Звернення:
За тендером : Розроблення проекту землеустрою щодо організації та встановлення меж території національного природного парку «Нижньосульський» та внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель (код згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)
Тема:
Кваліфікаційний критерій - наявність виконаного аналогічного договору
Зміст:
П. 6. (Склад проекту землеустрою) Технічного завдання, передбачено, що, Проект землеустрою щодо організації та встановлення меж території національного природного парку «Нижньосульський» та внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель (далі – Проект землеустрою) розробляється у відповідності до статті 47 Закону України «Про землеустрій». Кваліфікаційна вимога значно звужує коло потенційних учасників, передбачаючи, що: «2. Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є повністю виконаний договір щодо надання послуг з розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та/або в межах територій природно-заповідного фонду».
Варто зазначити, що ст. 25 Закону України «Про землеустрій» надає повний перелік видів документації із землеустрою, які застосовуються в правовому полі України. Зокрема, п. в) цієї статті, відносить проект, зазначений в Технічному завданні даної закупівлі до одного виду: «проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів» (надалі – Проект землеустрою). Ст. 186 Земельного кодексу України (Погодження і затвердження документації із землеустрою), зокрема п.п. 3 п. 3, розглядає дані Проекти землеустрою у вищезазначеному визначенні та встановлює для них єдині вимоги щодо їх погодження та затвердження. Стаття 47 Закону «Про землеустрій», розкриває мету розроблення Проектів землеустрою, зокрема для: «д) визначення в натурі (на місцевості) меж охоронних зон та інших обмежень у використанні земель, встановлених законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, а також інформування про такі обмеження землевласників, землекористувачів, інших фізичних та юридичних осіб». Крім того, проекти, що розробляються відповідно вимог цієї норми Закону, мають однаковий склад (зміст). Проекти землеустрою, які передбачено ст. 47, є похідними від затверджених спеціалізованих проектів, зокрема Проектів організації територій та об’єктів природно-заповідного фонду, Детальних планів території, Генеральних планів населених пунктів, Науково-проектної документація у сфері охорони культурної спадщини (відповідно їх переліку в ст. 33-4 Закону України "Про охорону культурної спадщини") або ж розробляються у їх складі. Дана спеціальна проектна документація визначає режими використання території або об’єктів, у тому числі природоохоронні та планувальні обмеження у використанні земель у сфері забудови, господарської діяльності, тощо. Завдання Проектів землеустрою полягає у прив’язці, визначених спеціалізованою проектною документацією, обмежень до планів місцевості, відображення їх в державній системі геодезичних координат та внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.
Таким чином, з метою розширення кола учасників, пропонуємо: зняти вищезазначену дискримінаційну кваліфікаційну вимогу; Визначити аналогічним договором, в розумінні тендерної документації - повністю виконаний договір щодо надання послуг з розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів.
Дата оприлюднення звернення:
25.09.2025 15:42
Шановний учаснику,
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не має правових підстав для зміни кваліфікаційної вимоги в частині визначення аналогічного договору в запропонований спосіб, оскільки встановлена вимога відповідає принципам здійснення публічних закупівель та спрямована на забезпечення якості предмета закупівлі.
Кваліфікаційні вимоги, які стосуються наявності досвіду виконання аналогічних договорів, встановлюються Замовником відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
Так частина 2 статті 16 Закону передбачає можливість Замовнику вимагати, зокрема, такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 5 Закону, однією з цілей Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, а також запобігання корупційним діям і зловживанням. Вимога про наявність досвіду виконання договорів саме для об'єктів природно-заповідного фонду (далі - ПЗФ) є обґрунтованою та необхідною для забезпечення належної якості послуг, враховуючи специфіку об'єкта закупівлі — Національного природного парку «Нижньосульський».
Предметом закупівлі є розроблення Проекту землеустрою щодо організації та встановлення меж території національного природного парку, що є об'єктом природно-заповідного фонду згідно зі статтею 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Роботи із землеустрою на територіях ПЗФ мають суттєві особливості, пов'язані з необхідністю дотримання особливих режимів охорони, відтворення та використання, встановлених відповідно до Закону України «Про природно-заповідний фонд України», а також іншої спеціальної нормативно-правової бази.
Проект землеустрою для об'єктів ПЗФ вимагає спеціалізованих знань та досвіду щодо: Встановлення та закріплення на місцевості меж функціональних зон (заповідна, регульованої рекреації, стаціонарної рекреації, господарська), які є унікальними для національних парків і визначаються їх Проектами організації території; Врахування існуючих обмежень у використанні земель відповідно до Закону України «Про природно-заповідний фонд України», що є більш комплексними та суворими, ніж загальні обмеження.
Розширення визначення аналогічного договору до всіх видів, перелічених у пункті «в» статті 25 Закону України «Про землеустрій» (включно з оздоровчим, рекреаційним, історико-культурним, лісогосподарським призначенням, землями водного фонду), є недоцільним з точки зору забезпечення якості. Досвід розробки проекту для, наприклад, лісогосподарського призначення чи водоохоронних зон, не гарантує достатньої кваліфікації для роботи з територією, яка має найвищий природоохоронний статус, як національний природний парк.
Крім того, відповідно до частини 4 статті 22 Закону, самостійно визначає зміст тендерної документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Встановлена вимога про досвід, отриманий саме на об'єктах ПЗФ, є об'єктивно необхідною для підтвердження спроможності учасника якісно та відповідно до спеціальних вимог законодавства виконати конкретний вид робіт, що є предметом закупівлі, і не є дискримінаційною. Вона спрямована на забезпечення виконання принципів, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципів максимальної економії, ефективності та забезпечення якості предмета закупівлі.
Таким чином, Замовник діє у межах своїх повноважень, передбачених Законом, встановлюючи вимогу, яка максимально точно відповідає предмету та особливостям робіт.
Дата оприлюднення відповіді:
26.09.2025 12:36