Закупівля ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (моноблоки, комп’ютери персональні, ноутбуки для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва) від Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.
ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (моноблоки, комп’ютери персональні, ноутбуки для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (моноблоки, комп’ютери персональні, ноутбуки для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва)
Примітки
Вимоги до товару: Примітка. 1.Найменування товару: Моноблок; Кількість – 24 шт.; КЕКВ – 3110; Ціна за одиницю товару повинна перевищувати 20 000,00 грн. без ПДВ та 24 000,00 грн з ПДВ. Загальна вартість не перевищує 720 000,00 грн.
Примітка 2.Найменування товару: Комп'ютер персональний ноутбук ТИП 1– 4 шт., Персональний комп’ютер ТИП 1 – 8 шт., Комп'ютер персональний ноутбук ТИП 2 – 162 шт., Комп'ютер персональний ноутбук ТИП3 – 109 шт., Комп'ютер персональний ноутбук ТИП4 – 45 шт., Персональний комп’ютер ТИП2 – 2 шт., Комп'ютер персональний ноутбук ТИП5 -11 шт., Всього КЕКВ – 2210; Ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 20 000,00 грн. без ПДВ та 24 000,00 грн з ПДВ. Загальна вартість не перевищує 8 184 000,00 грн.
Відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації: 1.1. Заповнена довідка, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника (із зазначенням виду обладнання, характеристики, його технічного стану, а також із зазначенням: власне чи орендоване відповідне обладнання).
1.2 Кольорові скан-копії документів, які підтверджують наявність матеріально-технічної бази (договір купівлі-продажу або витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності або договір оренди приміщень/будівлі/складу).
1.3. Кольорова скан-копія оригіналу договору про надання транспортних послуг, договорів оренди транспорту (в разі, коли учасник не використовує власний транспорт), та кольорова скан-копія оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
Відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації: 2.1. Заповнена довідка, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
2.2. З метою підтвердження зазначеної інформації Учасник обов’язково надає їхні:
- кольорові скан-копії оригіналів першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або копії договорів (контрактів, угод), наказів працівників зазначених у довідці).
Відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації: Аналогічним договором є договір, у якому предметом договору є постачання товару аналогічного предмету закупівлі.
Для підтвердження виконання аналогічних договорів учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
3.1. Довідку про виконання не менше трьох аналогічних договорів по предмету закупівлі, із зазначенням: ідентифікатора закупівлі в системі Prozorro; назви, адреси замовників, П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб замовників; номерів і дат заключення договорів;
3.1. Скан-копіі оригіналів не менше трьох аналогічних договорів, що наведений в довідці про виконання аналогічних договорів;
3.2. Скан-копіі оригіналів не менше трьох листів-відгуків про виконання учасником аналогічних договорів на фірмових бланках, належно оформлені, (повині містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору), вихідний номер, дату, підпис уповноваженої особи, відбиток печатки (якщо печатка передбачена для даного підприємства).
Відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації: 4.1. Надати копію фінансової звітності за останній період у складі документації, а саме: Балансу (звіту про фінансовий стан) та Звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) та звіту про рух грошових коштів, або Фінансову звітність малого підприємства в складі Балансу (форма № 1-м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-м) (для суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб та юридичних осіб), або Фінансову звітність мікропідприємства в складі Балансу (форма № 1-мс) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-мс) (для суб'єктів малого підприємництва - юpидичних осіб, які відповідають кpитеріям мікропідприємництва).
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.09.2025 14:31
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.09.2025 14:31
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.09.2025 14:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.09.2025 14:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.09.2025 14:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Повна назва
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Поштовий індекс
02091
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Харківське шосе, 168-к
ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (моноблоки, комп’ютери персональні, ноутбуки для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва)
Тендер:
UA-2025-09-25-009119-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-09-25-009119-a.c1
Дата:
29.09.2025 19:51
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації
ВИМОГА №1
1) В п.1.3 Додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу про надання Учасниками:
1.3. Кольорова скан-копія оригіналу договору про надання транспортних послуг, договорів оренди транспорту (в разі, коли учасник не використовує власний транспорт), та кольорова скан-копія оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
Вказана вище вимога дискримінує Учасника в частині надання свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
Так як, Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, здійснюватиме організацію постачання товару не власним транспортом, а на підставі укладеного договору з ліцензованою логістичною компанією – ТОВ «НОВА ПОШТА», яка є уповноваженим оператором з перевезення вантажів та має відповідну інфраструктуру, дозволи та досвід для забезпечення вчасної та якісної доставки продукції будь-якого обсягу в межах України. Укладений договір між Скаржником та ТОВ «НОВА ПОШТА» може бути наданий Замовнику в якості підтвердження належного виконання логістичних зобов’язань за договором поставки у разі обрання нас переможцями в даній публічній закупівлі та додається до цієї скарги.
Разом із тим, Замовник виходить за межі розумного та законодавчо допустимого, вимагаючи надання Скаржником документів, які не належать йому як учаснику та стосуються внутрішньої діяльності іншого суб’єкта господарювання – ТОВ «НОВА ПОШТА». Йдеться про свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, які є конфіденційними відповідно до політики компанії-перевізника та законодавства у сфері захисту персональних і комерційних даних. Зазначені документи Скаржник фізично не має можливості отримати або надати, оскільки не є їх власником, не є оператором перевезення, і не має правового механізму примушення логістичної компанії до надання таких даних в рамках участі в тендерній процедурі.
Наведені вимоги Замовника прямо суперечать приписами Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) та Закону України «Про інформацію» (далі – ЗУ «Про інформацію»), відповідно до яких:
- частинами 1 та 2 ст. 505 ЦК України передбачено, що комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв’язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію;
- частинами 1 та 2 ст. 21 ЗУ «Про інформацію» унормовано, що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. Аналогічне передбачено й Основним Законом, зокрема частиною 1 ст. 32, яка не допускає збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Таким чином, зазначена вимога Замовника прямо порушує норми діючого законодавства України, та загалом є надмірною і не пропорційною предмету закупівлі, оскільки постачання товару здійснюється в рамках договору поставки і доставка є лише логістичним етапом, а не самостійним предметом закупівлі. Укладання договору з професійним оператором, який гарантує виконання відповідних зобов’язань, є достатнім доказом спроможності учасника виконати поставку в строки і на умовах, визначених тендерною документацією та договором. Водночас Замовник не передбачив жодної альтернативної форми підтвердження, як наприклад надання гарантійного листа-підтвердження виконання умов договору. Таким чином, учасники, які діють у межах правового поля, але не мають власного автотранспорту і використовують послуги ліцензованих компаній, опиняються в нерівному становищі, що суперечить базовим принципам Закону. Встановлення Замовником обов’язку надання документів, які належать третім особам і виходять за межі звичайного доступу учасника до інформації, без надання можливості підтвердити логістичну здатність інших способом, фактично позбавляє добросовісних учасників можливості взяти участь у процедурі на рівних умовах.
Такий підхід вказує на ознаки дискримінації та створює суттєві перепони для суб’єктів, які використовують аутсорсингову логістику, діючи відповідно до норм господарського та цивільного законодавства
Отже, за таких умов тендерної документації Скаржник не має змоги взяти в даній процедурі закупівлі, оскільки Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, здійснюватиме організацію постачання товару не власним транспортом, а на підставі укладеного договору з ліцензованою логістичною компанією – ТОВ «НОВА ПОШТА», яка є уповноваженим оператором з перевезення вантажів, а тому Скаржник немає змоги надати кольорова скан-копія оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатках 1, 3, 7 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 1 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
1.3. Кольорова скан-копія оригіналу договору про надання транспортних послуг, договорів оренди транспорту (в разі, коли учасник не використовує власний транспорт), та кольорова скан-копія оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
СТОСОВНО ВИМОГИ №1 По-перше, Скаржник повідомляє, що дана вимога його дискримінує, оскільки в даній закупівлі Скаржник не має змоги надати свідоцтво про реєстрацію транспортних засобів та залучити транспортні засоби згідно договору з ліцензованою логістичною компанією – ТОВ «НОВА ПОШТА», яка є уповноваженим оператором з перевезення вантажів та має відповідну інфраструктуру, дозволи та досвід для забезпечення вчасної та якісної доставки продукції будь-якого обсягу в межах України. Скаржник додав до скарги договір із ТОВ «НОВА ПОШТА», що підтверджує те, що Скаржник має змогу здійснити доставку товару, який є предметом закупівлі. Крім того, наданий договір підтверджує, що вимога про надання свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів дискримінує Скаржника. По-друге, доводи Замовника, що свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів забезпечують належне виконання договору, нічим обґрунтовані. У Скаржника наявний договір з ТОВ «НОВА ПОШТА», що підтверджує та гарантує забезпечення доставки товару, що є предметом закупівлі. Тим паче даний договір передбачає умови стосовно безпеки та належної організації логістики. Отже, якщо Скаржник надасть для участі в даній закупівлі договір з ТОВ «НОВА ПОШТА», то він забезпечить доставку предмету закупівлі, безпеку та належну організацію логістики товару.
Отже, за таких умов тендерної документації Скаржник не має змоги взяти в даній процедурі закупівлі, оскільки Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, здійснюватиме організацію постачання товару не власним транспортом, а на підставі укладеного договору з ліцензованою логістичною компанією – ТОВ «НОВА ПОШТА», яка є уповноваженим оператором з перевезення вантажів, а тому Скаржник немає змоги надати кольорова скан-копія оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити у Додатку 1 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними: 1.3. Кольорова скан-копія оригіналу договору про надання транспортних послуг, договорів оренди транспорту (в разі, коли учасник не використовує власний транспорт), та кольорова скан-копія оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
СТОСОВНО ВИМОГИ №2
Насамперед Скаржник зауважує, що Замовником не доведено наявність не менше двох виробників чия продукція відповідає в сукупності усім технічним вимогам до предмету закупівлі. Скаржник проаналізував надані Замовником документи та порівняльну таблицю та зазначає, що Замовник не довів наявність не менше двох виробників чия продукція відповідає УСІМ технічним вимогам Замовника в сукупності. Замовник не надав документальне підтвердження щодо наявності не менше двох виробників чия продукція відповідає в сукупності усім технічним вимогам до предмету закупівлі. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними: Джерело безперебійного живлення (ДБЖ) від виробника моноблоку з вбудованою LiFePO4 (Літій-залізо-фосфатна) акумуляторною батареєю, вихідною потужністю – не менше ніж 480 Вт та ємністю не менше ніж 80Wh.
СТОСОВНО ВИМОГИ №3 Замовник не довів, що оскаржувана вимога не є дискримінацією. Скаржник наголошує, що дану вимогу зможуть виконати лише Учасники, що мають атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій. Скаржник зауважує, що чинним законодавством України не передбачено, що виробники моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера повинні мати атестат виробництва. Крім того, Замовник не вказав яким нормативно-правовим актом він керувався коли встановлював цю вимогу в тендерній документації Скаржник повідомляє, що Замовник цілеспрямовано створює такі умови, що в закупівлі зможе перемогти конкретний Учасник, що надасть атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій. Для участі в дані процедурі закупівлі згідно чинного законодавства України та керуючисьь діючими державними стандартами Скаржник може надати: - Копію діючого сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві комп’ютерів вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Щодо вимоги Замовника надати копію діючого атестата виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій, зазначаємо, що ця умова також є не менш надмірною та необґрунтованою. Атестат виробництва як документ видається уповноваженими органами виключно у випадках сертифікації серійного виробництва продукції. Водночас чинне законодавство України не передбачає обов’язковості сертифікації серійного виробництва моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера, які є предметом даної закупівлі. Встановлення Замовником вимоги щодо обов’язкового надання атестата виробництва суттєво обмежує коло потенційних учасників лише тими виробниками, які добровільно пройшли таку сертифікацію, попри те, що така сертифікація не є обов’язковою і не впливає на якість або експлуатаційні характеристики продукції, яка пропонується до постачання. Таким чином, визначені Замовником вимоги щодо надання атестата виробництва не мають об’єктивного зв’язку з предметом закупівлі, є зайвими, надмірними та дискримінаційними, та взагалі порушують фундаментальні принципи рівного доступу та недискримінації учасників, визначені статтею 5 Закону у сфері публічних закупівель. Крім того, Товари, що будуть пропонуватись нашою компанією у складі тендерної пропозиції, є продукцією імпортного походження та виготовляються іноземними виробниками за межами України. Атестат виробництва, як документ, що засвідчує відповідність виробничих потужностей вимогам певного стандарту (як правило, національного), може бути виданий лише для виробництва, розташованого на території України та оформлюється уповноваженими українськими органами відповідно до чинного законодавства. Таким чином, атестат виробництва не може бути наданий на імпортну продукцію, оскільки: • українські сертифікаційні або галузеві органи не мають юрисдикції для оцінки та атестації виробництв, що знаходяться за кордоном; • іноземні виробники, як правило, мають іншу систему сертифікації (наприклад, ISO, CE, CB тощо), яка не передбачає атестацію в українському форматі; • вимога щодо атестата виробництва для імпортної продукції є дискримінаційною, оскільки створює нерівні умови участі у процедурі закупівлі для офіційних імпортерів або представників закордонних брендів. Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання. Особливо актуально це у нинішніх умовах, коли Україна вже понад три роки протидіє повномасштабній збройній агресії Російської Федерації, а державні органи та органи місцевого самоврядування змушені здійснювати свою діяльність в умовах воєнного стану та обмежених фінансових ресурсів, особливого значення набуває раціональне й ефективне використання бюджетних коштів. Забезпечення максимальної конкуренції під час проведення закупівель є запорукою отримання оптимального співвідношення ціни та якості, що має особливу важливість у сфері забезпечення освітніх потреб майбутнього покоління. Замовники, які отримують фінансування з бюджетних джерел, мають усвідомлювати підвищену відповідальність за прийняті ними управлінські рішення. Нераціональне планування закупівель та допущення неефективного витрачання коштів у таких обставинах не лише завдає шкоди інтересам держави, а й підриває довіру до самого механізму публічних закупівель як інструменту відновлення та сталого розвитку країни у критичний період. У цьому контексті порушення, вчинене Замовником, не може розцінюватися як технічна помилка чи недогляд, а повинне кваліфікуватися як системне, глибоке відхилення від принципів законності, публічності та економічної доцільності.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити у Додатку 3 та Додатку 7 до тендерної документації вимоги як такі, що є дискримінаційними: атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій.
СТОСОВНО ВИМОГИ №4 Насамперед Скаржник зауважує, що Замовником не доведено наявність не менше двох виробників чия продукція відповідає в сукупності усім технічним вимогам до предмету закупівлі. Скаржник проаналізував надані Замовником документи та порівняльну таблицю та нижче по тексту зазначає, що Замовник не довів наявність не менше двох виробників чия продукція відповідає УСІМ технічним вимогам Замовника в сукупності. Замовник не надав документальне підтвердження щодо наявності не менше двох виробників чия продукція відповідає в сукупності усім технічним вимогам до предмету закупівлі. Скаржник повідомляє, що вказана вимога його дискримінує, оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є виробником персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE(як доказ додається Витяг з ЄДР). Підприємство має необхідні технічні, кадрові, виробничі та логістичні ресурси для виконання державних контрактів, які стосуються постачання саме цієї групи товарів (мультимедійного і комп’ютерного обладнання). Скаржник має успішний досвід виконання таких поставок у межах інших закупівель публічного сектору.
Однак, Скаржник не є виробником товару: Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер. Отже, Скаржник не має змоги запропонувати товар однієї торгової марки, оскільки Скаржник не виготовляє товар: Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер. Крім того, Скаржник повідомляє, що наявність товару однієї торгової марки ніяким чином не впливають на оптимізацію сервісних витрат. Вказане Замовником в тендерній документації не відповідає дійсності.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в даній закупівлі зможуть взяти участь тільки ті суб’єкти господарювання, що запропонують Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер однієї торгової марки.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції. Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити у Додатку 3 та Додатку 7 до тендерної документації вимоги як такі, що є дискримінаційними: Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер мають бути однієї торгової марки для оптимізації сервісних витрат Замовника.
Враховуючи вище зазначене можна зробити висновок, що Замовник не довів наявність не менше двох виробників чия продукція відповідає усім технічним вимогам Замовника в сукупності в тому числі і оскаржуваним. Крім того, Замовник не довів, що в тендерній документації відсутні дискримінаційні умови. Саме тому, Скарга має бути задоволена в повному обсязі.
ВИМОГА №2
2) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
№
Найменування товару Технічні характеристики Одиниця виміру Кількість
1 Моноблок - Джерело безперебійного живлення (ДБЖ) від виробника моноблоку з вбудованою LiFePO4 (Літій-залізо-фосфатна) акумуляторною батареєю, вихідною потужністю – не менше ніж 480 Вт та ємністю не менше ніж 80Wh.
шт 24
Скаржник повідомляє, що технічна вимога «Джерело безперебійного живлення (ДБЖ) від виробника моноблоку з вбудованою LiFePO4 (Літій-залізо-фосфатна) акумуляторною батареєю, вихідною потужністю – не менше ніж 480 Вт та ємністю не менше ніж 80Wh» є дискримінаційною, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар конкретного виробника торгової марки IMPRESSІON ELECTRONICS (власний бренд української компанії «Навігатор Корпорейшн»). Скаржник до скарги додає документальне підтвердження, що вказаній вимозі відповідає товар конкретного виробника торгової марки IMPRESSІON ELECTRONICS (власний бренд української компанії «Навігатор Корпорейшн»).
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Джерело безперебійного живлення (ДБЖ) від виробника моноблоку з вбудованою LiFePO4 (Літій-залізо-фосфатна) акумуляторною батареєю, вихідною потужністю – не менше ніж 480 Вт та ємністю не менше ніж 80Wh».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Джерело безперебійного живлення (ДБЖ) від виробника моноблоку з вбудованою LiFePO4 (Літій-залізо-фосфатна) акумуляторною батареєю, вихідною потужністю – не менше ніж 480 Вт та ємністю не менше ніж 80Wh.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатках 1, 3, 7 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
Джерело безперебійного живлення (ДБЖ) від виробника моноблоку з вбудованою LiFePO4 (Літій-залізо-фосфатна) акумуляторною батареєю, вихідною потужністю – не менше ніж 480 Вт та ємністю не менше ніж 80Wh.
ВИМОГА №3
3) В Додатку 3 та Додатку 7 тендерної документації встановлено, що на підтвердження відповідності товару Учасник повинен надати копію:
- атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій.
Дану вимогу зможуть виконати лише Учасники, що мають атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій.
Скаржник зауважує, що чинним законодавством України не передбачено, що виробники моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера повинні мати атестат виробництва. Крім того, Замовник не вказав яким нормативно-правовим актом він керувався коли встановлював цю вимогу в тендерній документації
Скаржник повідомляє, що Замовник цілеспрямовано створює такі умови, що в закупівлі зможе перемогти конкретний Учасник, що надасть атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій.
Для участі в дані процедурі закупівлі згідно чинного законодавства України та керуючисьь діючими державними стандарами Скаржник може надати:
- Копію діючого сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві комп’ютерів вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Щодо вимоги Замовника надати копію діючого атестата виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій, зазначаємо, що ця умова також є не менш надмірною та необґрунтованою. Атестат виробництва як документ видається уповноваженими органами виключно у випадках сертифікації серійного виробництва продукції. Водночас чинне законодавство України не передбачає обов’язковості сертифікації серійного виробництва моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера, які є предметом даної закупівлі. Встановлення Замовником вимоги щодо обов’язкового надання атестата виробництва суттєво обмежує коло потенційних учасників лише тими виробниками, які добровільно пройшли таку сертифікацію, попри те, що така сертифікація не є обов’язковою і не впливає на якість або експлуатаційні характеристики продукції, яка пропонується до постачання.
Таким чином, визначені Замовником вимоги щодо надання атестата виробництва не мають об’єктивного зв’язку з предметом закупівлі, є зайвими, надмірними та дискримінаційними, та взагалі порушують фундаментальні принципи рівного доступу та недискримінації учасників, визначені статтею 5 Закону у сфері публічних закупівель.
Крім того, Товари, що будуть пропонуватись нашою компанією у складі тендерної пропозиції, є продукцією імпортного походження та виготовляються іноземними виробниками за межами
України.
Атестат виробництва, як документ, що засвідчує відповідність виробничих потужностей
вимогам певного стандарту (як правило, національного), може бути виданий лише для виробництва, розташованого на території України та оформлюється уповноваженими українськими органами відповідно до чинного законодавства.
Таким чином, атестат виробництва не може бути наданий на імпортну продукцію, оскільки:
• українські сертифікаційні або галузеві органи не мають юрисдикції для оцінки та атестації
виробництв, що знаходяться за кордоном;
• іноземні виробники, як правило, мають іншу систему сертифікації (наприклад, ISO, CE, CB
тощо), яка не передбачає атестацію в українському форматі;
• вимога щодо атестата виробництва для імпортної продукції є дискримінаційною, оскільки
створює нерівні умови участі у процедурі закупівлі для офіційних імпортерів або представників
закордонних брендів.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості.
Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Особливо актуально це у нинішніх умовах, коли Україна вже понад три роки протидіє повномасштабній збройній агресії Російської Федерації, а державні органи та органи місцевого самоврядування змушені здійснювати свою діяльність в умовах воєнного стану та обмежених фінансових ресурсів, особливого значення набуває раціональне й ефективне використання бюджетних коштів. Забезпечення максимальної конкуренції під час проведення закупівель є запорукою отримання оптимального співвідношення ціни та якості, що має особливу важливість у сфері забезпечення освітніх потреб майбутнього покоління. Замовники, які отримують фінансування з бюджетних джерел, мають усвідомлювати підвищену відповідальність за прийняті ними управлінські рішення. Нераціональне планування закупівель та допущення неефективного витрачання коштів у таких обставинах не лише завдає шкоди інтересам держави, а й підриває довіру до самого механізму публічних закупівель як інструменту відновлення та сталого розвитку країни у критичний період. У цьому контексті порушення, вчинене Замовником, не може розцінюватися як технічна помилка чи недогляд, а повинне кваліфікуватися як системне, глибоке відхилення від принципів законності, публічності та економічної доцільності.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатках 1, 3, 7 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 3 та Додатку 7 до тендерної документації вимоги як такі, що є дискримінаційними:
атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій.
ВИМОГА №4
4) В Додатку 3 та Додатку 7 тендерної документації встановлено, що:
Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер мають бути однієї торгової марки для оптимізації сервісних витрат Замовника.
Скаржник повідомляє, що вказана вимога його дискримінує, оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є виробником персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE(як доказ додається Витяг з ЄДР). Підприємство має необхідні технічні, кадрові, виробничі та логістичні ресурси для виконання державних контрактів, які стосуються постачання саме цієї групи товарів (мультимедійного і комп’ютерного обладнання). Скаржник має успішний досвід виконання таких поставок у межах інших закупівель публічного сектору.
Однак, Скаржник не є виробником товару: Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер.
Отже, Скаржник не має змоги запропонувати товар однієї торгової марки, оскільки Скаржник не виготовляє товар: Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер.
Крім того, Скаржник повідомляє, що наявність товару однієї торгової марки ніяким чином не впливають на оптимізацію сервісних витрат. Вказане Замовником в тендерній документації не відповідає дійсності.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в даній закупівлі зможуть взяти участь тільки ті суб’єкти господарювання, що запропонують Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер однієї торгової марки.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатках 1, 3, 7 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 3 та Додатку 7 до тендерної документації вимоги як такі, що є дискримінаційними:
Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер мають бути однієї торгової марки для оптимізації сервісних витрат Замовника.
ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ Номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання: UA-2025-09-25-009119-a.c1 Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 01.10.2025 № 14883-р/пк-пз прийнято до розгляду скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» (далі – Скаржник) від 29.09.2025 № 09-798, зареєстрована в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) за № UA-2025-09-25-009119-a.c1, (далі – Скарга). Згідно пункту 2 цього рішення Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу, зокрема, надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів. На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості) Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги, оголошеної Замовником 25.09.2025 за предметом закупівлі: ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (моноблоки, комп’ютери персональні, ноутбуки для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва) (далі – Процедура закупівлі). У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у Процедурі закупівлі. Замовник не погоджується з твердженнями та вимогами викладеними у Скарзі, вважає їх не обґрунтованими та безпідставними. Відповідно Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів з: 1.1.1. - інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 1 до Тендерної документації); 1.1.3. - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (Додаток 3 до Тендерної документації)).
1) Згідно з підпунктом 5.1. пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, в тому числі наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації). На виконання підпункту 1.3. пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації та для підтвердження відповідності учасника наведеному кваліфікаційному критерію учасник у складі своєї пропозиції повинен надати кольорову скан-копію оригіналу договору про надання транспортних послуг, договорів оренди транспорту (в разі, коли учасник не використовує власний транспорт), та кольорову скан-копії оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі. Скаржник у Скарзі зазначає, що наведена вимога в частині витребування свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів прямо порушує норми діючого законодавства України, та загалом є надмірною і не пропорційною предмету закупівлі. Проте такі твердження не відповідають дійсності оскільки оскаржувана вимога не є такою, що порушує норми законодавства, оскільки має безпосередній зв’язок із предметом закупівлі, відповідає принципу пропорційності та не обмежує участь жодного з потенційних учасників процедури. Наведена вимога є обґрунтованою та такою, що відповідає положенням Закону 922: По-перше: встановлюється прямий зв’язок із предметом закупівлі. Доставка продукції до замовника є невід’ємною частиною виконання договору про закупівлю. Тому замовник має право перевірити, що учасник володіє чи залучає належні транспортні засоби, придатні до перевезення товару. Свідоцтво про реєстрацію підтверджує факт існування транспортного засобу, його легальний статус та відповідність законодавчим вимогам. По-друге: не є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Так вимога жодним чином не обмежує коло учасників лише тими, хто має власний транспорт. Отримання таких копій від власника транспортних засобів не створює перешкод для учасника та є загальноприйнятою практикою у господарській діяльності. По-третє: забезпечує належне виконання договору про закупівлю. Замовник, вимагаючи підтвердження державної реєстрації транспортних засобів, переслідує легітимну мету – гарантувати реальну можливість доставки предмета закупівлі. Це мінімізує ризики невиконання умов договору та знижує ймовірність участі в процедурі недобросовісних учасників, які лише формально декларують можливість поставки товару фіктивними договорами транспортних послуг. Більше того, вимога надання свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів сприяє безпеці та належній організації логістики, оскільки замовник отримує підтвердження, що продукція буде перевозитися транспортом, який відповідає законодавчим вимогам та має реального власника. Це знову ж таки мінімізує ризики невиконання зобов’язань за договором та гарантує, що учасник забезпечений належною матеріально-технічною базою навіть із залученням спроможностей інших суб’єктів господарювання. Таким чином, вимога про надання свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів є обґрунтованою, має безпосередній зв’язок із предметом закупівлі та не містить ознак дискримінації, оскільки не виключає можливості участі для суб’єктів, які користуються послугами сторонніх перевізників. Доставка товару є невід’ємною частиною предмета закупівлі, а тому замовник має право пересвідчитися в відповідності учасника наведеному кваліфікаційному критерію, в тому числі у наведений спосіб. Скаржник у Скарзі зауважив, що отримує транспортні послуги засобами поштового зв’язку Товариства з обмеженою відповідальністю «НОВА ПОШТА» згідно з публічним договором про надання послуг з організації перевезення відправлень. Посилаючись на норми Цивільного кодексу України та Закону України «Про інформацію» Скаржник наголосив, що надання свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів від надавача таких послуг є розповсюдження конфіденційної інформації. Проте такий договір не передбачає умов щодо конфіденційної інформації в цій частині. Крім того Скаржник не надав жодного іншого документу, який би підтверджував відмову в отриманні свідоцтв від надавача послуг, зокрема з точки зору конфіденційності такої інформації. Таким чином Скаржник не довів та документально не підтвердив неправомірності встановлення оскаржуваної вимоги.
2) Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 3 до Тендерної документації). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону 922. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля (учасник повинен надати лист або довідку довільної форми). Виходячи з оголошення про проведення Процедури закупівлі та Додатку 3 до Тендерної документації Замовником здійснюється закупівля товару за наступними номенклатурними позиціями: - Моноблок; - Комп'ютер персональний ноутбук ТИП 1 - Персональний комп’ютер ТИП 1 - Комп'ютер персональний ноутбук ТИП 2 - Комп'ютер персональний ноутбук ТИП3 - Комп'ютер персональний ноутбук ТИП4 - Персональний комп’ютер ТИП2 - Комп'ютер персональний ноутбук ТИП5 За умовами пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер мають бути однієї торгової марки для оптимізації сервісних витрат Замовника. Така вимога щодо поставки моноблока, клавіатури, маніпулятора типу «миша», джерела безперебійного живлення, ноутбука та персонального комп’ютера однієї торгової марки обумовлена виключно потребою Замовника у забезпеченні належної сумісності обладнання та мінімізації витрат на його подальший сервісний супровід. Практика експлуатації ІТ-обладнання підтверджує, що використання техніки різних брендів у межах однієї робочої інфраструктури призводить до підвищених витрат на гарантійне та післягарантійне обслуговування, необхідності укладати кілька сервісних договорів та ускладнює адміністрування ІТ-систем. Спірна умова забезпечує дотримання Замовником принципу здійснення закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Згадана вимога не є і не може бути дискримінаційною, оскільки ринок комп’ютерної техніки є висококонкурентним, і широкий спектр виробників пропонує повний комплекс необхідного обладнання однієї торгової марки. Учасники не обмежуються у виборі бренду, а лише мають забезпечити однорідність поставки, що є логічною та обґрунтованою умовою для забезпечення ефективної експлуатації предмета закупівлі. Отже, вимога є пропорційною предмету закупівлі, відповідає інтересам Замовника та не порушує прав потенційних учасників. Також складовою номенклатурної позиції № 1 «Моноблок» виділено Джерело безперебійного живлення (ДБЖ), яке повинно відповідати наступним технічним вимогам: бути від виробника моноблоку з вбудованою LiFePO4 (Літій-залізо-фосфатна) акумуляторною батареєю, вихідною потужністю – не менше ніж 480 Вт та ємністю не менше ніж 80Wh. У вимозі 2 та вимозі 3 Скарги, беручи до уваги, що за твердженнями Скаржника вимоги щодо джерела безперебійного живлення визначені лише під пристрів марки IMPRESSІON ELECTRONICS, яку виготовляє бренд української компанії «Навігатор Корпорейшн», а також що Скаржник є виробником персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE, але не є виробником «Моноблок, клавіатура, маніпулятор типу "миша", джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер», вимоги обмежують Скаржника взяти участь в Процедурі закупівлі. Поряд з цим технічні вимоги щодо кожної номенклатурної позиції, в тому числі умови щодо одного виробника цих складових, у своїй сукупності відповідають обладнанню: - Торгової марки ACER виробництва тайванської транснаціональної корпорації Acer Inc.; - Торгової марки 2Е виробництва компанії ERC Distribution; - Торгової марки Impression виробництва Товариства з обмеженою відповідальністю «НАВІГАТОР СИСТЕМ». Для підтвердження відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції наведених виробників у складі цієї інформації надається порівняльна таблиця (з посиланнями на сайти виробників та інші посилання, що містять відповідні підтвердження), а також скрин-шоти таких посилань, що містять усю інформацію, яка підтверджує усю сукупну відповідність. Варто наголосити для кращого розуміння вимог Додатку 3 до Тендерної документації, що Комп'ютери персональні ноутбуки типів 1-5 за позиціями 2, 4, 5, 6 і 8 визначені з однаковими технічними вимогами згідно з пунктом 3 Додатку 3 до Тендерної документації. Таким чином Скаржник не довів та документально не підтвердив неправомірності встановлення оскаржуваної вимоги за вимогою1 та вимогою 4 Скарги.
3) За умовами Додатку 3 до Тендерної документації моноблок, джерело безперебійного живлення, комп'ютер персональний ноутбук, персональний комп’ютер має бути продуктом виробника, що має сертифіковане виробництво, для підтвердження чого надається атестат виробництва виробника моноблоків, джерела безперебійного живлення, комп'ютера персонального ноутбук, персонального комп’ютера виданий відповідними уповноваженими для цього організаціями, що має бути дійсним на момент розкриття пропозицій. Така вимога є обґрунтованою та недискримінаційною, оскільки спрямована виключно на підтвердження належної якості та безпеки продукції, може бути виконана будь-яким виробником комп’ютерної техніки, що має сертифіковане виробництво, та жодним чином не обмежує конкуренцію між учасниками. Її встановлення у тендерній документації є правомірним та доцільним, оскільки така умова безпосередньо спрямована на забезпечення належної якості предмета закупівлі. Атестат виробництва, виданий уповноваженими організаціями, підтверджує відповідність процесів виготовлення міжнародним чи національним стандартам, зокрема щодо контролю якості, безпеки та екологічних вимог. Це дозволяє замовнику мінімізувати ризики постачання продукції сумнівного походження, яка може не відповідати технічним характеристикам або швидко виходити з ладу, що, у свою чергу, може призвести до додаткових витрат бюджету. Водночас, така вимога не є дискримінаційною, адже вона не обмежує коло учасників за територіальною чи іншою ознакою, а висуває однаковий критерій до всіх виробників та постачальників – підтвердити факт наявності сертифікованого виробництва. Сучасний ринок комп’ютерної техніки представлений широким колом міжнародних і локальних виробників, які мають належні сертифікації виробничих процесів (ISO, TUV, інші стандарти), тому виконати таку вимогу здатні різні учасники, що забезпечує конкуренцію. Таким чином, умова спрямована виключно на гарантування якості та надійності поставок, відповідає принципам Закону України «Про публічні закупівлі» та не створює необґрунтованих бар’єрів для участі у процедурі. Варто наголосити, що Скаржник не надав жодного документу, що підтвердив би відмову чи неможливості отримання такого атестату. Таким чином Скаржник не довів та документально не підтвердив неправомірності встановлення оскаржуваної вимоги.
Враховуючи викладене відсутні підстави для задоволення Скарги. Зокрема оскаржувані вимоги Замовника встановлені у відповідності до норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель та інших спеціальних норм і не суперечить їм. Вказані вище аргументи та доводи підтверджують правоту Замовника, правомірність встановлення таких вимог ії і в свою чергу спростовують зауваження Скаржника викладені в Скарзі.
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
Рішення АМКУ виконано. Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 код 30210000-4 "Машини для обробки даних (апаратна частина)" (моноблоки, комп ютери персональні, ноутбуки для закладів та установ освіти Дарницького району м.Києва), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-25-009119-a за рішенням Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15335-р/пк-пз від 09.10.2025р.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
8 904 000
грн.
Період подання пропозицій
до
29.10.2025 00:00
Замовник:
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації