуренції», є рішення за результатами розгляду справ про концентрацію: - Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію; або адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію чи погодження установчих документів господарських товариств, об’єднань чи змін до них.
Таким чином на виконання вимоги п. 1.8 Додатку № 6 до тендерної документації для документального підтвердження погодження концентрації у відповідності до чинних в Україні норм об’єднанню учасників потрібно надати рішення Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію; або рішення адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію; або рішення адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про погодження установчих документів господарських товариств, об’єднань чи змін до них.
Дата оприлюднення відповіді:
31.10.2025 13:34
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Щодо локалізації
Зміст:
Шановний Замовнику! У пункті 16 Додатку № 6 до тендерної документації зазначено, що у разі наявності в технічному завданні даної закупівлі положень про набуття замовником у власність товарів, які підлягають локалізації виробництва, Учасник повинен, зокрема, надати гарантійний лист з зобов’язанням забезпечити підтвердження достатнього ступеню локалізації на момент монтажу даного устаткування (у разі укладання договору про закупівлю). Такий гарантійний лист повинен містити інформацію про перелік такого товару згідно технічного завдання. В будь-якому випадку необхідно надати документальне підтвердження, передбачене цією приміткою та умовами тендерної документації для підтвердження можливості уникнення незаконного набуття Замовником у власність товару, ступінь локалізації якого не узгоджується з нормами Закону України «Про публічні закупівлі»”
Просимо надати уточнення, який саме документ або перелік документів вважається таким «документальним підтвердженням», передбаченим у зазначеному пункті, для підтвердження можливості уникнення незаконного набуття Замовником у власність товару, що підлягає локалізації
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2025 22:20
Шановний Учаснику! Відповідно до п. 16 Додатку № 6 до тендерної документації Замовник при закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 61 Розділу Х Закону, процедури закупівлі таких робіт здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. У разі наявності в технічному завданні даної закупівлі положень про набуття замовником у власність товарів, які підлягають локалізації виробництва, Учасник повинен:
- або зазначити у складі пропозиції товари, які передбачені технічним завданням (за умови якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлені Законом межі) з додаванням інформації у складі пропозиції у вигляді довідки з інформацією про ID-товару у переліку товарів з локалізованим виробництвом на веб-порталі Уповноваженого органу. В такому випадку обов’язкове надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- або запропонувати еквівалент такого товару з дотриманням вимог тендерної документації щодо еквівалентного устаткування з наданням у складі пропозиції: довідки з інформацією інформації у вигляді довідки з додаванням ID-товару у переліку товарів з локалізованим виробництвом на веб-порталі Уповноваженого органу; зобов’язанням забезпечити зміну проекту та отриманням позитивного експертного висновку власним коштом; чинний договір (попередній договір) з проектною організацією, яка є власником авторських прав на наявний проект; гарантійний листом від виробника еквівалентного товару, який містить інформацію про технічні характеристики та вартість такого товару. В такому випадку обов’язкове надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
- або надати гарантійний лист з зобов’язанням забезпечити підтвердження достатнього ступеню локалізації на момент монтажу даного устаткування (у разі укладання договору про закупівлю). Такий гарантійний лист повинен містити інформацію про перелік такого товару згідно технічного завдання. В будь-якому випадку необхідно надати документальне підтвердження, передбачене цією приміткою та умовами тендерної документації для підтвердження можливості уникнення незаконного набуття Замовником у власність товару, ступінь локалізації якого не узгоджується з нормами Закону України «Про публічні закупівлі».
Під документальним підтвердженням, передбаченим приміткою п. 16 Додатку № 6 до тендерної документації та умовами тендерної документації для підтвердження можливості уникнення незаконного набуття Замовником у власність товару, ступінь локалізації якого не узгоджується з нормами Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено документальне підтвердження (документи), зазначені у абзаці 2 або 3 п. 16 Додатку № 6 до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
31.10.2025 13:35
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Документ на постачальника бетону
Зміст:
Шановний замовнику! В п. 11 Додатку № 6 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження можливості поставки бетону надати скан-копію оригіналу діючого договору поставки протягом всього строк виконання робіт та додатково надати гарантійний лист від постачальника на підтвердження виконання зобов?язань з даного предмету закупівлі. Для підтвердження якості продукції надати скан-копію сертифікату відповідності на бетонну суміш, а також сертифікат оцінки системи контролю виробництва постачальника на відповідність вимогам ДСТУ Б.В.2.6-2:2009 «Вироби бетонні і залізобетонні», ДСТУ Б.В.2.7-43-96 «Будівельні матеріали. Бетони важкі», ДСТУ Б.В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні», ДСТУ-НБА.1.1-93:2008. Назва стандарту «ДСТУ-НБА.1.1-93:2008» містить позначення, що не відповідають жодному існуючому та чинному стандарту. Формат «ДСТУ-НБА.1.1-93:2008» вказує на Державний стандарт України (ДСТУ) із підрозділом «НБА». Однак літери «Н» і «Б» вказують на Настанову та Будівництво відповідно, а літера «А» — на систему стандартизації.
Можливо, ви мали на увазі інший стандарт? Просимо Вас дати роз'яснення щодо даного ДСТУ.
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2025 22:25
Шановний Учаснику! ДСТУ-НБА.1.1-93:2008 - Державний стандарт України (ДСТУ) із підрозділом «НБ», А.1.1-1-93 «Система стандартизації та нормування в будівництві. Основні положення».
Дата оприлюднення відповіді:
31.10.2025 13:36
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Підтвердження кваліфікаційних та інших критеріїв
Зміст:
Шановний Замовнику. Просимо надати пояснення, чому в тендерній документації та додатках до неї не передбачено способу підтвердження інших вимог тендерної документації саме для об'єднань, а передбачено підтвердження вимог виключно тільки учасником закупівлі (документи видані на ім'я учасника)?
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2025 23:07
Шановний Учаснику ! Пунктом 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що відповідно до частини 5 статті 16 Закону у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Для підтвердження відсутності підстав, передбачених п.47 особливостей, об’єднання учасників надають інформацію та документи у відповідності до таблиці Додатку 3 до тендерної документації щодо всіх юридичних осіб, які входять безпосередньо до об’єднання учасників.
Отже, в тендерній документації передбачено спосіб підтвердження саме для об’єднання учасників. У вимогах, де передбачено надання документа, виданого на ім'я учасника, зазначений документ надається виданим на ім'я учасника закупівлі, тобто на ім’я об’єднання учасників (найменування об’єднання учасників) як учасника закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
31.10.2025 13:37
Звернення:
За тендером : «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Середня загальноосвітня школа № 63" Подільського району м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Івана Виговського, 10-А у Подільському районі м. Києва» (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)
Тема:
Щодо вимог
Зміст:
Шановний Замовнику! Пунктами 1, 7, 8, 14 Додатку 6 до тендерної документації передбачено вимогу щодо надання копій діючих сертифікатів, виданих на ім’я Учасника.
Однак у тендерній документації не конкретизовано, як саме дана вимога застосовується у випадку участі об’єднання учасників. Згідно з положеннями частини 6 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо у процедурі закупівлі бере участь об’єднання учасників, кваліфікаційним критеріям повинні відповідати всі учасники такого об’єднання сукупно, якщо інше не передбачено тендерною документацією. У зв’язку з цим просимо надати роз’яснення або внести відповідні уточнення до тендерної документації щодо застосування цієї вимоги, а саме: чи допускається, у разі участі об’єднання учасників, подання сертифікатів, виданих на ім’я одного з учасників об’єднання. Просимо уточнити, чи буде така форма підтвердження вважатися відповідною вимогам тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2025 23:13
Шановний Учаснику! Згідно п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Для цілей цього Закону до об’єднання учасників належать: окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб - резидентів; окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб (резидентів та нерезидентів); об’єднання юридичних осіб - нерезидентів із створенням або без створення окремої юридичної особи.
Отже у вимогах тендерної документації, де передбачено надання документа, виданого на ім'я учасника, зазначений документ надається виданим на ім'я учасника закупівлі, тобто на ім’я об’єднання учасників (найменування об’єднання учасників) як учасника закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
31.10.2025 13:38
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
242 387 606.8
грн.
Період подання пропозицій
до
03.11.2025 00:00
Замовник:
Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації