Звернення:
За тендером : Сервери
Тема:
порушення Закону
Зміст:
Шановний Замовник!
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до закону ст.5
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В документації є вимога
- довідка (у довільній формі) із переліком сервісних центрів у м. Львів, уповноважених на гарантійне обслуговування товару, що пропонується до закупівлі із зазначенням їх назв, адрес та телефонів. (Замовником може бути здійснено перевірку наданої в листі інформації);
По-перше у м. Львів відсутні офіційні сервісні центри серверів Gigabyte
Згідно офіційного сайту https://www.gigabyte.com/ua/WheretoBuy/Consumer по компонентам для ПК, ноутбукам і т.п. (Consumer) є партнери, дистрибьютори і звичайно є сервісні центри
А по серверам (Enterprise) немає взагалі нічого https://www.gigabyte.com/ua/WheretoBuy/Enterprise
По-друге вимога щодо сервісного центру у м. Львів порушують ст.5 і дані принципи.
1. Якщо розглядати наявність сервісного центру учасника або структурні підрозділи Учасника, розташовані у місті Львів, то для більшості компаній в Україні це дискримінація за місцем розташування, обмежує конкуренцію серед учасників і порушує ст.5 закону.
2. Якщо розглядати сервісний центр підприємства, з якими учаником укладені договори на надання послуг щодо гарантійного обслуговування товару, що є предметом закупівлі, розташовані у місті Львів, то таке підприємство буде третьою особою. Тендерною документацією та проектом договору передбачено гарантійне обслуговування товару. Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір. Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Відповідно до ч. 1 ст. 510 Цивільного кодексу України, сторонами у зобов'язанні є боржник і кредитор. Відповідно до ст. 511 Цивільного кодексу України, зобов'язання не створює обов'язку для третьої особи. У випадках, встановлених договором, зобов'язання може породжувати для третьої особи права щодо боржника та (або) кредитора. Таким чином, законодавством не передбачено можливості укладення договору між замовником та учасником-переможцем, який створить обов’язок для третьої особи (сервісних центрів – контрагентів учасника-переможця). Такий договір суперечив би засадам цивільного законодавства та вважався б нікчемним. Відповідно, якщо такий сервісний центр відмовиться надавати гарантійне обслуговування чи надаватиме його неякісно, замовник буде позбавлений правових підстав для звернення до такого сервісного центру з позовом – тобто буде позбавлений можливості захистити свої права в судовому порядку. Положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості укладення тристороннього чи багатостороннього договору, сторонами якого, крім замовника та учасника-переможця були б треті особи. Отже, з вищевказаного вбачається, що замовник за наслідками процедури закупівлі, проведеної відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», не може укласти договір, який створить обов’язки для третіх осіб (контрагентів учасника-переможця). Укладення такого договору суперечитиме засадам цивільного законодавства, а сам договір буде нікчемним. У зв’язку з цим замовник не матиме права вимоги до сервісного центру, який не належить учаснику-переможцю.
Таким чином у відповідності до закону прохання видалити з документації вимогу, щодо м. Львів і викласти вимогу у наступному вигляді:
"довідка (у довільній формі) із переліком сервісних центрів, уповноважених на гарантійне обслуговування товару, що пропонується до закупівлі із зазначенням їх назв, адрес та телефонів. (Замовником може бути здійснено перевірку наданої в листі інформації);"
Інакше ми будемо вимушені оскаржити дані порушення в АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
02.10.2025 15:09
В ТД вказані два міста м. Львів і м. Киїі. за якими МИ хотілиб побачити сервісні центри. тому я не бачу дискримінації учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
03.10.2025 14:05