Звернення:
                            
                            
                                За тендером : Шафи металеві
                            
                        
                        
                            
                                Тема:
                            
                            
                                дискримінаційні умови
                            
                        
                        
                            
                                Зміст:
                            
                            
                                Шановний замовнику! Прошу внести зміни  в тендерну документацію та  видалити з тендерної документації надання у складі тендерної пропозиції учасником сертифікату екологічного марковання  ДСТУ ISO 14024:2018 ДЛЯ МЕТАЛЕВИХ МЕБЛІВ, що НЕ властиво для даної категорії товару!  Дивним чином не вимагаються сертифікати відповідності, висновки ДСЕЕ, а ось цей сертифікат виявився обов'язковим! при чому виданий органом, акредитованим в НААУ! Такий орган в Україні один, практично монополія в данному випадку. На період військового стану сертифікація продукції добровільна. За умовами тендерної документації вбачаються дискримінаційні, не однакові  умови для участі замовникам в торгах.  
                            
                        
                        
                            
                                Дата оприлюднення звернення:
                            
                            
                                02.10.2025 11:12
                            
                        
                            
                                
                                    Доброго дня учаснику!
Відповідь надається у строки, з врахуванням норм частини 5 статті 254 Цивільного кодексу України та з врахуванням роз’яснення Мінекономіки щодо перенесення строків, у разі якщо кінцевий строк припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є ПЕРШИЙ ЗА НИМ РОБОЧИЙ ДЕНЬ, враховуючи той факт, що перший робочий день припадає на період аукціону по даній закупівлі, вирішено надати відповідь у вихідний день. 
Згідно з абзацом 1 пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178 (далі – Постанова КМУ №1178) Фізична/юридична особа МАЄ ПРАВО не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника ЗА РОЗ’ЯСНЕННЯМИ ЩОДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Згідно з абзацом 2 пункту 54 Постанови КМУ №1178, встановлено, що Замовник повинен протягом трьох днів з дати оприлюднення запиту НАДАТИ РОЗ’ЯСНЕННЯ на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. 
Тому, у відповідь на звернення за роз’ясненнями до оголошеної процедури закупівлі повідомляємо наступне, що Замовник МАЄ ПРАВО НЕ РОЗГЛЯДАТИ надіслане звернення зацікавленим учасником від 02 жовтня 2025 року, ЯКЕ НЕ СТОСУЄТЬСЯ ЗВЕРНЕННЯ ЩОДО НАДАННЯ РОЗ’ЯСНЕНЬ ЩОДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Згідно норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року учасникам надано право на звернення ЩОДО РОЗ’ЯСНЕННЯ встановлених норм Тендерної документації,  А НЕ НАДАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ВНЕСЕННЯ НА РОЗСУД УЧАСНИКА ЙОГО ПРОПОЗИЦІЙ.  
Згідно норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року учасникам надано право на звернення ЩОДО РОЗ’ЯСНЕННЯ встановлених норм Тендерної документації.
Крім того, повідомляємо, що дані норми були встановлені в Тендерній документації, яка була оприлюднена 23 вересня 2025 року, період оскарження та період звернення для учасників по данім вимогам встановленим в тендерній документації закінчився ще 28 вересня 2025 року. Замовником було внесено зміни до закупівлі 01 жовтня 2025 року, відповідно учасники мають право звертатись за роз’ясненнями до Тендерної документації, які стосувались оприлюднених змін 01 жовтня 2025 року або подавати скаргу для доведення наявності на думку учасника дискримінаційних вимог Тендерної документації по даній закупівлі до нього. Скарг у відведений час від учасників до встановлених вимог по даній закупівлі  не надходило. 
Додатково розглянувши Ваші пропозиції повідомляємо наступне.
Пунктами 31 та 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено наступне:
31) тендерна документація - документація ЩОДО УМОВ ПРОВЕДЕННЯ тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ закупівлі подає замовнику ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ тендерної документації.
Частиною 2 статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) встановлено, що під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції МАЮТЬ ПРАВО подавати всі заінтересовані особи. 
Частиною 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
………………….
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
……………………………………………
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
………………………………
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Також частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та ЯКУ ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ до тендерної документації.
Частиною 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник МОЖЕ ВИМАГАТИ від учасників підтвердження того, що ПРОПОНОВАНІ НИМ ТОВАРИ, послуги чи роботи за своїми ЕКОЛОГІЧНИМИ ЧИ ІНШИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ, установленим у тендерній документації. У разі встановлення ЕКОЛОГІЧНИХ чи ІНШИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРУ, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ ПОВИННІ БУТИ ВИДАНІ органами З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Крім того, слід зазначити, що пунктом 3.2. розділу 3 Стандарту  ДСТУ ISO 14024:2018, сфера його застосування є продукція до якої належать будь-які вироби чи послуги.
Виходячи із вищезазначеного, учасники подають тендерну пропозиції для участі в закупівлі НА ПІДСТАВІ ЗГОДИ З УСІМА ВСТАНОВЛЕНИМИ ВИМОГАМИ до даної закупівлі.
З повагою,
Уповноважена особа
                                
                            
                            
                                
                                    Дата оприлюднення відповіді:
                                
                                    
                                        05.10.2025 23:36