Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання комунальним некомерційним підприємством «Амбулаторія загальної практики - сімейної медицини» Барашівської сільської ради (далі – Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Замовника на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 30.09.2025, обґрунтування яке затверджене наказом від 30.09.2025 № 10-од (далі - Обґрунтування), договір про закупівлю від 30.09.2025 № 30/09, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 09.10.2025 та 13.10.2025.
За результатами моніторингу наявності підстав укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено наступне.
Відповідно до Обґрунтування, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару є підпункт 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), а саме: Замовником відмінено процедури закупівлі відкритих торгів за предметом «Дрова паливні», інформація про яку оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-19-006409-a, через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником.
Слід відмітити, що відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Також, пунктом 5 Особливостей визначено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Проведеним моніторингом, встановлено, що відповідно до додатку № 1 проекту договору Додатку № 2 до тендерної документації по процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями, інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-19-006409-a, Замовником здійснювалась закупівля дров паливних в кількості 182 м3.
Однак, моніторингом встановлено, що відповідно до «Звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-09-30-009855-a», пункту 1.2 розділу І та Додатку № 1 до договору про закупівлю від 30.09.2025 № 30/09, Замовником здійснювалась закупівля дров паливних в кількості 180 м3, що не відповідає кількості зазначеної в додатку № 1 проєкту договору (Додатку № 2) до тендерної документації по закупівлі відкритих торгів з особливостями та свідчить про те, що Замовником в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей змінено кількісні характеристик предмета закупівлі.
Слід відмітити, що відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей.
Під час здійснення моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 14.10.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та відповідних документів, щодо виявленого вищезазначеного порушення.
Однак, Замовником на вказаний запит не надано запитуваної інформації та документів, чим порушено вимоги пункту 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі - Закон) та пункту 23 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів, у випадках передбачених законодавством, встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993, статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.09.2025 № 30/09, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.