Звернення:
За тендером : Запасні частини для автотранспорту
Тема:
Щодо усунення дискримінаційних вимог у технічній специфікації
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ми, як потенційний учасник та офіційний представник окремих брендів, що зазначені у технічних вимогах Вашого оголошення, змушені звернути Вашу увагу на наявність дискримінаційних положень у тендерній документації.
1. Обмеження конкуренції через конкретні торговельні марки
У Додатку 1 Ви вказали перелік конкретних виробників (RIDER, WIX, TRW, Bosch, NGK, Moog тощо) без можливості пропозиції еквіваленту. Це прямо обмежує коло потенційних учасників та суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Непослідовність у використанні брендів
В окремих позиціях один і той самий бренд дозволяється (наприклад, RIDER чи WIX), а в інших – він вже відсутній у переліку допустимих виробників. Така вибірковість дає підстави вважати, що документація сформована під конкретного постачальника, з яким Замовник може мати попередні домовленості. Це підриває довіру до відкритості та прозорості закупівель, особливо з урахуванням того, що Замовник є військовою частиною та використовує особливі умови оборонних закупівель.
3. Встановлення «максимальних цін»
Наведення граничної вартості за одиницю товару у Додатку 1 може необґрунтовано обмежувати пропозиції учасників та порушує принцип максимальної економії та ефективності (ст. 5 Закону).
З огляду на викладене, вимагаємо внести зміни до технічних вимог та:
1. У всіх позиціях, де зазначені конкретні бренди, додати формулювання «або еквівалент».
2. Усунути вибірковість у допущенні окремих брендів, забезпечивши рівні умови для всіх виробників.
3. Прибрати або переглянути положення щодо «максимальних цін», які не відповідають принципу конкурентного ціноутворення.
У разі неврахування наших зауважень ми будемо змушені звернутися:
• до Державної аудиторської служби України (ДАСУ) з метою проведення контролю закупівлі;
• до вищого органу управління Військової частини Т0940 для надання оцінки діям відповідальних осіб.
Дата оприлюднення звернення:
03.10.2025 11:23
Доброго дня шановний Учаснику.
1. Згідно п.4 ст.14 ЗУ Про публічні закупівлі:
Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
2. На етапі визначення очікуванної вартості предмета закупівлі, була застосована "ПРИМІРНА МЕТОДИКА визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" затверджена "Наказом Міністерства розвитку економіки,торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275". Таким чином після проведення аукціону ціна може бути лише зменшена, що призведе до максимольної економії, ефективності зазначених у пп.2 п.1 ст.14 ЗУ Про публічні закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
03.10.2025 12:19