Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Вакуленчуківського селищного комунального підприємства Чуднівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 22.09.2025 № 52, тендерна пропозиція учасника-переможця товариства з обмеженою відповідальністю «Жмеринський райкомунсервіс» (далі – ТОВ «Жмеринський райкомунсервіс»), протокольне рішення уповноваженої особи від 16.10.2025 № 1610, протокол/повідомлення продовження строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції від 14.10.2025, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 14.10.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 16.10.2025, договір про закупівлю робіт від 04.11.2025 № 4/11, відповіді Замовника на пояснення з копіями документів, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.11.2025 та 24.11.2025.
За результатами проведеного моніторингу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Проте, моніторингом встановлено, що Замовником, при відсутності обґрунтованої необхідності продовження строку для укладення договору, укладено договір про закупівлю робіт від 04.11.2025 № 4/11 з переможцем торгів ТОВ «Жмеринський райкомунсервіс» на 19 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю (16.10.2025), що не відповідає вимогам абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, Замовником 24.11.2025 надано пояснення «Договір про закупівлю робіт з учасником-переможцем торгів ТОВ «Жмеринський райкомунсервіс» № 4/11 від 04.11.2025 було укладено на 19 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно протоколу № 1410/1 від 14.10.2025р. про продовження строку розгляду зазначеної тендерної пропозиції на 20 робочих днів з дня визначення її як найбільш економічно вигідною», що не спростовує виявлене порушення.
Разом з тим, підпунктом 4 пункту 21 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема, укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Разом з тим, вимогами пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Так, Замовником 04.11.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю робіт від 04.11.2025 № 4/11 та додатки до нього у форматі PDF, що не дає змоги ідентифікувати, перетворити чи копіювати текстові дані зі сторінок файлу.
Отже, аналізом встановлено, що вказаний договір про закупівлю робіт від 04.11.2025 № 4/11 та додатки до нього не оприлюднено у машинозчитувальному форматі, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку № 1082.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 15.11.2025 надано пояснення, яке не спростовує встановлене порушення.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пункту 15 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено, що договір про закупівлю робіт від 04.11.2025 № 4/11 укладено з порушенням норм, передбачених абзацом четвертим пункту 49 Особливостей, та як наслідок вказаний договір відповідно до підпункту 4 пункту 21 Особливостей є нікчемним правочином.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Жмеринський райкомунсервіс», відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.