Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 04.09.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору, договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Кролевецької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.09.2025 (протокол № 400), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.10.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОГРЕС-П» (далі – ТОВ «ПРОГРЕС-П», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 14.10.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.10.2025 № 406, повідомлення про намір укласти договір від 14.10.2025, договір про закупівлю від 21.10.2025 № 500 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 30.10.2025.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ТОВ «ПРОГРЕС-П» у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією.
Так, відповідно до вимог пункту 2 Розділу 1 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Розділ 1) Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 4) до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати довідку про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за визначеною формою, в якій в обов’язковому порядку має бути зазначений, зокрема, виконроб, а також на працівників, вказаних у довідці, надати копії документів, що підтверджують їх кваліфікацію.
На виконання вищезазначених вимог учасником ТОВ «ПРОГРЕС-П» у складі тендерної пропозиції надано Довідку від 06.10.2025 № 06/2 про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «Р1_п2.1_Довідка працівники.pdf»), відповідно до якої виконробом є директор – Кондратюк Владислав Григорович.
При цьому, на підтвердження його кваліфікації надано лише диплом Державного вищого навчального закладу «Українська академія банківської справи Національного банку України» В15 046981 (файл «1_Кондратюк.pdf» в архіві «Р1_п2.2_кваліфікація працівників_.rar»), в якому зазначено: «Професійна кваліфікація: бакалавр з фінансів і кредиту».
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи, що підтверджують кваліфікацію Кондратюка Владислава Григоровича як виконроба у будівництві.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 27.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 30.10.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що посада виконавця робіт (виконроб) належить до категорії «керівники» Національного класифікатора України ДК003:2010 «Класифікатор професій», код КП — 1223.2 відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженого Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 13.10.1999 N 249, розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці», а тому на підтвердження вимог Замовника в складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОГРЕС-П» міститься документ, що підтверджує кваліфікацію Кондратюка В.Г. як працівника за посадою директор (за основним місцем роботи) та посаду виконроба у порядку суміщення посад без звільнення від основної роботи, а саме: диплом про базову вищу освіту.
Однак, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», на який посилається Замовник, до професії «Виконавець робіт» установлені наступні кваліфікаційні вимоги: «Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст, бакалавр). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи майстром у будівництві не менше 2 років».
Вочевидь, відповідним напрямом підготовки для працівників з будівельних, монтажних та ремонтно-будівельних робіт є «будівництво».
Також, тендерна документація Замовника містить чітку вимогу щодо обов’язкової наявності у учасника саме працівника «виконроб».
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П» надано лише диплом бакалавра з фінансів і кредиту Кондратюка В.Г., таким чином не підтверджено його кваліфікацію як «виконроба» у будівництві, що не відповідає вимогам пункту 2 Розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника.
2. Окрім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації зазначив, що Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в Додатку 2 до тендерної документації.
Також, Розділ 1.1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета» (далі – Розділ 1.1) Додатку 4 до тендерної документації містить перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції.
Так, відповідно до пункту 6 Додатку 2 та пункту 6 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції копію ліцензії (з усіма додатками) учасника, якщо отримання такого документу передбачене чинним законодавством України.
В свою чергу, Технічною специфікацією (Відомість обсягів робіт, Додаток 2 до тендерної документації) передбачено виконання таких робіт, як: монтаж автоматичної пожежної сигналізації та монтаж системи оповіщення про пожежу.
Відповідно до Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, вищенаведені роботи підлягають ліцензуванню.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П», якого визначено переможцем торгів, не надано відповідної ліцензії, що не відповідає вимогам пункту 6 Додатку 2 та пункту 6 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника.
З огляду на викладене, Управління 27.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На запит Управління Замовник надав пояснення від 30.10.2025, до якого долучив, зокрема, копії Наказів ДСНС України щодо видачі ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення (далі – Накази), в тому числі з монтажу автоматичної пожежної сигналізації та монтажу системи оповіщення про пожежу, таким суб’єктам господарювання, як: ТОВ «ЕС ТІ ЕЙ ПРО» (від 06.05.2019 № 277) та ТОВ «Гефест МТ» (від 11.07.2017 № 378), надані ТОВ «ПРОГРЕС П» під час укладання Договору.
Однак, зазначені Накази відсутні у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П».
Отже, у складі тендерної пропозиції учасника не надано один із документів, які учасник повинен був надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі.
Крім того, у пункті 8 Додатку 2 та пункті 8 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації для підтвердження ступеня локалізації товару, зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг, Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки у довільній формі із посиланням на сайт ProZorro із зазначенням ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель, та копію діючого сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П» міститься Перелік локалізованих товарів від 06.10.2025 № 06/8-1 (файл «ТЧ_Р.1.1_п8_Перелік локалізованих товарів.pdf», далі - Перелік), а також документи щодо підтвердження ступеня локалізації зазначених товарів, зокрема, сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробників, продукція яких пропонується учасником (архівні папки «ТЧ_Р.1.1_п8_ч. 1 документи.rar» та «ТЧ_Р.1.1_п8_ч. 2 документи.rar»).
При цьому, у зазначених папках відсутні сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника кабелів ТОВ «Еталон Укрінвест», зазначених у позиціях 1, 3, 18 Переліку та виробника кабелів ТОВ «УКРПОЖКАБЕЛЬ», зазначених у позиціях 8 та 17 Переліку, що не відповідає вимогам пункту 8 Додатку 2 та пункту 8 Розділу 1.1 Додатку 4 до тендерної документації Замовника.
З огляду на викладене, Управління 27.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 30.10.2025 надав пояснення, в якому підтвердив відсутність зазначених сертифікатів у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОГРЕС-П».
Отже, у складі тендерної пропозиції відсутні документи, зокрема сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробників кабелів ТОВ «Еталон Укрінвест» та ТОВ «УКРПОЖКАБЕЛЬ», які вимагалися на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, відсутність документів, які прямо вимагалися тендерною документацією на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПРОГРЕС-П» як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав з ним Договір.
3. Також слід зазначити, що оскільки фінансування даної закупівлі здійснюється відповідно до інструменту Ukraine Facility, Замовником у пункті 3.10. Розділу 3 «Вимоги відповідно до рамкової Угод між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування союзу для України згідно з інструментом UKRAINE FACILITY (надалі – рамкова Угода)» Додатку 4 до тендерної документації установлено вимогу, зокрема, щодо надання учасниками листа/довідки, яка містить інформацію про учасника, субпідрядника (співвиконавця), у разі залучення, усіх засновників та кінцевих бенефіціарних власників учасника, субпідрядника (співвиконавця), із зазначенням найменування, ЄДРПОУ - для юридичної особи, ПІБ, РНОКПП, дата місяць рік народження, адреса місця проживання, громадянство - для фізичної особи, зокрема: інформація про юридичні особи, якщо засновниками учасника, субпідрядника (співвиконавця) є юридичні особи (найменування, код ЄДРПОУ, місцезнаходження, країна реєстрації), інформація про фізичні особи що є власниками юридичних осіб, які є засновниками учасника, субпідрядника (співвиконавця) (ПІБ, РНОКПП, дата місяць рік народження, адреса місця проживання, громадянство), написана українською мовою та транслітерацією, для того, щоб замовник зміг перевірити відсутність інформації про них у санкційному списку ЄС (посилання на санкційний список ЄС https://www.sanctionsmap.eu).
Відповідно до пояснень Замовника від 30.10.2025, наданих на запит Управління, ТОВ «ПРОГРЕС-П» залучатиме для виконання робіт з монтажу автоматичної пожежної сигналізації та монтажу системи оповіщення про пожежу субпідрядників (співвиконавців) – ТОВ «ЕС ТІ ЕЙ ПРО» та ТОВ «Гефест МТ».
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОГРЕС-П» відсутня інформація щодо цих субпідрядників (співвиконавців), а також їх бенефіціарних власників.
Таким чином, на порушення вимог статті 7 Рамкової угоди Замовником укладено Договір з учасником, пропозиція якого не містить інформації про найменування субпідрядників, а також імен, прізвищ та дат народження їх бенефіціарних власників, як визначено у статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20.05.2015 (підпункти «ii» та «iii» пункту 5 статті 7 Рамкової угоди).