Закупівля код ДК 021:2015 – 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва) від Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації.
код ДК 021:2015 – 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
код ДК 021:2015 – 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва)
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 15:37
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 15:37
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 15:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 15:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 15:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department for Education of Obolon District State Administration in Kyiv
Повна назва
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department for Education of Obolon District State Administration in Kyiv
Поштовий індекс
04211
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
Адреса
ВУЛИЦЯ ЙОРДАНСЬКА, будинок 11-А
код ДК 021:2015 – 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Професійне обладнання для забезпечення роботи пралень в закладах освіти Оболонського району м. Києва)
Нами може бути надане обладнання, яке відповідає більшості встановленим у закупівлі вимогам, проте через надмірну деталізацію Замовником специфічних технічних вимог, які становлять предмет закупівлі, ми позбавлені можливості пропонувати наявну продукцію іншого виробника. До даної скарги додаються документи, що підтверджують технічні параметри наявного у нас товару та доводять неможливість виконати заявлені вимоги до предмета закупівлі у своїй сукупності.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до Додатку 2 до тендерної документації відповідно до вимог скаржника у редакції що додається до скарги
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Зобов’язати замовника надати звіт про результати моніторингу пропозицій/аналізу цін по данiй закупівлі предмету закупівлі щодо визначення можливої участі в даних публічних закупівлях двох або більше виробників та/або дистрибюторів/постачальинків професійних пральних машин та професійних сушильних машин та професійних прасувальних машин, які підходять під технічні параметри визначені замовником та надати першоджерела походження інформації про аналогічну продукцію, а саме у якої юридичної чи фізичної особи-підприємця Замовник взяв нібито заводський буклет на українській мові промислової пральної машини та промислової сушильної машини, надати інформацію до якого саме дилера / дистриб’ютора / представника / постачальника Замовник звернувся для отримання комерційної пропозиції, рахунку чи іншої інформації виробника.
Умови закупівлі не обмежують конкуренцію, відповідають принципам Закону України «Про публічні закупівлі», і підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Замовник не погоджується з твердженнями, викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними, з огляду на таке.
1. Щодо тверджень про дискримінаційні умови Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з урахуванням специфіки використання обладнання. При цьому у тендерній документації чітко зазначено, що будь-які посилання на конкретну торговельну марку чи виробника передбачають можливість подання еквіваленту. Таким чином, умови закупівлі не є дискримінаційними. Технічні характеристики були сформульовані з метою забезпечення відповідності предмета закупівлі специфічним умовам експлуатації, що існують у Замовника. Деталізація параметрів дозволяє чітко визначити функціональні особливості обладнання, необхідного для досягнення поставлених виробничих завдань. Всі вимоги є об’єктивно обґрунтованими, технічно доцільними і не спрямовані на обмеження конкуренції. Законодавство дозволяє Замовнику самостійно визначати характеристики предмета закупівлі, виходячи з власних потреб, за умови дотримання принципу добросовісної конкуренції. Жодна з вимог не обмежує подання еквівалентної продукції за умови її відповідності зазначеним параметрам.
2. Щодо вимог до електроживлення різних категорій товару Вимоги до параметрів електроживлення визначені виключно з урахуванням технічних характеристик приміщень, електромереж, а також рекомендацій виробників щодо безпечної та ефективної експлуатації відповідного обладнання. Обладнання, що підключається до 380В, зазвичай призначене для інтенсивної експлуатації та має вищу продуктивність, тому відповідні вимоги є обґрунтованими. Водночас, інше обладнання, що споживає менше енергії, може працювати від мережі 230В. Параметр «на вибір» у деяких категоріях встановлений з метою забезпечення гнучкості для учасників, а не обмеження.
3. Щодо вимог до габаритів товару Усі параметри габаритів визначені індивідуально для кожної товарної категорії, оскільки кожен пристрій має свої конструктивні особливості та умови розміщення на об’єкті Замовника. Умови «не менше», «не більше» або «відхилення максимум 3%» не є дискримінаційними, оскільки не прив’язані до конкретного виробника чи моделі. Зазначені діапазони встановлено на основі технічного плану приміщень, логістичних вимог, умов монтажу, вентиляції та експлуатаційного простору. Такі вимоги є обґрунтованими та мають виключно технічну мету.
4. Щодо вимог до матеріалів (Nomex, матеріал бака тощо) Вимога «не гірше за Nomex» використовується виключно як орієнтир до експлуатаційних властивостей матеріалу (термостійкість, довговічність, безпечність при нагріванні). Вона не є прив’язкою до конкретного бренду чи постачальника. Формулювання «не гірше» – це усталена практика в публічних закупівлях, яка дозволяє учасникам запропонувати аналогічні або кращі матеріали за сукупністю властивостей. Аналогічно, вимоги до матеріалу бака обумовлені експлуатаційними характеристиками, санітарними нормами та стійкістю до хімічних речовин. Учасник має повне право надати альтернативний матеріал, за умови підтвердження його відповідності вимогам щодо міцності, гігієни та терміну служби.
5. Щодо можливості участі декількох виробників Уся тендерна документація складена із дотриманням принципу відкритості та рівного доступу до участі в закупівлі. Замовник у жодному разі не зазначав конкретних торговельних марок або виробників без згадки «або еквівалент». Усі вимоги мають технічне обґрунтування та передбачають можливість подання продукції будь-якого виробника, яка відповідає встановленим критеріям. Факт того, що певна продукція повністю відповідає вимогам, не свідчить про дискримінацію, а навпаки – підтверджує наявність на ринку рішень, здатних задовольнити потребу Замовника. Твердження скаржника про те, що технічні параметри відповідають виключно одному виробнику, не відповідає дійсності. Замовником було проведено ринковий аналіз, за результатами якого встановлено, що технічним вимогам тендерної документації відповідає продукція щонайменше двох виробників, які офіційно представлені на ринку України.
5.1. Щодо пральної машини У тендерній документації встановлено вимоги до предмета закупівлі, зокрема до технічних, якісних та кількісних характеристик пральної машини (вантажопідйомність, тип завантаження, наявність програмного управління та енергоефективності тощо). Аналіз ринку показує, що зазначеним вимогам відповідає продукція щонайменше трьох незалежних виробників, а саме: Пральна машина SPEED QUEEN SF; Пральна машина DANUBE WPR 10 P; Пральна машина PRIMUS SP10 (США). Усі ці моделі належать до сегменту професійних/промислових пральних машин та мають необхідні технічні параметри, що підтверджується каталогами виробників. Таким чином, технічні характеристики тендерної документації не є надмірними чи дискримінаційними, оскільки вони однаково підходять для продукції різних виробників. Це свідчить про наявність реальної конкуренції та відсутність потреби у зміні документації.
5.2. Щодо сушильної машини Документацією встановлені параметри сушильної машини (вантажопідйомність, система сушки, енергоефективність, можливість вибору програм тощо). На ринку наявні як мінімум три виробники, чиї моделі відповідають зазначеним вимогам: Сушильна машина SPEED QUEEN LDE; Сушильна машина DANUBE DPR 10; Сушильна машина PRIMUS SD10. При порівнянні з тендерними вимогами технічні характеристики вказаних вище моделей коректно відображають технічні потреби замовника та не обмежують конкуренцію, оскільки продукцію можуть запропонувати щонайменше три виробники.
5.3. Щодо прасувального катка У тендерній документації визначено технічні характеристики прасувального катка. На підтвердження наявності конкуренції на ринку наводимо щонайменше два приклади продукції, що відповідає вимогам: Прасувальний каток GMP 120.25; Промисловий прасувальний каток PRIMUS I25-120. Таким чином, документація не підлаштована під одного виробника, а навпаки дозволяє пропонувати обладнання щонайменше від двох різних постачальників.
З метою підтвердження вищевикладеного ми надаємо у Додатках: - порівняльні таблиці технічних характеристик, у яких по кожному параметру предмета закупівлі зазначені відповідні характеристики обладнання від різних виробників; - офіційні каталоги виробників (SPEED QUEEN, DANUBE, PRIMUS, GMP), які підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики.
Беручи до уваги наведені приклади та офіційні підтвердження, можна зробити висновок, що по кожній позиції предмета закупівлі (пральна машина, сушильна машина, прасувальний каток) на ринку України наявні щонайменше два виробники обладнання, яке відповідає вимогам тендерної документації. Це підтверджує, що умови закупівлі не обмежують конкуренцію, відповідають принципам Закону України «Про публічні закупівлі», і підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Замовник виклав Додаток 4 «Дислокація закладів освіти Оболонського району м. Києва для закупівлі» до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює його виконання через те, що він несе не повну інформацію, а саме: в Додатку №4 відсутня інформація стосовно того, який саме заклад освіти яке обладнання планує отримати. Всього 37 закладів освіти і 38 одиниць обладнання (36 пральних машин, 1 сушильна машина, 1 прасувальний каток).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до Додатку 4 до тендерної документації відповідно до вимог скаржника у редакції що додається до скарги
Дислокація закладів, викладена в Додатку 4, повністю відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
6. Щодо Додатку 4 (дислокація закладів) Предмет закупівлі визначений коректно та в повному обсязі. У Додатку 2 зазначено кількість: 36 пральних машин, 1 сушильна машина та 1 прасувальний каток. У Додатку 4 вказані всі 37 закладів освіти, куди здійснюватиметься постачання. Таким чином, обсяг предмета закупівлі та його одержувачі визначені повністю та прозоро. Розподіл обладнання між закладами здійснюється замовником під час виконання договору. Закупівля проводиться централізовано, а логістика та визначення конкретного закладу для кожної одиниці обладнання відбувається вже після укладання договору. Це є звичайною та усталеною практикою при централізованих закупівлях для бюджетних установ. Учасник формує свою тендерну пропозицію, виходячи з загального обсягу предмета закупівлі та вимог щодо технічних характеристик. Тому незалежно від того, який конкретний заклад отримає певну машину чи сушильний апарат, вимоги для постачальника залишаються однаковими. Позиція скаржника спрямована на створення формальних підстав для оскарження. Вимога щодо «обов’язкового індивідуального закріплення обладнання» у тендерній документації не тільки не передбачена законодавством, а й суперечить логіці централізованої закупівлі, де саме замовник визначає остаточний розподіл для оптимального забезпечення потреб усіх підпорядкованих закладів.