Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Павлоградського механічного заводу Державного підприємства «Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СТК-АГРО» (далі – ТОВ «СТК-АГРО»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНІК МАШИНЕС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» (далі – ТОВ «ТЕХНІК МАШИНЕС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ»), вимогу про усунення невідповідностей до 15.10.2025, протоколи від 13.09.2025 № 166, від 16.10.2025 № 170, повідомлення про намір укласти договір та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 05.11.2025 та 11.11.2025 через електронну систему закупівель.
Згідно з абзацом третім пункту 3 Постанови № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Постанови № 1178 (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-? розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-? розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом.
Згідно з пунктом 6-? розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-?, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році 25 відсотків.
Підпунктом 3 пункту 6-? розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може затверджувати додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, в якому встановлює вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва в розмірі, що не перевищує ступінь локалізації виробництва, встановлений підпунктом 1 цього пункту на відповідний рік.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782 затверджено додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва.
Слід зазначити, що відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації, Замовник здійснює закупівлю трактора колісного за кодом ДК 021:2015:16700000-2 – «Трактори», який включено до додаткового переліку товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі та визначені підпунктом 2 та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-? розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено пунктом 1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (зі змінами) (далі - Порядок № 861).
Відповідно до пункту 13-? Порядку № 861 замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінрозвитку, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).
Під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації відсутня вимога щодо надання учасником процедури закупівлі зазначених документів відповідно до пункту 13-? Порядку № 861.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) стосовно виконання вимог пункту 13-? Постанови № 861, Замовник надав пояснення, що не спростовує факту порушення.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНІК МАШИНЕС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» установлено наступне.
Відповідно до підпунктів 1.1, 1.2 пункту 17 додатку 4 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником для підтвердження документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору інформаційної довідки у довільній формі про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та копії аналогічного договору, документів, що підтверджують повне виконання договору (видаткова накладна/ акт приймання-передачі товару тощо).
Проведеним моніторингом установлено, що на виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ТЕХНІК МАШИНЕС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» у складі своєї тендерної пропозиції надав копії договору від 26.06.2025 № 132606-23 та видаткової накладної від 20.08.2025 № 4420 (файл «Договір про опит співпраці.pdf.»)
Однак, учасник ТОВ «ТЕХНІК МАШИНЕС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» в складі своєї тендерної пропозиції не надав інформаційної довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
На запит Управління від 07.11.2025 щодо вказаного Замовник пояснив, що інформація про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору підтверджується наданими учасником скан-копіями договору купівлі-продажу і видаткової накладної про продаж трактора колісного Claas AXION 940 ТОВ «Пігрейн».
З огляду на зазначене, Замовник у наданому поясненні не спростував порушення учасником ТОВ «ТЕХНІК МАШИНЕС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» вимог підпункту 1.1 пункту 17 додатку 4 до тендерної документації Замовника, в частині ненадання вищезазначеної довідки в складі тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 43 Постанови № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначеної невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178 не надав можливість учаснику ТОВ «ТЕХНІК МАШИНЕС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» усунути невідповідність в цій частині.