При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 10:06
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 10:06
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 10:06
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 10:06
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.09.2025 10:06
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
State Research Institute of Cyber Security Technologies and Information Protection
Повна назва
ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ТЕХНОЛОГІЙ КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
Повна назва (англійською мовою)
State Research Institute of Cyber Security Technologies and Information Protection
Поштовий індекс
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
Київ
Адреса
Носії ключових даних
Тендер:
UA-2025-09-26-002227-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-09-26-002227-a.b1
Дата:
01.10.2025 13:58
Стан:
Порушення усунуто
вих. № 167
від «01» жовтня 2024 року
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035.
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ-УКРАЇНА»
код ЄДРПОУ: 37963188
Адреса: Україна, 04216, місто Київ, вул. Берковецька, будинок 1
Замовник: ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ТЕХНОЛОГІЙ КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
код ЄДРПОУ: 34732331
Адреса: Україна , м. Київ обл., Київ.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-26-002227-a
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
26.09.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-09-26-002227-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 06 жовтня 2025 09:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " АВЕСТ-УКРАЇНА " (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. У додатку 4 до тендерної документації встановлено технічні вимоги до предмету закупівлі:
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до предмету закупівлі «ЄЗС ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання»
(Носії ключових даних )
№ з/п Найменування та характеристики Всього
1. НКД засіб КЗІ «Ключ електронний SecureToken-338M»
(ТУ У 26.2-32248356-029:2020, експертний висновок Держспецзв’язку(№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу 210 шт.
Загальні вимоги до предмета закупівлі:
Товар який поставляється повинен бути новим, не бувшим у використанні або відновленим.
Місце поставки товару - територія Замовника.
Гарантійний термін: гарантія на Товар повинна складати не менше 12 місяців з моменту постачання Товару.
Упаковка: Товар постачається у непошкодженій упаковці виробника, упаковка повинна мати передбачені виробником захистні властивості – штрих-коди, відповідні маркування та парт-номери.
Скаржник планує запропонувати засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатка «AvestKey» власного виробництва. Надаємо два експертні висновки від 10.02.2022 року та один експертний висновок від 18.03.2019 року.
Варто зазначити, що тендерна документація не містить можливості запропонувати еквівалент товару, що вказаний у технічному завданні, а також зауважуємо, що у технічних вимогах вказаний конкретний експертний висновок Держспецзв’язку (№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу, що був отриманий конкретним суб’єктом господарювання.
Вимога тендерної документації розрахована на учасників торгів, які зможуть запропонувати конкретно визначений товар, на який отримано конкретний експертний висновок, що вказаний у технічних вимогах, що є дискримінаційним стосовно інших учасників торгів, в тому числі Скаржника, що хоче пропонувати еквівалент.
Скаржник вправі здійснити поставку предмету закупівлі, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія експертного висновка від 10.02.2022 року на 1 арк.
2. Копія експертного висновка від 10.02.2022 року на 2 арк.
3. Копія експертного висновка від 18.03.2019 року на 2 арк.
З повагою,
т.в.о. Директора ТОВ
«АВЕСТ-УКРАЇНА» Галина Булат
1. У додатку 4 до тендерної документації встановлено технічні вимоги до предмету закупівлі:
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до предмету закупівлі «ЄЗС ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання»
(Носії ключових даних )
№ з/п Найменування та характеристики Всього
1. НКД засіб КЗІ «Ключ електронний SecureToken-338M»
(ТУ У 26.2-32248356-029:2020, експертний висновок Держспецзв’язку(№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу 210 шт.
Загальні вимоги до предмета закупівлі:
Товар який поставляється повинен бути новим, не бувшим у використанні або відновленим.
Місце поставки товару - територія Замовника.
Гарантійний термін: гарантія на Товар повинна складати не менше 12 місяців з моменту постачання Товару.
Упаковка: Товар постачається у непошкодженій упаковці виробника, упаковка повинна мати передбачені виробником захистні властивості – штрих-коди, відповідні маркування та парт-номери.
Скаржник планує запропонувати засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатка «AvestKey» власного виробництва. Надаємо два експертні висновки від 10.02.2022 року та один експертний висновок від 18.03.2019 року.
Варто зазначити, що тендерна документація не містить можливості запропонувати еквівалент товару, що вказаний у технічному завданні, а також зауважуємо, що у технічних вимогах вказаний конкретний експертний висновок Держспецзв’язку (№04/03/02-133 від 20.01.2020) з поліграфічною персоналізацією на корпусі виробу, що був отриманий конкретним суб’єктом господарювання.
Вимога тендерної документації розрахована на учасників торгів, які зможуть запропонувати конкретно визначений товар, на який отримано конкретний експертний висновок, що вказаний у технічних вимогах, що є дискримінаційним стосовно інших учасників торгів, в тому числі Скаржника, що хоче пропонувати еквівалент.
Скаржник вправі здійснити поставку предмету закупівлі, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Пояснення Замовника
на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ-УКРАЇНА» від 01.10.2025 Номер скарги: UA-2025-09-26-002227-a.b1
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання (Носії ключових даних).
Найменування замовника: ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ТЕХНОЛОГІЙ КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 34732331
Місцезнаходження замовника: Україна , м. Київ обл., Київ,
Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-09-26-002227-a.
1. Свою скаргу ТОВ «Авест-Україна» зареєструвало під вих. № 167 від
«01» жовтня 2024 року та стверджує, що:
«26.09.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-09-26-002227-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є:
ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання» Оскільки зараз жовтень 2025 року Замовник вважає, що Учасником не виконано вимоги п.п.2 п. 63 Особливостей а саме: його скарга не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону.
2. Вивчивши Експертний висновок Учасника, було створено порівняльну таблицю характеристик, які вимагаються Замовником та які пропонуються Скаржником:
Засіб кваліфікованого електронного
підпису чи печатки "AvestKey" КЛЮЧІ ЕЛЕКТРОННІ «SECURE TOKEN-338»
Об'єкт експертизи може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
1. В об'єкті експертизи правильно реалізовано криптографічні алгоритми, визначені ГОСТ 28147:2009 (у режимах простої заміни, гамування із зворотним зв'язком та вироблення імітовставки), ДСТУ 4145-2002 (у поліноміальному базисі).
2. В об'єкті експертизи алгоритм генерації випадкових двійкових послідовностей відповідає додатку А ДСТУ 4145-2002.
3. В об'єкті експертизи правильно реалізовано протокол автономного узгодження ключів групі точок еліптичної кривої типу Діффі-Геллмана, визначений п. Е.7 додатку Е ДСТУ ISO/IEC 11770-3:2015. B
4. В об'єкті експертизи правильно реалізовано криптографічний алгоритм формування та перевіряння електронного підпису RSA, визначений ДСТУ ISO/IEC 14888-2:2015.
5. В об'єкті експертизи правильно реалізовано криптографічний алгоритм формування та перевіряння електронного підпису ECDSA, визначений ДСТУ ISO/IEC 14888-3:2019.
7. В об'єкті експертизи механізми формування початкових значень генератору випадкових послідовностей та захисту особистих ключів електронного підпису в запам'ятовуючому пристрої відповідають вимогам документу «Методика формування початкових значень генератору випадкових послідовностей та захисту особистих ключів електронного підпису в запам'ятовуючому пристрої 37963188.467649.001 M1». 2
8. Об'єкт експертизи відповідає вимогам технічного завдання на дослідно-конструкторську роботу «Розробка програмно-апаратних пристроїв формування та перевіряння електронного підпису», шифр «Avestkeу» із Доповненнями № 1, № 2 до нього, в частині реалізації функцій криптографічних перетворень (пп. 6.1.2-6.1.9, 6.1.11).
9. Методи захисту, реалізовані в об'єкті експертизи, відповідають вимогам до засобів криптографічного захисту інформації класу Б1 (захист від порушника другого рівня), визначеним в Положенні про порядок розроблення, виробництва та експлуатації засобів криптографічного захисту інформації, затвердженому наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 20.07.2007 № 141, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.07.2007 за № 862/14129.
10. Об'єкт експертизи може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом Об’єкт експертизи, як засіб криптографічного захисту виду «В» (категорій «Ш», «К», «Р», «П») може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю), та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
Об’єкт експертизи, як засіб криптографічного захисту виду «В» (категорії «П») може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім інформації, що становить державну таємницю), та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
1. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-2:2016 (EN 419211-2:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 2. Пристрій з генерацією ключів».
2. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-3:2016 (EN 419211-3:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 3. Пристрій з імпортом ключів».
3. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-4:2016 (EN 419211-4:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 4. Розширення для пристроїв з генерацією ключів та довіреним каналом для застосування генерації сертифікатів».
4. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-5:2016 (EN 419211-5:2013 IDT) «Профілі захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 5. Розширення для пристроїв з генерацією ключів та довіреним каналом для застосування створення підпису».
5. В об'єкті експертизи реалізовано механізми, які забезпечують виконання функціональних вимог безпеки, що визначені ДСТУ EN 419211-6:2016 (EN 419211-6:2014 IDT) «Профілі 2 захисту для пристроїв створення безпечного підпису. Частина 6. Розширення для пристроїв з імпортом ключів та довіреним каналом для застосування створення підпису».
6. Об'єкт експертизи може бути використаний в якості засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки для надання електронних довірчих послуг.
Відомості, зазначені в таблиці взяті з відкритих джерел за посиланням: https://cip.gov.ua/services/cm/api/attachment/download?id=66439 та безпосередньо з експертних висновків на Товари.
До того ж ГОСТ 28147:2009, який згадується в ТУ до «Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки "AvestKey"» припиняє дію 01.12.2025 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0314774-23#Text
Головною вимогою до Товару в додатку 4 «Технічне завдання» є можливість оброблювати службову інформацію, що є власністю держави.
Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки "AvestKey" КЛЮЧІ ЕЛЕКТРОННІ «SECURE TOKEN-338»
Об'єкт експертизи може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
Об’єкт експертизи, як засіб криптографічного захисту виду «В» (категорії «П») може бути використаний як складова частина при побудові засобів криптографічного захисту інформації видів «А» та «Б», призначених для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім інформації, що становить державну таємницю), та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
Товари, що не можуть задовільнити цю вимогу апріорі не можуть вважатися еквівалентами.
Головним висновком Замовника з цієї таблиці є те, що запропонований Скаржником товар не є еквівалентом Товару, який вимагається умовами технічного завдання Замовника, та не відповідає вимогам додатку 4 Технічного завдання Замовника.
3. Закупівля Товару, із зазначеними в тендерній документації технічними вимогами, зумовлена вимогами викладеними в нормативних актах з питань захисту службової інформації, що є державною власністю, а саме, наказами Адміністрації Держспецзв’язку № 102ДСК від 24.06.2016 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2019 року за № 993/33964), № 12ДСК-К від 21.04.2025, № 2ДСК-К від 09.02.2024, № 3ДСК-К від 09.02.2025. В цих нормативних документах визначено, який саме виріб можливий до застосування, а використання аналогів – заборонено. Через обмеження доступу, Замовник не може опублікувати накази у відкритий доступ.
Уповноважена особа Макаренко Марина Борисівна
старший фахівець з публічних закупівель