Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 код 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (послуги з охорони правопорядку та громадського порядку Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна лікарня №4» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Канатна, 17 (Філія за напрямом «Інфекційні хвороби»))
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Шановний замовнику, згідно з вимогою Додатку 1 до Тендерної документації пункт 1.1 Вимагається «наявність власних та/або залучених (орендованих, таких, що використовуються в рамках угоди про реагування, співпрацю співробітництво, тощо) автотранспортних засобів реагування» та документальне підтвердження даних транспортних засобів; згідно з вимогою Додатку 1 до Тендерної документації пункт 1.6 «Учасник повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповістити правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події (надати скан-копію договору/меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС за місцем розташування об’єкту замовника, чинного на кінцеву дату прийняття пропозицій або на більш пізню дату, за наявності).»: Згідно з вимогою Додатку 3 до Тендерної документації пункт 9 «У разі виникнення ситуацій, що загрожують життю та/або здоров’ю працівників та/або відвідувачів Замовника забезпечити прибуття мобільної групи/мобільних груп швидкого реагування до об’єкта охорони Замовника у час, що не перевищує 10 хв. 00 сек. з моменту направлення з об’єкту охорони повідомлення про виклик (надати гарантійний лист, складений у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі її використання), яким гарантує дану вимогу). Охоронники груп швидкого реагування мають бути забезпечені пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії (Постанова КМ України від 11.02.2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»). На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист, яким гарантує виконання даної вимоги, та дозвіл (витяг з системи МВС про наявність дозволу з можливістю його перевірки з використанням web-сервісу, QR-коду тощо) на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи, чинний на дату розкриття тендерних пропозицій, виданий суб’єкту охоронної діяльності, транспорт реагування якого використовується з метою посилення посту охорони (п.11 Постанови КМ України від 18.11.2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»). Надати гарантійний лист про те, що на весь час виконання договору транспорт реагування, який буде залучено на виконання умов договору, знаходитиметься на території м. Дніпро (з можливістю перевірки Замовником до моменту підписання договору надання послуг).». Прошу пояснити Шановного замовника якщо вимагається співпраця з державними правоохоронними органами наприклад з Поліцією охорони і даний державний орган реагує на виклик навіщо замовник вимагає транспорт реагування та працівників групи швидкого реагування до того ж зі зброєю, адже усім відомо що поліція охорони, а також інші правоохоронні підрозділи, приїжають на виклик ають при собі засоби активного захисту (зброю), а також прошу пояснити замовника чому ви обмежуєте коло учасників шляхом вимоги «…надати скан-копію договору/меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС за місцем розташування об’єкту замовника…», адже Управління поліції охорони в незалежності від територіальної дислокації будь то Львів, Київ, Дніпро чи інші мають можливість передати функцію реагування на конкретний об’єкт іншому регіональному підрозділу, саме тому вимога, що договір/меморандум про співпрацю з органами поліції МВС за місцем розташування об’єкту замовник тобто з підрозділами в м. Дніпро суттєво обмежує можливість приймати участь у закупівлі нас, як потенційного учасника попри те, що у нас є даний договір з Представниками правоохоронних органів інших регіонів за яким правоохоронні органи реагують на виклик в незалежності від дислокації тривожної кнопки це стосується і міста Дніпро де реагуватимуть територіальні підрозділи.
Ми маємо змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами Процедури закупівлі. Разом з цим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та в результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси Учасника.
У зв’язку з викладеним вище, вимагаємо Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою усунення надмірної кількості вимог що виконують одну і ту ж функцію, обмежуючих конкуренцію та дискримінаційних вимог.
Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення.
Дата оприлюднення звернення:
01.10.2025 14:31
Шановний Учасник. Відповідно до п.9 Додатку 3 до Тендерної документації «У разі виникнення ситуацій, що загрожують життю та/або здоров’ю працівників та/або відвідувачів Замовника забезпечити прибуття мобільної групи/мобільних груп швидкого реагування до об’єкта охорони Замовника у час, що не перевищує 10 хв. 00 сек. з моменту направлення з об’єкту охорони повідомлення про виклик (надати гарантійний лист, складений у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі її використання), яким гарантує дану вимогу). Охоронники груп швидкого реагування мають бути забезпечені пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії (Постанова КМ України від 11.02.2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»). На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист, яким гарантує виконання даної вимоги, та дозвіл (витяг з системи МВС про наявність дозволу з можливістю його перевірки з використанням web-сервісу, QR-коду тощо) на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи, чинний на дату розкриття тендерних пропозицій, виданий суб’єкту охоронної діяльності, транспорт реагування якого використовується з метою посилення посту охорони (п.11 Постанови КМ України від 18.11.2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»). Надати гарантійний лист про те, що на весь час виконання договору транспорт реагування, який буде залучено на виконання умов договору, знаходитиметься на території м. Дніпро (з можливістю перевірки Замовником до моменту підписання договору надання послуг).»
Згідно з вказаною умовою, транспорт реагування використовується, у тому числі, з метою посилення посту охорони у рамках надання послуг із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку на території закладу Замовника. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про охоронну діяльність», транспорт реагування - транспортний засіб, що знаходиться у власності суб'єкта охоронної діяльності, призначений для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці громадян чи персоналу охорони на об'єктах охорони. Таким чином, він залучається навіть у випадках можливих загроз та обставин, що можуть завдати (але не завдали) шкоди на об'єктах охорони. При цьому охоронники груп швидкого реагування мають бути забезпечені пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії згідно вимог Постанови КМ України від 11.02.2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності». Залучення поліції на об'єкти відбувається в межах реагування на повідомлення про вже здійснені правопорушення шляхом виклику на місце події, і не передбачає постійного закріплення поліцейських за об'єктами.
Також, відповідно до п.1.6. Додатку 1 до Тендерної документації «Учасник повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповістити правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події (надати скан-копію договору/меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС за місцем розташування об’єкту замовника, чинного на кінцеву дату прийняття пропозицій або на більш пізню дату, за наявності)». Згідно з вказаною умовою, учасник надає скан-копію договору/меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС за наявності зазначених документів.
Замовник жодним чином не порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, права та законні інтереси Учасника. Враховуючи вказані вище обставини та норми законодавства, Замовник вважає помилковим висновок суб’єкта оскарження щодо наявності в тендерній документації Замовника дискримінаційних вимог до учасників торгів. Отже дані вимоги жодним чином не дискримінують учасників, а навпаки спрямовані на те, щоб допомогти учаснику прийняти зважене рішення щодо участі у тендері.
Враховуючи вищевикладене, Замовник обґрунтовано довів, що вимоги тендерної документації щодо наявності транспорту реагування, забезпечення охоронників спеціальними засобами та взаємодії з поліцією відповідають нормам Закону України «Про охоронну діяльність» та постанов КМУ №97 і №960. Такі умови не обмежують конкуренцію та не містять дискримінаційних положень, а спрямовані на належне забезпечення безпеки об’єкта охорони та громадян. Надання договору/меморандуму з поліцією передбачено лише за наявності, що виключає дискримінаційний характер вимоги. Отже, висновки суб’єкта оскарження про порушення є помилковими.
Дата оприлюднення відповіді:
02.10.2025 14:52