Звернення:
За тендером : Трактори
Тема:
ВИМОГА щодо усунення дискримінаційних умов тендерної документації по закупівлі: за предметом: Предмет закупівлі: «Трактори, код ДК 021:2015 16710000-5 Мотоблоки»
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації, Розділ 1.1. «Кількість та опис усіх необхідних характеристик Товару» VII. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, передбачено, що у складі пропозиції учасник повинен зазначити показник «Муфта зчеплення», яка має бути виключно багатодискова "мокра".
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників з огляду на наступне:
1. Сучасні трактори (наприклад такі як Landini Powerfarm 120 EL A E8 LRS4) оснащуються передовими трансмісіями, зокрема ZF PowerShift Hi-Lo, що передбачає використання подвійного сухого зчеплення із синхронізованим перемиканням передач та електрогідравлічним управлінням. Таке зчеплення має низку переваг:
? подвійний диск забезпечує швидке та плавне перемикання передач;
? PowerShift дозволяє змінювати передачі під навантаженням без використання педалі зчеплення (через кнопку);
? сухе зчеплення (без масла) є сучасним, надійним і відповідає світовим стандартам виробників тракторів.
2. Обмеження виключно на багатодискову «мокру» муфту звужує конкуренцію та унеможливлює участь постачальників, які пропонують техніку з іншими, не менш сучасними й технічно досконалими системами зчеплення.
3. Частина 4 статті 5 та частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо забороняють встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують коло учасників.
З огляду на викладене, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
у пункті «Муфта зчеплення» технічної специфікації передбачити наступне формулювання:
«Муфта зчеплення – багатодискова "мокра" або подвійне сухе зчеплення».
Внесення зазначених змін дозволить забезпечити рівні умови участі, реальну конкуренцію та дотримання принципів публічних закупівель, передбачених законодавством України.
Дата оприлюднення звернення:
29.09.2025 12:43
Вітаємо. За результатом розгляду вашого звернення, повідомляємо наступне. Трактори, які використовуються ДП «Ліси України» у своїй господарській діяльності, виконують різноманітні завдання, значний обсяг яких є такі:
- Підготовка ґрунту до садіння лісових культур;
- Догляд за культурами;
- Перевезення деревини;
- Трелювання деревини;
- Захист лісу від пожеж.
Виконання вищезазначених завдань відбувається у тому числі із агрегуванням з напівпричепом, що облаштований маніпулятором. Повна маса навантаженого причепа може досягати 15 000 кг.
Експлуатація тракторів відбувається при різних погодних умовах (цілий рік) на різної якості лісових дорогах, у тому числі без твердого покриття.
За таких умов нормальним експлуатаційним режимом роботи двигуна є робота на пониженій передачі і підвищених обертах двигуна.
За використання тракторів обладнаних типом щеплення – «багатодискова «мокра» муфта зчеплення» відповідна техніка має низку істотних переваг над трактором де застосовано тип щеплення – «сухе щепленням» (одно або дводискові), що проявляється в наступному.
Завдяки принципово різній конструкції та принципу дії крутний момент від двигуна трактора облаштованого «багатодисковою, мокрою муфтою зчеплення» передається швидше, плавніше і без втрат, що виникають при перемиканні передач в русі.
При цьому швидкість перемикання «багатодискової «мокрої» муфти зчеплення» знаходиться в діапазоні від 10 до 300 мілі секунд, що забезпечує повну плавність руху трактора та повну відсутність виникнення моменту пробуксовки коліс від зміни крутного моменту на низькій швидкості в умовах бездоріжжя або на схилах.
В силу конструкційних особливостей та експлуатації у важких умовах також відбувається перегрів та швидкий знос зчеплення за типом – сухе. Зчеплення з типом «багатодискова «мокра» муфта зчеплення» не має такої вади завдяки масляному охолодженню. Відтак термін експлуатації відповідного вузла є значно вищим.
Як наслідок трактори обладнані «багатодисковою «мокрою» муфтою зчеплення» мають:
1. більший ресурс роботи порівняно з обладнаними дисковим, сухим зчепленням;
2. розраховані для довготривалої роботи у важких умовах бездоріжжя та на гірських схилах;
3. вищий ступінь захисту двигуна та трансмісії від перевантажень;
4. можливість плавної (без ривків) передачі крутного моменту від двигуна на трансмісію;
5. згладжування пульсацій моменту та збереження стабільної роботи під час запуску та зміни навантаження;
6. полегшений пуск двигуна та зручність в експлуатації.
Окрім того, згідно інформації отриманої у відповідь на запити надіслані постачальникам (імпортерам) тракторів різних міжнародних брендів, зокрема таких як: New Holland, Landini, Case, VALTRA, CLAAS, Massey Ferguson, Deutz Fahr, МсСormick, JOHN DEERE та інші, всі вони використовують у своїй конструкції трансмісії саме багатодискову «мокру» муфту зчеплення як більш надійне, технологічне та сучасне технічне рішення для цього типу вузла.
Дата оприлюднення відповіді:
02.10.2025 17:07