Обгрунтування використання процедури
Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території. Положенням частин 1, 3 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Частиною 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що виконавцем послуги з управління відходами є суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.
Частиною 3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Вимогами ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов’язок споживачів укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку.
Згідно із пунктами 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Договір про надання послуг укладається між споживачем та виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Рішенням виконавчого комітету Самарівської міської ради № 621/0/6-25 від 22.08.2025р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ» ТОВ «КОМСІТІ» визначено переможцем конкурсу та визначено виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Самар (Новомосковськ з 01.09.2020р. по 31.08.2030р.
На підставі п. 4 вищезазначеного Рішення № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради укладено Договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Самар (Новомосковськ), який діє з 14.08.2020р. та є чинним по теперішній час.
Таким чином, у територіальних межах міста Самар органом місцевого самоврядування визначено єдиного виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів терміном з 01.09.2020р. по 31.08.2030 року.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Таким чином, послуга з управління побутовими відходами має надаватися виключно за тарифами, які встановлені органами місцевого самоврядування.
Рішенням виконавчого комітету Самарівської міської ради № 621/0/6-25 від 22.08.2025р. «Про встановлення тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги із збирання та перевезення побутових відходів на території м. Новомосковська» встановлено тарифи на послуги із збирання та перевезення побутових відходів, які надає ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМСІТІ» (далі -ТОВ «КОМСІТІ») на території м. Самар (Новомосковськ).
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».