Обгрунтування використання процедури
ОБГРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
Для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та продягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості)
Найменування, місцехнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб – підприємців тв громадських формувань, цого категорія: РІВНЕНСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ДЕРЖАВНА ЛАБОРАТОРІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ТА ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ, вул.Кулика і Гудачека, 12, м.Рівне, Україна, 33010, ЄДРПОУ 00703747, юридична особа яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
1. Предмет закупівлі із зазначенням коду Єдиним закупівельним словником (у разі
поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): роботи з внесення змін, що стосуються акредитації (далі - роботи) органу з оцінки відповідності – Рівненської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – ООВ) згідно коду ДК 021:2015 98110000-7 — Послуги підприємницьких, професійних та спеціалізованих організацій
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): звіт про договір про закупівлю, укладений без виконання електронної системи закупівель
Очікувана вартість предмета закупівлі: 32 340,00 грн. (тридцять дві тисячі триста сорок грн. 00 коп.) з ПДВ .
Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 15.07.2025 №4524-ІХ термін ді воєнного стану встановлено до 05.11.2025 року.
Статтею 4 Указу №64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) Ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) Забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) Працює відповідно до Регламенту Кабінетів Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) Розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його закінчення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовником товарів,робіт і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути підтверджена замовником (лист НААУ додається).
Обсяг закупівлі визначається на підставі потреби замовника на період до 31.12.2025 року
Відповідно до службової записки заступника директора Кондратюк І.В. від 29.09.2025 року існує потреба у здійсненні Закупівлі:
роботи з внесення змін, що стосуються акредитації (далі - роботи) органу з оцінки відповідності – Рівненської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – ООВ).
Відповідно до статті 6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Національний орган України з акредитації є державною організацією , яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку та проводить некомерційну господарську діяльність без мети одержання прибутку. Положення про національний орган України з акредитації затверджується центральним органом виконавчої влади , що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.
Центральним органом виконавчої влади , що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку є Мінекономіки.
Положення про Національне агенство з акредитації України затверджено наказом Мінекономіки від 21.08.2023 № 11549 (далі- Положення) визначено , що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності.
Згідно пункту 8 Положення основними функціями відповідно до покладених на НААУ завдань, зокрема є :
- акредитація органів з оцінки відповідності, у тому числі прийняття рішення про акредитацію, відмову акредитації, розширення та обмеження сфери акредитації, тимчасове зупинення і поновлення дії та скасування атестату про акредитацію;
- проведення моніторингу за відповідністю акредитованих ним органів з оцінки відповідності вимогам акредитації шляхом здійснення нагляду, проведення повторних та позачергових та інших оцінок.
Також НААУ є єдиним національним органом з акредитації в Україні відповідно до вимог
статті 56 Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом та Регламенту (ЄС) №765/2008.
Враховуючи те, що постачальником закупівлі є лише певний суб’єкт господарювання Національне агентство з акредитації України (НААУ), яке є єдиним національним органом акредитації в Україні і діє відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», Положення про Національне агентство з акредитації України та іншим нормативно-правовими актами у сфері акредитації (лист НААУ додається),застосовується вищевказане виключання.
Вищевказані положення нормативних документів свідчать про відсутність конкуренції з технічних причин в частині виконання робіт з розширення сфери акредитації та є підставою проведення закупівлі відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, а саме – відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Обсяг закупівлі визначається на підставі потреби замовника у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі на 2025 рік.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товарів.робіт чи послуг та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів,робіт і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200тис. гривень, робіт, послуг, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Закон України «про акредитацію органів з оцінки відповідності».
2. Положення про Національне агентство з акредитації України, міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17011:2019 "Оцінювання відповідності».
3. Лист НААУ.